Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Elektromos kamion áll munkába Debrecenben

Cívishír | 2022. 11. 22. | 18:35:00
A Trans-Sped és a Schaeffler vágott bele a zöld projektbe. Ezúttal szó sincs üres médiafelhajtásról.
Elektromos kamion áll munkába Debrecenben
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Elektromos kamiont mutatott be partnereinek és a sajtónak a Trans-Sped és a Schaeffler november 22-én Debrecenben; a tesztelés alatt álló gépjárművet a két vállalat együttműködésével dízelvontatóból alakította át a szintén debreceni Elektromega Kft.; a kamionnal helyi fuvarokat végeznek a jövőben. 

A keddi bemutatón a Trans-Sped Csoportot vezető Fülöp Zsolt köszöntőjében visszatekintett az 1990-es indulásra, amikor még rengeteget bajlódtak a LIAZ-ok, az IFA-kal, a Rábákkal, de a későbbi spanyol Pegasók sem voltak sokkal jobbak.

– Hosszú utat tettünk meg napjainkig, a mostani fejlesztésig, amelybe elsősorban a tapasztalatnyerésért vágtunk bele. Hiszen folyamatosan szeretnénk egy lépéssel a versenytársak előtt járni, s ez az új technológiák alkalmazására is vonatkozik

– hangsúlyozta a több mint 30 milliárd forintos árbevétellel rendelkező cég vezére. A valaha 3 fővel indult Trans-Spednél ma éppen kilencszázzal dolgoznak többen, a kilencvenes évek közepétől vámkezelési és raktározási tevékenységet is folytatnak, jelenleg országszerte 250 ezer négyzetméternyi raktárral rendelkeznek. Nagyon fontos számukra a fenntartható fejlődés – hangzott el –, ezért elektromos targoncák segítik a logisztikát, a raktárakat hőszivattyús rendszerek temperálják, míg napelemekkel az áramfelhasználásuk 30 százalékát fedezik. Nemzetközi kamionflottájuk átlagosan alig több mint másfél éves, ez a versenyképességük szempontjából fontos.

A Trans-Sped Kft. ügyvezetője, Fülöp Szabolcs nem kertelt.

– A fuvarozásban az elektromobilitás tényleges szerepe egyelőre jóval kisebb, mint a médiavisszhang. Legalább tíz éve jelentik be nagyvállalatok, startupok egyre-másra, hogy „hamarosan” hidrogénes, elektromos hajtású járműveket állítanak forgalomba, majd mégsem látjuk ezeket az eszközöket a valóságban. Világszerte nem egy menedzser ellen nyomoznak csalás miatt hasonló okból. A Trans-Sped számára azonban tényleg fontos az üzleti etika, ezért kerülni kívánjuk a greenwashingot, az üres médiafelhajtást

– jelezte. Fülöp Szabolcs elmondta: két-három évvel ezelőtt kerültek kapcsolatba az Elektromegával, majd amikor látták a működő prototípust, elkezdtek azon gondolkodni, hogy milyen üzletileg is hasznos tevékenységre tudnák használni.

– Mivel helyi partnereink is akadnak 100 kilométeren belüli fuvarokkal, megéri a városi közlekedésben 40 litert (száz kilométeren) is elfogyasztó dízeles kamionokat elektromos meghajtásúra cserélni. Az üzleti terv elkészítése után, 2022 elején belefogtunk a megvalósításba

– közölte. Kiemelte: a projektre hosszútávú beruházásként tekintenek, a megtérülési idő 5-6 év, ez az ipari-gyártási szektorban ban magasnak számít. Mint magyarázta, családi vállakozásként nem a holnapi részvényárfolyamok bűvöletében élnek, hosszútávú együttműködésre törekednek a megvalósítást végző technológia céggel, valamint adott a racionális üzleti cél. Vagyis ez az elektromos vontatóval végzett tevékenység „nem marketing lufi”.

Szabó Péter, a FAG Kft. ügyvezetője egyebek mellett arról beszélt, hogy anyagszállításra fogják használni a környezetbarát kamiont, amellyel napi négyszer kell majd fordulni és összesen 95 kilométert megtenni. – A költséghatékonyság és a fenntarthatóság találkozása ez. Ugyanakkor nagyon fontos felmérni, hogy ténylegesen mely üzletágakban, s azokon belül mely területen szükséges az elektromobilitás, megtérülő-e a befektetés. A most bemutatott kamionnal végzett munkáját figyelemmel követjük, s a tapasztalatok tükrében döntünk a továbbiakról – osztotta meg a cégvezető, akitől megtudhattuk: debreceni gyárukban hulladékhőt használnak fűtésre, a vizet szeparálással használják fel újra.

