Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Teszteltük a Ford Mondeo ST-Line-t

| 2020. 06. 20. | 14:12:00
Egy stabil, régi vonalas kombi a SUV-ok allűrjei nélkül.
Teszteltük a Ford Mondeo ST-Line-t
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Kezdjük egy bókkal: ennek az autónak korához képest nagyon jó az alakja. A Ford Mondeo az ST line nevezetű, elegáns sportöltözetben gurul a tesztünkön. Persze, azért akad egy-két ránc is, hiszen az aktuális Mondeo-generáció már 2012 óta jelen van a piacon, így egy ügyesebb dizájner keze kicsit tovább alakíthatta volna.

Ezzel szemben azonban a Mondeo képes arra, amit sokan felelőtlenül ígérnek: kellemes komfortot nyújt, merész ambíciókkal. Súlya ellenére mozgékonynak és kiegyensúlyozottnak hat. Egyenlőtlen aszfalton is kiválóan veszi az akadályokat, a kanyarokban is egyenesen tartja a karosszériáját. Összességében erős kontrollt gyakorol, a kontaktja az utakkal kielégítő. 

A vezérlés és a futómű a Fordnál általában agilisabban működik, mint a szegmensre jellemző nagy átlag. Ez a Mondeóról is elmondható, ha nem is nyújt olyan kiugró teljesítményt, mint a kisebb felépítésű Ford Focus. Ehhez képest a kombi a hosszú útszakaszokon kiválóan halad, 1.85 méteres szélessége, valamint 4,87 méteres hossza optimálisnak bizonyul. 

Mindez különösen érvényes a belső térre, ahol négy felnőtt kényelmesen elfér. Elől a széles konzolok dacára is jól ülünk, habár azt meg kell hagyni, hogy az 525 és 1630 liter közti csomagtér-kapacitás nem éppen csúcstartó ebben a kategóriában. 

A Ford az aktuális, Sync 3 névre keresztelt infotainment-rendszert installálta a kombiban, ám szerencsére a középső konzolon találunk gombokat is, amelyekkel bizonyos szolgáltatásokat irányíthatunk. 

Tesztautónkban az elérhető legerősebb motor, egy 2 literes, 190 lóerős dízel dolgozik, ami legfeljebb 400 Newtonméteres fordulatszámot produkál. Még több erőt is szolgáltat, mint amire a Mondeónak szüksége lenne, mégsem pörög olyan vadul, mint arra számítanánk. Az autónk kedvenc műfaja a sprintelés: a rövidebb szakaszok teljes gázzal. A nagy sebességet hosszabb távon már nem igazán szívleli. Összességében: a Mondeo előnyei ellenére is észleljük, lassan eljön a modellváltás ideje. 

Értékelés

Vezetési élmény
Komfortos, agilis és takarékos

Teljesítmény 

2 literes, négyhengeres dízel
190 lóerő (140 kW)
Max. sebesség: 218 km/óra
0-100 km/h: 9,0 s

Fogyasztás: 5,8 liter (normál), 5,5 liter (a teszt során) 
Ár: 11,3 millió forinttól
A tesztautó értéke 13,4 millió forint

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Újabb szakaszt tettek kíméletessé az autóink számára a Kishegyesin
Újabb szakaszt tettek kíméletessé az autóink számára a Kishegyesin
Megújult bő 400 méteren a forgalmas debreceni út.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Gazdaság
A kormány felszólítja az üzemanyag-kereskedőket, hogy áraikat igazítsák a régiós átlaghoz
Ha ez nem történik meg, a kormány keményen beavatkozik - mondta Nagy Márton.
Vágányszabályozás a DKV Zrt-nél: beszerzési hirdetmény
Négy debreceni helyszínen van szükség munkavégzésre az 1-es villamos vonalán.
Épülethomlokzat-felújítás a Hatvan utcán
A Debreceni Vízmű Zrt. pályázata.
Nem vagy a helyeden a munkában? Fordulj az álmaid felé!
A Debreceni Szakképzési Centrum bemutatja: Állásbörze és felnőttképzési expó. Április 26-án találj munkát vagy képzést a Fórumban!
Küszöbön a debreceni lakásprogram elfogadása
Jövőre már lehetnek olyan fiatalok, akiknek az albérletét mások (is) fizetik.
Komádi továbbra is várja a befektetőket, a munkahelyteremtőket
Egy minden igényt kielégítő közösségi térrel is gyarapszik a kisváros.
Hirdetés
Hirdetés
Támogatott tartalom
A testi, lelki egészség jegyében indítja az idei szezont a Zsuzsi
A testi, lelki egészség jegyében indítja az idei szezont a Zsuzsi
Ép testben ép lélek! szlogennel nyitja meg a 2024-es szezont a Zsuzsi Erdei Vasút, ami május 1-jén indítja menetrend szerinti járatait.
A cirkuszművészet esszenciáját láthatják Debrecenben
A cirkuszművészet esszenciáját láthatják Debrecenben
A Magyar Nemzeti Cirkusz világsztárokkal mutatja be jubileumi műsorát.