Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Milliárdos szakaszfelújítás kezdődik Debrecennél

| 2018. 09. 18. | 16:32:00
Körforgalom és felüljáró is épül.
Milliárdos szakaszfelújítás kezdődik Debrecennél
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

A 100-as vonal 2019 végére alkalmas lesz arra, hogy a vonatok 160 kilométer/órás sebességgel közlekedjenek – hangzott el az Ebes – Debrecen vasúti vonalszakasz teljes átépítésének és kapcsolódó munkák megvalósításának szakaszindító ünnepségén szeptember 18-án.

Ezen a vonalon jelenleg 120-szal tudnak menni a szerelvények, de egyes szakaszokon még annyival sem. 

Bodó Sándor

– A megye több települését, köztük Püspökladányt, Kabát, Ebest, Hajdúszoboszlót és Debrecent közvetlenül is érinti, de a környező települések lakóinak is nagyon fontos ez az infrastrukturális fejlesztés – fogalmazott Bodó Sándor, a térség országgyűlési képviselője.

Mint mondta, a célok egyértelműek, hiszen gyorsabbá, biztonságosabbá kell tenni a közlekedést.

Kósa Lajos országgyűlési képviselő hozzátette: egy olyan beruházásról van szó, amely a Budapest-Záhony vasútvonal 160 kilométer/órára történő építését jelenti, s ennek az Ebes-Debrecen vonal egy fontos szakasza. Nem csak azért lényeges a vasút fejlesztése, hogy versenyképes legyen a személy- és áruszállítás a közúthoz képest, hanem mert az autópályák sokszor kapacitásuk határán működnek.

Kósa Lajos


– Ma a vasúti feltételek a Debrecen-Budapest vonalon „közepesen nem jók”, a menetidő nem versenyképes. A vasútnak számos előnye van, melyet ki kellene használni: lehet olvasni, pihenni, emellett sokkal biztonságosabb és olcsóbb, mint a közút.

Elmondta, hogy a Határ út-Szováti úti felüljáró nem épülne meg, ha ezt a szakaszt nem korszerűsítenék és a debreceni szakaszokon is több felül- és aluljárót kell építeni, mint a 471-es főút (Sánsoni út) tervezett belterületi szakaszán.

– Debrecennek a BMW beruházás miatt is óriási szüksége van arra, hogy érezhetően javuljon a közlekedés feltételrendszere. A vasút korszerűsítéséhez kapcsolódó nagy beruházások, mint például a főpályaudvar kiépítése ezzel párhuzamosan fog zajlani, hiszen ezek egymást feltételező fejlesztések – zárta szavait.

A központi költségvetésből és uniós forrás révén finanszírozott projektben összesen 7,65 kilométernyi kétvágányú pályát építenek meg, a felsővezeték-rendszer korszerűsítésével. Továbbá körforgalmat alakítanak ki a Határ úton és felüljárót építenek a hajdúszováti (4805-ös) útra, ami nem csak a vasút, hanem a 4-es főút felett is átvezet.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Nagy Márton: szükség van a kínai kapcsolatokra
Nagy Márton: szükség van a kínai kapcsolatokra
Azt mondta, erősíteni kell a két ország közötti együttműködést.
Gazdaság
Tervezhetik a debreceni óriás kamionparkolót
Az egyik cég négyszer annyit kért volna a munkáért, mint a nyertes.
A kormány is örül az üzemanyagár-csökkenésnek
Újabb 4-4 forinttal csökken a benzin és a gázolaj nagykereskedelmi ára.
Babaváró: az első igénylők negyedénél még nem született meg a gyermek
A kormányhivatal méltányosságból részletfizetést és halasztást is engedélyezhet.
Gépeket vásárolna a Debreceni Vízmű Zrt.
A selejt eszközöket szeretnék pótolni. Pályázat.
Támogatott tartalom
Villás Galéria: kincsek kalapács alatt
Villás Galéria: kincsek kalapács alatt
Ismét festmény- és műtárgyárverést tartanak Debrecenben.
AI-ok randiznak a Betone új podcastjában
AI-ok randiznak a Betone új podcastjában
A Betone kiderítette, elveheti-e az AI az kreatív szakemberek munkáját.
Nappal 400 tonnás présgépet javít, este táncol a debreceni karbantartó
Nappal 400 tonnás présgépet javít, este táncol a debreceni karbantartó
Örkényi Bátor Zétény hamar a saját lábára állt.