Hirdetés

Új légijáratokkal húz hasznot Debrecen a konkurencia gyengélkedéséből?

Cívishír

2018.03.26. 18:10

Új légijáratokkal húz hasznot Debrecen a konkurencia gyengélkedéséből?
Minél előbb pótolni szeretnék az ír Ryanairt Nagyváradon (Fotó: Reggeli Újság)

A Wizz Air és a Ryanair kivonulásából a cívisváros ziccerbe kerül. Változás a müncheni járatok számában!

Hirdetés

Debrecen polgármestere ismételt kérdésünkre sem árult el részleteket, de azt biztos, hogy rövid időn belül új járatfejlesztési eredményekkel lép a nyilvánosság elé a városvezetés. Ez utóbbiról Papp László (Fidesz–KDNP) a napokban beszélt egy turisztikai sajtótájékoztatón, ahol két határon túli légikikötő is szóba került. A cívisváros számára „ziccer” lehet, fogalmazott a politikus, hogy a Wizz Air Kassát, a Ryanair Nagyváradot hagyja ott, ezt a helyzetet pedig – fűzte tovább Papp László – „Debrecen be fogja rúgni”. 

– A repülőtér közép- és hosszútávú fejlesztése mindenképpen igényel új desztinációkat, vagyis úti célokat. A nyári menetrenddel a jelenlegi járatkihasználtság növekedni fog, a Lufthansa március végétől a heti háromról ötre emeli a müncheni járatszámot – közölte. 

Van-e olyan desztináció, amelyiket elhozhatja Debrecen Kassáról vagy Nagyváradról, kérdezte tőle a Cívishír, mire leszögezte: „a folyamat nem úgy néz ki, hogy csipegetünk a Wizz Air és a Ryanair kivonulása után”. – Saját elképzelésünk van a jövőről nagyon komoly járatfejlesztési törekvésekkel, amelyeket rövid időn belül szeretnénk a nyilvánosság tudtára adni. Nagy lehetőség előtt állunk arra vonatkozóan, hogy Debrecen a régió fő repülőtere legyen. Az eddig tárgyalásaink azt mutatják, hogy erre minden esély megvan. Elsősorban új desztinációkra gondolok, de a régiós igényeket is figyelembe kell vennünk – mondta, hangsúlyozva: a repülőtér tavalyi 318 ezres utasforgalmát 2021-re szeretnék megduplázni. (Ugyan ő januárban a 2020-as évek közepére egymilliós utasszámot vetített előre egy Kósa Lajos miniszterrel tartott sajtótájékoztatón.)

Bajban van Várad

A KözlekedésVilág nevű internetes lapnak a Ryanair kelet-európai értékesítési igazgatója, Denis Barabas megerősítette a nagyváradi „pályaelhagyást”, ami az összes külföldi járatot (Milánó, Barcelona, München, Düsszeldorf, London) érinti. A bejelentés váratlanul érte a váradi reptér és az azt fenntartó megyei tanács vezetőségét is, miután modern terminál építésébe kezdtek, illetve nemrég köszöntötték ünnepélyesen a légitársaság százezredik váradi utasát. A Ryanair kivonulására egyelőre nincs hivatalos magyarázat, a találgatások – írja a KözlekedésVilág – a Brexitet sejtik a döntés mögött. Az EU-kiválással ugyanis az ír légitársaság költségei jelentősen megnövekednek az uniós repülőtereken. A Nagyváradi Nemzetközi Repülőtéren tavaly 162 ezer utas fordult meg, ami közel négyszeres növekedés a 2016-os 41 ezer főhöz képest.

A kassai légikötő utasforgalma 2017-ben közelítette a fél milliót. A Wizz Air a bázistevékenység május közepével történő megszüntetését az „optimalizálással” indokolta. A magyar nyelvű szlovákia lap, a Körkép cikke szerint a Wizz Air a kassai járatok iránti alacsony érdeklődéssel magyarázta a döntést. A Körkép azt írja, a Wizz Air csupán a Kassáról a londoni Lutonba repülő járatát hagyja meg, ami májustól naponta fog közlekedni. A légitársaság jelenleg a délnyugat-angliai Bristolba, az ország szívében található Doncasterbe, valamint a törökországi Isztambulba közlekedtet további járatokat.

A kassai leépítés feltehetően erős összefüggésben van azzal, hogy a magyarországi bejegyzésű diszkont légitársaság januárjában bejelentette: júniusban a bécsi nemzetközi repülőtéren új bázist nyitnak 13 járat üzemeltetésével. A kelet-szlovákiai városban az Austrian Airlines, a Czech Airlines, a Turkish Airlines és a LOT Airlines is jelen van.

Ratalics László

Hirdetés

Hozzászólás

Hirdetés

.