Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Elektromos kamion áll munkába Debrecenben

Cívishír | 2022. 11. 22. | 18:35:00
A Trans-Sped és a Schaeffler vágott bele a zöld projektbe. Ezúttal szó sincs üres médiafelhajtásról.
Elektromos kamion áll munkába Debrecenben
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Elektromos kamiont mutatott be partnereinek és a sajtónak a Trans-Sped és a Schaeffler november 22-én Debrecenben; a tesztelés alatt álló gépjárművet a két vállalat együttműködésével dízelvontatóból alakította át a szintén debreceni Elektromega Kft.; a kamionnal helyi fuvarokat végeznek a jövőben. 

A keddi bemutatón a Trans-Sped Csoportot vezető Fülöp Zsolt köszöntőjében visszatekintett az 1990-es indulásra, amikor még rengeteget bajlódtak a LIAZ-ok, az IFA-kal, a Rábákkal, de a későbbi spanyol Pegasók sem voltak sokkal jobbak.

– Hosszú utat tettünk meg napjainkig, a mostani fejlesztésig, amelybe elsősorban a tapasztalatnyerésért vágtunk bele. Hiszen folyamatosan szeretnénk egy lépéssel a versenytársak előtt járni, s ez az új technológiák alkalmazására is vonatkozik

– hangsúlyozta a több mint 30 milliárd forintos árbevétellel rendelkező cég vezére. A valaha 3 fővel indult Trans-Spednél ma éppen kilencszázzal dolgoznak többen, a kilencvenes évek közepétől vámkezelési és raktározási tevékenységet is folytatnak, jelenleg országszerte 250 ezer négyzetméternyi raktárral rendelkeznek. Nagyon fontos számukra a fenntartható fejlődés – hangzott el –, ezért elektromos targoncák segítik a logisztikát, a raktárakat hőszivattyús rendszerek temperálják, míg napelemekkel az áramfelhasználásuk 30 százalékát fedezik. Nemzetközi kamionflottájuk átlagosan alig több mint másfél éves, ez a versenyképességük szempontjából fontos.

A Trans-Sped Kft. ügyvezetője, Fülöp Szabolcs nem kertelt.

– A fuvarozásban az elektromobilitás tényleges szerepe egyelőre jóval kisebb, mint a médiavisszhang. Legalább tíz éve jelentik be nagyvállalatok, startupok egyre-másra, hogy „hamarosan” hidrogénes, elektromos hajtású járműveket állítanak forgalomba, majd mégsem látjuk ezeket az eszközöket a valóságban. Világszerte nem egy menedzser ellen nyomoznak csalás miatt hasonló okból. A Trans-Sped számára azonban tényleg fontos az üzleti etika, ezért kerülni kívánjuk a greenwashingot, az üres médiafelhajtást

– jelezte. Fülöp Szabolcs elmondta: két-három évvel ezelőtt kerültek kapcsolatba az Elektromegával, majd amikor látták a működő prototípust, elkezdtek azon gondolkodni, hogy milyen üzletileg is hasznos tevékenységre tudnák használni.

– Mivel helyi partnereink is akadnak 100 kilométeren belüli fuvarokkal, megéri a városi közlekedésben 40 litert (száz kilométeren) is elfogyasztó dízeles kamionokat elektromos meghajtásúra cserélni. Az üzleti terv elkészítése után, 2022 elején belefogtunk a megvalósításba

– közölte. Kiemelte: a projektre hosszútávú beruházásként tekintenek, a megtérülési idő 5-6 év, ez az ipari-gyártási szektorban ban magasnak számít. Mint magyarázta, családi vállakozásként nem a holnapi részvényárfolyamok bűvöletében élnek, hosszútávú együttműködésre törekednek a megvalósítást végző technológia céggel, valamint adott a racionális üzleti cél. Vagyis ez az elektromos vontatóval végzett tevékenység „nem marketing lufi”.

