A Trans-Sped és a Schaeffler vágott bele a zöld projektbe. Ezúttal szó sincs üres médiafelhajtásról.
Elektromos kamiont mutatott be partnereinek és a sajtónak a Trans-Sped és a Schaeffler november 22-én Debrecenben; a tesztelés alatt álló gépjárművet a két vállalat együttműködésével dízelvontatóból alakította át a szintén debreceni Elektromega Kft.; a kamionnal helyi fuvarokat végeznek a jövőben. A keddi bemutatón a Trans-Sped Csoportot vezető Fülöp Zsolt köszöntőjében visszatekintett az 1990-es indulásra, amikor még rengeteget bajlódtak a LIAZ-ok, az IFA-kal, a Rábákkal, de a későbbi spanyol Pegasók sem voltak sokkal jobbak.
– Hosszú utat tettünk meg napjainkig, a mostani fejlesztésig, amelybe elsősorban a tapasztalatnyerésért vágtunk bele. Hiszen folyamatosan szeretnénk egy lépéssel a versenytársak előtt járni, s ez az új technológiák alkalmazására is vonatkozik
– hangsúlyozta a több mint 30 milliárd forintos árbevétellel rendelkező cég vezére. A valaha 3 fővel indult Trans-Spednél ma éppen kilencszázzal dolgoznak többen, a kilencvenes évek közepétől vámkezelési és raktározási tevékenységet is folytatnak, jelenleg országszerte 250 ezer négyzetméternyi raktárral rendelkeznek. Nagyon fontos számukra a fenntartható fejlődés – hangzott el –, ezért elektromos targoncák segítik a logisztikát, a raktárakat hőszivattyús rendszerek temperálják, míg napelemekkel az áramfelhasználásuk 30 százalékát fedezik. Nemzetközi kamionflottájuk átlagosan alig több mint másfél éves, ez a versenyképességük szempontjából fontos.
A Trans-Sped Kft. ügyvezetője, Fülöp Szabolcs nem kertelt.
– A fuvarozásban az elektromobilitás tényleges szerepe egyelőre jóval kisebb, mint a médiavisszhang. Legalább tíz éve jelentik be nagyvállalatok, startupok egyre-másra, hogy „hamarosan” hidrogénes, elektromos hajtású járműveket állítanak forgalomba, majd mégsem látjuk ezeket az eszközöket a valóságban. Világszerte nem egy menedzser ellen nyomoznak csalás miatt hasonló okból. A Trans-Sped számára azonban tényleg fontos az üzleti etika, ezért kerülni kívánjuk a greenwashingot, az üres médiafelhajtást
– jelezte. Fülöp Szabolcs elmondta: két-három évvel ezelőtt kerültek kapcsolatba az Elektromegával, majd amikor látták a működő prototípust, elkezdtek azon gondolkodni, hogy milyen üzletileg is hasznos tevékenységre tudnák használni.
– Mivel helyi partnereink is akadnak 100 kilométeren belüli fuvarokkal, megéri a városi közlekedésben 40 litert (száz kilométeren) is elfogyasztó dízeles kamionokat elektromos meghajtásúra cserélni. Az üzleti terv elkészítése után, 2022 elején belefogtunk a megvalósításba
– közölte. Kiemelte: a projektre hosszútávú beruházásként tekintenek, a megtérülési idő 5-6 év, ez az ipari-gyártási szektorban ban magasnak számít. Mint magyarázta, családi vállakozásként nem a holnapi részvényárfolyamok bűvöletében élnek, hosszútávú együttműködésre törekednek a megvalósítást végző technológia céggel, valamint adott a racionális üzleti cél. Vagyis ez az elektromos vontatóval végzett tevékenység „nem marketing lufi”.
Szabó Péter, a FAG Kft. ügyvezetője egyebek mellett arról beszélt, hogy anyagszállításra fogják használni a környezetbarát kamiont, amellyel napi négyszer kell majd fordulni és összesen 95 kilométert megtenni. – A költséghatékonyság és a fenntarthatóság találkozása ez. Ugyanakkor nagyon fontos felmérni, hogy ténylegesen mely üzletágakban, s azokon belül mely területen szükséges az elektromobilitás, megtérülő-e a befektetés. A most bemutatott kamionnal végzett munkáját figyelemmel követjük, s a tapasztalatok tükrében döntünk a továbbiakról – osztotta meg a cégvezető, akitől megtudhattuk: debreceni gyárukban hulladékhőt használnak fűtésre, a vizet szeparálással használják fel újra.
A kamiont átalakító debreceni Electromega Kft. ügyvezetője, Kőszegi Dániel tájékoztatása szerint a dízeles jármű száz százalékban elektromossá alakítása után az üzemeltetési költség az eredetinek a 45 százalékára csökkent. A vontató átépítése során a saját szabadalmazott megoldásaikat használták. – A működtetés gazdaságos, a környezetet nem szennyezi, a jármű csöndes. A kiemelt dízelmotor helyére került a 316 lóerős, 192 kW-os akkumulátor, amelyet nulláról öt óra lehet feltölteni. A váltó és kuplung nélküli vontató rakománnyal 100, anélkül 200 kilométer megtételére képes – sorolta a főbb technikai paramétereket.
Az elektromos kamiont a sajtóesemény helyszínén, a Nagyerdei Stadionnál tekinthették meg az érdeklődők, miután a jármű több rendkívül csendes kört leírva a helyére parkolt.
Ő pedig írt egy búcsúlevet.
A debreceni dandár a Magyar Honvédség legnagyobb szárazföldi katonai szervezete.
Egy délvidéki férfi szervezete maga a csoda.
Az Apolló Superiort betemette a múlt. Más elképzelések vannak a belvárosi tömbbel.
Egy 22 éves férfi szenvedett sérülést.
Ezen az oldalon sütiket használunk. A böngészéssel ezt elfogadod.
További Információkcivishir.hu - Minden jog fenntartva! (2023.10.04)