A debreceni Mercedesek a városlakók pénztárcáját is kímélik

Hosszan érvel az úgynevezett Low Entry („alacsony belépésű”) autóbuszok mellett a Low Floor („alacsonypadlós”) járművek ellenében a Vezess.hu cikke, ami azért érdekes a debreceniek számára, mert az új, már futó Mercedes-Benz Reform 500-as típus az alacsony belépésű megoldást képviseli.

– Az alacsonypadlós buszok ideálisak lehetnek sűrű megállókkal teletűzdelt, belvárosi viszonylatokon, míg az alacsony belépésű verzió alkalmasabb a kisvárosi és az elővárosi közlekedésre. Azonban ahhoz, hogy egy teljesen alacsonypadlós autóbuszt gyárthasson egy buszgyártó, rengeteg műszaki „bűvésztrükköt” kell bemutatnia, ami nem olcsó. Egy ilyen autóbusznál számos főegységet máshova kell tenni, de a műszaki tartalom „összezsúfolása” végeredményben a karbantartást is körülményessé, költségessé teheti. Mivel ezek a buszok a közösségi közlekedésben szerepelnek, végső soron az utazóközönség fizeti meg az árát – vonja meg a konklúziót az egyébként rendkívül részletes cikk.
[Beillesztett cikk: Megérkeztek az új debreceni buszflotta első büszkeségei]




