Dízelmotor helyett 316 lóerős, 192 kW-os akkumulátor

A kamiont átalakító debreceni Electromega Kft. ügyvezetője, Kőszegi Dániel tájékoztatása szerint a dízeles jármű száz százalékban elektromossá alakítása után az üzemeltetési költség az eredetinek a 45 százalékára csökkent. A vontató átépítése során a saját szabadalmazott megoldásaikat használták. – A működtetés gazdaságos, a környezetet nem szennyezi, a jármű csöndes. A kiemelt dízelmotor helyére került a 316 lóerős, 192 kW-os akkumulátor, amelyet nulláról öt óra lehet feltölteni. A váltó és kuplung nélküli vontató rakománnyal 100, anélkül 200 kilométer megtételére képes – sorolta a főbb technikai paramétereket.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
További híreink
Debreceni piac: bőség és óvatos vevők
Debreceni piac: bőség és óvatos vevők
Ön kiszámolta már, mennyit költ a karácsonyi menüre?
Mentőautóval érkezett a Télapó Debrecenbe
Mentőautóval érkezett a Télapó Debrecenbe
Minden gyermeket külön köszöntött.
Kötélen lógva érkezett a Mikulás a debreceni klinikára
Kötélen lógva érkezett a Mikulás a debreceni klinikára
Mosolyt csaltak a beteg gyerekek arcára.
Új helyre költözött a kondoroskerti népkonyha
Új helyre költözött a kondoroskerti népkonyha
Negyvenhárom Ételpont működik Debrecenben.
Hópihe és Marcipán a gyermekklinikán
Hópihe és Marcipán a gyermekklinikán
A DEKOM Mikulása Debrecenben.
Távhővezetéket javítanak a Nagyerdőn
Távhővezetéket javítanak a Nagyerdőn
Több épületben is szünetel majd a szolgáltatás.
Spanyolországban álltak helyt a debreceni egyetemisták
Spanyolországban álltak helyt a debreceni egyetemisták
Nemzetközi csapatokban kellett dolgozniuk.
Eladnák a DVSC egykori sporttelepét
Eladnák a DVSC egykori sporttelepét
Új lakóövezet jönne létre a debreceni rozsdaövezetben.
Felgyújtotta a szeretőjét Balmazújvároson
Felgyújtotta a szeretőjét Balmazújvároson
A Debreceni Törvényszék ítéletet hozhat.
Lezárnak egy kereszteződést a Tégláskertben
Lezárnak egy kereszteződést a Tégláskertben
A debreceni buszok is terelőútvonalon közlekednek.
Debreceni piac: bőség és óvatos vevők
Debreceni piac: bőség és óvatos vevők
Ön kiszámolta már, mennyit költ a karácsonyi menüre?
Számos kihívással néztek szembe a magyar gazdák
Számos kihívással néztek szembe a magyar gazdák
Fagy, ragadós száj- és körömfájás, aranyszínű sárgaság is volt 2025-ben.
Eladnák a DVSC egykori sporttelepét
Eladnák a DVSC egykori sporttelepét
Új lakóövezet jönne létre a debreceni rozsdaövezetben.
A digitális ösztönzők új gazdasági hatása
A digitális ösztönzők új gazdasági hatása
Hogyan formálják az online rendszerek a fogyasztói döntéseket?
Kihívást jelent az online marketing?
Kihívást jelent az online marketing?
Egy SEO ügynökség lehet a megoldás.
A munkáltatók fele béremelést tervez
A munkáltatók fele béremelést tervez
Ez derül ki egy friss kutatásból.
Ennyivel emelkedik a minimálbér
Ennyivel emelkedik a minimálbér
Orbán Viktor bejelentette.
CATL: lesz második debreceni ütem
CATL: lesz második debreceni ütem
A munkaerőtoborzás nem könnyű, de azt mondják, tartanák magukat ahhoz, hogy a dolgozóik kétharmada magyar legyen.
Ha nincs adótartozása, lehet „komája”
Ha nincs adótartozása, lehet „komája”
Jelentősen meggyorsíthatja az ügyintézést.
Hamarabb jön a postás a decemberi nyugdíjjal
Hamarabb jön a postás a decemberi nyugdíjjal
800 ezren ma is készpénzben kapják a járandóságukat.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Dobrev Klára: soha többé egypárti kétharmadot
Dobrev Klára: soha többé egypárti kétharmadot
Országos kampányt indít a Demokratikus Koalíció.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Számos kihívással néztek szembe a magyar gazdák
Számos kihívással néztek szembe a magyar gazdák
Fagy, ragadós száj- és körömfájás, aranyszínű sárgaság is volt 2025-ben.
Gazdaság
Eladnák a DVSC egykori sporttelepét
Új lakóövezet jönne létre a debreceni rozsdaövezetben.
Kihívást jelent az online marketing?
Egy SEO ügynökség lehet a megoldás.
A munkáltatók fele béremelést tervez
Ez derül ki egy friss kutatásból.
Ennyivel emelkedik a minimálbér
Orbán Viktor bejelentette.
CATL: lesz második debreceni ütem
A munkaerőtoborzás nem könnyű, de azt mondják, tartanák magukat ahhoz, hogy a dolgozóik kétharmada magyar legyen.
Támogatott tartalom
Szárítógépek és panelélet
Szárítógépek és panelélet
Így oldható meg a teregetés erkély nélkül is.
Ünnepi jókívánságok a Gulyás Tüzéptől
Ünnepi jókívánságok a Gulyás Tüzéptől
2026-ban is várja Önöket a Gulyás Tüzép csapata!
Megújult a bárándi úthálózat
Megújult a bárándi úthálózat
Modern, biztonságos utak szolgálják immár a lakosságot.
Kitüntettek két debreceni kémiatanárnőt
Kitüntettek két debreceni kémiatanárnőt
A jövő kutatóinak mesterei: átadták a 2025. évi Magyar Kémiaoktatásért Díjakat.