Hirdetés

Debrecen dugóváros - egy amerikai elemzés ihlette az ellenzék képviselőit

Cívishír

2017.03.01. 12:26

Debrecen dugóváros - egy amerikai elemzés ihlette az ellenzék képviselőit
(Fotó: illusztráció)

Az Inrix adatai vitathatók, de ezeket nem szabad félvállról venni - így a jobbikosok.

Hirdetés

Hirdetés

Mi, debreceniek többet ülünk közlekedési dugóban, mint a fővárosiak, és kétszer annyit, mint a hasonló méretű nagyváros, Miskolc lakói

– állította sajtótájékoztatóján Csikai József, a Jobbik önkormányzati képviselője és Keresztesy Gergő, az Ifjúsági Tagozat helyi elnöke.

Csikai József közlekedésmérnök ismertette: a múlt héten jelent meg az amerikai Inrix nevű cég városok forgalmát figyelő elemzése, mely első megközelítésben váratlan eredményt hozott. A közlekedési torlódásokban eltöltött órák tekintetében Budapest (22,6) elé helyezte Debrecent (25,3).

A mérési és számítási módszer természetesen vitatható, de az elemzés másik, százalékos mérőszáma azt mutatja meg, hogy egy átlagos utazási idő hány százalékát töltjük dugóban. Debrecen 12%, Budapest 8%, Miskolc 6%

- tették hozzá a jobbikosok, akik szerint nem szabad félvállról venni ezeket a számokat sem, mert

a közeljövőben megtörténik az, amiről általában hüledezve beszélünk, nevezetesen a Nagyállomást érintő Intermodális Közösségi Közlekedési Központ kialakítása, a hozzá kapcsolódó forgalomkorlátozási és forgalomterelési kálváriával.

Csikai József szerint a város forgalomszervezése amúgy sem ad okot a bizakodásra. A forgalomirányító lámpák összhangja nem tud megvalósulni, az ingázók forgalomnövelő hatásának csökkentésére nem alakultak ki P+R vagy B+R közlekedési kapcsolati rendszerek, sőt ezek kialakításának szándéka sem látszik, annak ellenére, hogy a közgyűlés 2016. októberében megtárgyalta és elfogadta azt a mobilitási tervet (Debrecen Fenntartható Városi Mobilitási Terve), mely több ponton felhívja a figyelmet ezen rendszerek szükségességére.

Keresztesy Gergő és Csikai József  (Fotó: Jobbik)

A jobbikos városatya felidézte egy korábbi, 2015 novemberében tartott sajtótájékoztatóját, ahol már kifejtette aggodalmaimat, hogy a főpályaudvar építése, a 4-es lezárása miatt

a Gázvezeték utcán pokol lesz.

Keresztesy Gergő arról szólt, hogy a Debrecen–Nagykereki vasútvonal a Kismarja utcánál keresztezi a Gázvezeték utcát. A vasúti átkelő tilos jelzésének időtartama elképesztően hosszú, ami a mostani, még kezelhető intenzitású forgalom mellett is jelentős torlódásokhoz vezet. A 4-es számú főút forgalmának átterelődésével azonban ellehetetlenülne a közlekedés – jelentette ki a Jobbik önkormányzati képviselőjelöltje.

A probléma megoldása az lehetne, hogy az építkezés ideje alatt Nagykerekiből csak Sárándig közlekedne a vonat, ott az utasok átszállnának buszra és az út további részét közúton tennék meg – vázolta fel Keresztesy Gergő.

Papp László polgármester szerdán délután egyeztet az ellenzéki pártokkal a város közlekedésfejlesztési koncepciójáról. A tervek szerint városszerte összesen 52 csomópontot alakítanak át, bővítenek, több belvárosi utcát egyirányúsítanak és/vagy kerékpársávokkal látnak el.

Szóljon hozzá!

Hirdetés

.