Szabó Péter, a FAG Kft. ügyvezetője egyebek mellett arról beszélt, hogy anyagszállításra fogják használni a környezetbarát kamiont, amellyel napi négyszer kell majd fordulni és összesen 95 kilométert megtenni. – A költséghatékonyság és a fenntarthatóság találkozása ez. Ugyanakkor nagyon fontos felmérni, hogy ténylegesen mely üzletágakban, s azokon belül mely területen szükséges az elektromobilitás, megtérülő-e a befektetés. A most bemutatott kamionnal végzett munkáját figyelemmel követjük, s a tapasztalatok tükrében döntünk a továbbiakról – osztotta meg a cégvezető, akitől megtudhattuk: debreceni gyárukban hulladékhőt használnak fűtésre, a vizet szeparálással használják fel újra.

Dízelmotor helyett 316 lóerős, 192 kW-os akkumulátor

A kamiont átalakító debreceni Electromega Kft. ügyvezetője, Kőszegi Dániel tájékoztatása szerint a dízeles jármű száz százalékban elektromossá alakítása után az üzemeltetési költség az eredetinek a 45 százalékára csökkent. A vontató átépítése során a saját szabadalmazott megoldásaikat használták. – A működtetés gazdaságos, a környezetet nem szennyezi, a jármű csöndes. A kiemelt dízelmotor helyére került a 316 lóerős, 192 kW-os akkumulátor, amelyet nulláról öt óra lehet feltölteni. A váltó és kuplung nélküli vontató rakománnyal 100, anélkül 200 kilométer megtételére képes – sorolta a főbb technikai paramétereket.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
További híreink
Máris új vezetője van a Szőlő utcai javítóintézetnek
Máris új vezetője van a Szőlő utcai javítóintézetnek
Nick János Debrecenben tanult, szabolcsi gyermekvédelmi központban dolgozott.
Reagált a debreceni képviselő: nincs tartozása
Reagált a debreceni képviselő: nincs tartozása
Korbeák György közleményt adott ki.
Nélkülözők karácsonyát teszi szebbé a Dorkász
Nélkülözők karácsonyát teszi szebbé a Dorkász
1500 kék vödröt szeretnének átadni Debrecenben.
Száz magyar előadót jelentett be a Campus
Száz magyar előadót jelentett be a Campus
A 2026-os fesztivál július 22. és 26. között lesz a Nagyerdőn.
„Világbajnok” röntgengép állt szolgálatba Debrecenben
„Világbajnok” röntgengép állt szolgálatba Debrecenben
Jelentősen növeli a tüdőgyógyászati beavatkozások pontosságát,
A Vezér utca környékének ütőere épül
A Vezér utca környékének ütőere épül
Az új debreceni út biztonságosabb közlekedést és gyorsabb elérést tesz lehetővé.
Így közlekedhetünk Debrecenben az ünnepek alatt
Így közlekedhetünk Debrecenben az ünnepek alatt
Szilveszterkor éjszakai járatot indít a DKV.
Új éjszakai járatok indulnak Debrecenben
Új éjszakai járatok indulnak Debrecenben
Megállóhelyek elnevezései is változnak.
Országgyűlés: debreceni öngyilkossági kísérleteket emlegettek
Országgyűlés: debreceni öngyilkossági kísérleteket emlegettek
Pedofilvédő, gyerekbántalmazó szörnykormány - mondta az ellenzéki.
Debrecen kerékpárosbarát település címet kapott
Debrecen kerékpárosbarát település címet kapott
Tíz település érdemelte ki a címet.
Debreceni beruházók a Nagyállomáson?
Debreceni beruházók a Nagyállomáson?
A MÁV hamarosan megpróbálja értékesíteni a Piac utcai székházát; az ígéret az, hogy a befolyó pénzt helyi fejlesztésekre költik el.
Új professzorok a Debreceni Egyetemen
Új professzorok a Debreceni Egyetemen
