A debreceni Lilla téren a tanárok mertek, és nyertek!

Meglovagolták a debreceniek az európai oktatás, képzés, ifjúságügy és sport támogatására irányuló uniós programot. Az Erasmus+ az elmúlt években 14,7 milliárd eurós költségvetéséből több mint 4 millió európai polgárnak biztosított lehetőséget arra, hogy tanulmányokat folytasson, képzésben vegyen részt és tapasztalatot szerezzen külföldön. A 2020-ig tartó uniós program nemcsak a diákoknak kínált lehetőségeket, hanem tanároknak is.
Az angol-magyar két tanítási nyelvű Lilla Téri Általános Iskola pedagógusi kara teljes mellszélességgel állt a program mellé, és használta is ki annak lehetőségeit. Badar Gabriella és Gécziné Kremper Edit Délnyugat-Angliában, előbbi Exeterben, utóbbi Cheltenhamben, Séra Andrea onnan 270 mérföldre, a kelet-angliai Colchesterben, Polyákné Pócsi Erika és Pintérné Lakatos Klára a Földközi-tengeri Máltán, Gaál-Szabó Anita Toszkána szívében, Firenzében, Gábor Marianna pedig Madridban öregbítette Magyarország hírnevét, illetve az angol nyelv tanításának szakmai, módszertani megújításához szereztek be muníciót, ki-ki a maga szakjának megfelelően. Aki mer, az nyer! - ez volt a mottójuk.
A kurzusok tematikájukat tekintve egyrészt szakmai jellegűek, másrészt intenzív nyelvi tréningek voltak. Közvetlen tapasztalatgyűjtés céljából általános iskolai hospitálásokat is tartalmaztak. A továbbképzés során új tanítási ötletek széles tárházával, a gyakorlatban hasznosítható szakmai anyagokkal ismerkedtünk meg, amiket beépítünk a mindennapos munkánkba. Megismerhettük továbbá a brit és más európai oktatási rendszereket, ezen belül az adott ország általános iskolai oktatását is. A képzések nagy hangsúlyt fektettek a tanulók sokoldalú motiválására, a gyerekközpontú szemléletre, gondolkodásuk, kreativitásuk, problémamegoldásuk fejlesztésére.
- foglalták össze európai kalandozásukat szakmai szempontból a Lilla téri iskola pedagógusai, kiemelve azt, hogy mivel a kurzus tagjai Európa különböző országából érkező angol nyelvtanárok voltak, minden helyszínen az öreg kontinens kulturális gazdagságával és sokszínűségével találkoztak, ami minden foglalkozáson lehetőséget biztosított a széleskörű tapasztalatcserének. A kialakított szakmai és emberi kapcsolatok pedig a program után is tovább kamatoznak a pedagógusok és iskolájuk számára.
BeA


















