Debrecen dugóváros - egy amerikai elemzés ihlette az ellenzék képviselőit

Mi, debreceniek többet ülünk közlekedési dugóban, mint a fővárosiak, és kétszer annyit, mint a hasonló méretű nagyváros, Miskolc lakói
– állította sajtótájékoztatóján Csikai József, a Jobbik önkormányzati képviselője és Keresztesy Gergő, az Ifjúsági Tagozat helyi elnöke.
Csikai József közlekedésmérnök ismertette: a múlt héten jelent meg az amerikai Inrix nevű cég városok forgalmát figyelő elemzése, mely első megközelítésben váratlan eredményt hozott. A közlekedési torlódásokban eltöltött órák tekintetében Budapest (22,6) elé helyezte Debrecent (25,3).
A mérési és számítási módszer természetesen vitatható, de az elemzés másik, százalékos mérőszáma azt mutatja meg, hogy egy átlagos utazási idő hány százalékát töltjük dugóban. Debrecen 12%, Budapest 8%, Miskolc 6%
- tették hozzá a jobbikosok, akik szerint nem szabad félvállról venni ezeket a számokat sem, mert
a közeljövőben megtörténik az, amiről általában hüledezve beszélünk, nevezetesen a Nagyállomást érintő Intermodális Közösségi Közlekedési Központ kialakítása, a hozzá kapcsolódó forgalomkorlátozási és forgalomterelési kálváriával.
Csikai József szerint a város forgalomszervezése amúgy sem ad okot a bizakodásra. A forgalomirányító lámpák összhangja nem tud megvalósulni, az ingázók forgalomnövelő hatásának csökkentésére nem alakultak ki P+R vagy B+R közlekedési kapcsolati rendszerek, sőt ezek kialakításának szándéka sem látszik, annak ellenére, hogy a közgyűlés 2016. októberében megtárgyalta és elfogadta azt a mobilitási tervet (Debrecen Fenntartható Városi Mobilitási Terve), mely több ponton felhívja a figyelmet ezen rendszerek szükségességére.

A jobbikos városatya felidézte egy korábbi, 2015 novemberében tartott sajtótájékoztatóját, ahol már kifejtette aggodalmaimat, hogy a főpályaudvar építése, a 4-es lezárása miatt
a Gázvezeték utcán pokol lesz.
Keresztesy Gergő arról szólt, hogy a Debrecen–Nagykereki vasútvonal a Kismarja utcánál keresztezi a Gázvezeték utcát. A vasúti átkelő tilos jelzésének időtartama elképesztően hosszú, ami a mostani, még kezelhető intenzitású forgalom mellett is jelentős torlódásokhoz vezet. A 4-es számú főút forgalmának átterelődésével azonban ellehetetlenülne a közlekedés – jelentette ki a Jobbik önkormányzati képviselőjelöltje.
A probléma megoldása az lehetne, hogy az építkezés ideje alatt Nagykerekiből csak Sárándig közlekedne a vonat, ott az utasok átszállnának buszra és az út további részét közúton tennék meg – vázolta fel Keresztesy Gergő.


