Tizenhét oktató vette át kinevezését.
Debreceni beruházók a Nagyállomáson?
Debreceni beruházók a Nagyállomáson?
A MÁV hamarosan megpróbálja értékesíteni a Piac utcai székházát; az ígéret az, hogy a befolyó pénzt helyi fejlesztésekre költik el.
Újabb állami földekre lehet licitálni
Újabb állami földekre lehet licitálni
Előnyben, akinek sok pénze van.
Infláció: Varga Mihály ezt jósolja
Infláció: Varga Mihály ezt jósolja
Az alapkamat maradt 6,5 százalék.
Egy bérlet, ami mindent visz – Debrecenben is
Egy bérlet, ami mindent visz – Debrecenben is
Létrejött a debreceni és az állam közlekedési társaságok közötti tarifaközösség.
Sámsoni úti négysávosítás: itt az idő?
Sámsoni úti négysávosítás: itt az idő?
A Debreceni Törvényszék és az Alkotmánybíróság is elutasította a felperesi kereseteket, panaszokat.
M30: döntés az átvételről
M30: döntés az átvételről
„A kivitelezői felelősség nem ér véget a javítással.”
Magyar gazdák tüntetnek Brüsszelben
Magyar gazdák tüntetnek Brüsszelben
Az eseményre minden uniós tagállamból érkeznek résztvevők, összesen csaknem 10 ezren.
Megoldódhat a parkolás a Szoboszlói úti iskolánál
Megoldódhat a parkolás a Szoboszlói úti iskolánál
Közlekedési beruházásokról jelentjük.
Hitelmoratóriummal segítik a gazdákat
Hitelmoratóriummal segítik a gazdákat
Ez a segítség jövő év november végéig tart.
Parkolót adnának el a Délibábnál
Parkolót adnának el a Délibábnál
A megszűnő helyeket pótolná a debreceni önkormányzat.
Így keltenék új életre a Vekerit
Így keltenék új életre a Vekerit
Acsádi-tó Debrecenben? Kanyargós Kondoros? Négy kisebb víz a Tócóvölgyben?
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
A Debrecen fél lábbal a Final Fourban
A Debrecen fél lábbal a Final Fourban
Négygólos előnnyel lehet idegenben gazdálkodni.
Hirdetés
Visszahívja az Auchan az egyik fűszerét
Visszahívja az Auchan az egyik fűszerét
A policiklusos aromás szénhidrogén vegyületek egyes csoportjai rákkeltő hatásúak.
Hirdetés
Hirdetés
A magyarok a száraz bort preferálják
A magyarok a száraz bort preferálják
Sört a felnőtt lakosság több mint fele fogyaszt.
Hirdetés
Hirdetés
Gazdaság
Újabb állami földekre lehet licitálni
Előnyben, akinek sok pénze van.
Infláció: Varga Mihály ezt jósolja
Az alapkamat maradt 6,5 százalék.
Sámsoni úti négysávosítás: itt az idő?
A Debreceni Törvényszék és az Alkotmánybíróság is elutasította a felperesi kereseteket, panaszokat.
Magyar gazdák tüntetnek Brüsszelben
Az eseményre minden uniós tagállamból érkeznek résztvevők, összesen csaknem 10 ezren.
Megoldódhat a parkolás a Szoboszlói úti iskolánál
Közlekedési beruházásokról jelentjük.
Hirdetés
Hirdetés
Támogatott tartalom
Berendezéseket cserélnének a Balmazújvárosi úton
Berendezéseket cserélnének a Balmazújvárosi úton
Műszakilag elavultak a meglévők. A Debreceni Vízmű Zrt. pályázata.
A csendes technológia
A csendes technológia
Hogyan változtatják meg a modern fűtési rendszerek az akusztikus komfortot?
Egyre több a megrendelés?
Egyre több a megrendelés?
Így támogathatod a növekedést a cég pénzügyeiben.
Fedezze fel Hajdúszoboszló adventi meglepetéseit!
Fedezze fel Hajdúszoboszló adventi meglepetéseit!
Szálláskedvezmények, gasztronómiai ajánlatok, családi és baráti kikapcsolódást kínáló programok.
Hirdetés
Hirdetés