Vendégmunkásokról kérdezik a debreceni városvezetést

A debreceni BMW-gyár építésére érkező török, valamint ázsiai vendégmunkások számáról, a fogadásuk körüli intézkedésekről kérdezi a városvezetést a nyilvánosságon keresztül és a csütörtöki közgyűlésen a Civil Fórum Debrecen Egyesület.
Gondola Zsolt Zoárd elnök október 26-i sajtótájékoztatóján kijelentette, szeretnék tudni, közegészségügyi, közbiztonsági, tömegközlekedési szempontból felkészült-e az önkormányzat a vendégmunkások tömegére. – Továbbra sem tudjuk, hogy ezek a dolgozók miként használják majd a város közüzemeit, infrastruktúráját, fel vagyunk-e készülve a megjelenésükre Debrecen utcáin? Más kultúrájú, vallású emberekről van szó, a különbségeket valamilyen módon tompítani érdemes, a békés együttélésre programot kellene kidolgozni, de legalábbis megnyugtatni a helyieket – mondta az önkormányzati képviselő, kiemelve, egyesületük nem véleményezni, minősíteni kívánja a helyzetet, hanem kérdésekre válaszokat kapni. Gondola Zsolt Zoárd szerint fontos volna felkészíteni a lakosságot arra, hogy a nagyberuházások nem kizárólag pozitív, hanem másfajta következményekkel is járnak.
A Cívishíren előző nap számoltunk be arról, hogy a BMW-gyár karosszéria- és a présüzemét Törökország egyik legnagyobb építőipari vállalata, a Yapi Merkezi Holding építheti. A 24.hu szerint a cég több százas, sőt akár ezres nagyságrendben hozhat olcsó munkaerőt, konténervárost létrehozva számukra a beruházás megvalósításának idejére.
[Beillesztett cikk: A Yapi Merkezié a debreceni szuperprojekt]
A BMW mellett a kínai akkugyártó, a CATL beruházásnál szintén szükség lehet nem hazai munkaerőre, sőt, a kínaiak 9 ezer munkavállalóval tervezik működtetni a gyárukat. Szakmai berkekből származó információk alapján a CATL-nél foglalkoztatottak egy része a Fülöp-szigetekről érkezhet.






























