Buszközlekedés a nyugati kiskörúton: a DERKE szerint rossz ez így

A debreceni közösségi közlekedésért küzdő DERKE - Debreceni Regionális Közlekedési Egyesület komoly munkát fektetett abba, hogy bebizonyítsa, az önkormányzat illetékesei rosszul döntöttek akkor, amikor a 42-es és 14-es autóbuszvonalakat a “nyugati tehermentesítő” út vagy “nyugati kiskörút” néven ismert Antall József utca, Tiszta István utca és a most átadott Nagy Imre utcára helyezték át, mert
sok utasnak kedvezőtlen és szembe megy azokkal az elvekkel, hogy a közösségi közlekedés vonzóbb legyen Debrecenben.
A DERKE azt írja: a szabályozási tervekben gyalogos zónaként kijelölt belvárosi terület tengelye a Piac utca. Ezen területek lehető legkisebb gyaloglással történő megközelíthetősége kulcskérdés a belváros közösségi közlekedéssel történő megközelítése szempontjából. A gyalogos zóna tengelyében közlekedő járatok jelentik a legnagyobb hatékonyságot, hiszen összességében ez eredményezi a legkevesebb rágyaloglási távolságot. Az új út azonban a szűken vett belváros szélén halad, amely a lényegesen frekventáltabb célpontokat tartalmazó, forgalmasabb városközponti területektől 400-600 méter távolságra helyezkedik el.
Ilyen feltételekkel lehetetlen vonzóvá tenni a közösségi közlekedést, különösen úgy, hogy ez járatritkítással is párosul. Bizonyára sokak értetlenül állnak, hogy perceken és száz métereken „lovagolunk”. Aki nem érti, próbálja ki, vagy holnaptól 500 méterrel messzebb álljon meg az úticéljától, mint egyébként szokott
- olvasható a DERKE közleményében a közösségi portálon, ahol ábrával is illusztrálják, hogy mennyit kell gyalogolniuk azoknak, akik a a 42-es vagy a 14-es buszra akarnak felszállni a belvárosból.


















