Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Teszteltük a Ford Mondeo ST-Line-t

| 2020. 06. 20. | 14:12:00
Egy stabil, régi vonalas kombi a SUV-ok allűrjei nélkül.
Teszteltük a Ford Mondeo ST-Line-t
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Kezdjük egy bókkal: ennek az autónak korához képest nagyon jó az alakja. A Ford Mondeo az ST line nevezetű, elegáns sportöltözetben gurul a tesztünkön. Persze, azért akad egy-két ránc is, hiszen az aktuális Mondeo-generáció már 2012 óta jelen van a piacon, így egy ügyesebb dizájner keze kicsit tovább alakíthatta volna.

Ezzel szemben azonban a Mondeo képes arra, amit sokan felelőtlenül ígérnek: kellemes komfortot nyújt, merész ambíciókkal. Súlya ellenére mozgékonynak és kiegyensúlyozottnak hat. Egyenlőtlen aszfalton is kiválóan veszi az akadályokat, a kanyarokban is egyenesen tartja a karosszériáját. Összességében erős kontrollt gyakorol, a kontaktja az utakkal kielégítő. 

A vezérlés és a futómű a Fordnál általában agilisabban működik, mint a szegmensre jellemző nagy átlag. Ez a Mondeóról is elmondható, ha nem is nyújt olyan kiugró teljesítményt, mint a kisebb felépítésű Ford Focus. Ehhez képest a kombi a hosszú útszakaszokon kiválóan halad, 1.85 méteres szélessége, valamint 4,87 méteres hossza optimálisnak bizonyul. 

Mindez különösen érvényes a belső térre, ahol négy felnőtt kényelmesen elfér. Elől a széles konzolok dacára is jól ülünk, habár azt meg kell hagyni, hogy az 525 és 1630 liter közti csomagtér-kapacitás nem éppen csúcstartó ebben a kategóriában. 

A Ford az aktuális, Sync 3 névre keresztelt infotainment-rendszert installálta a kombiban, ám szerencsére a középső konzolon találunk gombokat is, amelyekkel bizonyos szolgáltatásokat irányíthatunk. 

Tesztautónkban az elérhető legerősebb motor, egy 2 literes, 190 lóerős dízel dolgozik, ami legfeljebb 400 Newtonméteres fordulatszámot produkál. Még több erőt is szolgáltat, mint amire a Mondeónak szüksége lenne, mégsem pörög olyan vadul, mint arra számítanánk. Az autónk kedvenc műfaja a sprintelés: a rövidebb szakaszok teljes gázzal. A nagy sebességet hosszabb távon már nem igazán szívleli. Összességében: a Mondeo előnyei ellenére is észleljük, lassan eljön a modellváltás ideje. 

Értékelés

Vezetési élmény
Komfortos, agilis és takarékos

Teljesítmény 

2 literes, négyhengeres dízel
190 lóerő (140 kW)
Max. sebesség: 218 km/óra
0-100 km/h: 9,0 s

Fogyasztás: 5,8 liter (normál), 5,5 liter (a teszt során) 
Ár: 11,3 millió forinttól
A tesztautó értéke 13,4 millió forint

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
További híreink
Gépjárműadó: június végéig kérhető a részletfizetés
Gépjárműadó: június végéig kérhető a részletfizetés
Magánszemélyek élhetnek a lehetőséggel.
Parkolási kisokos: kék és sárga zóna
Parkolási kisokos: kék és sárga zóna
A Nagyerdőt is érinti az új rendszer.
Jelentősen csökkent a használt villanyautók átlagára
Jelentősen csökkent a használt villanyautók átlagára
A népszerűségi lista élén változás történt.
Figyelmeztet a NAV: fontos határidő közeleg
Figyelmeztet a NAV: fontos határidő közeleg
Az 1819-es számon hosszított ügyelettel várják a hívásokat.
A felelősségteljes motorosok így várják a tavaszt
A felelősségteljes motorosok így várják a tavaszt
Sokan részt vettek a Koroknai Autósiskola debreceni rendezvényén.
Tovább csökkennek az üzemanyagok árai
Tovább csökkennek az üzemanyagok árai
Aki teheti, még egy napot várjon a tankolással!
Parkolási kisokos: narancssárga zóna
Parkolási kisokos: narancssárga zóna
Új rendszer július 1-től. A debreceni belváros pereme a narancssárga színt kapja.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Nestor El Maestro optimista
Nestor El Maestro optimista
A debreceniek trénere szerint egyértelmű és lényegre törő tervük van a Puskás ellen
Hirdetés
Hirdetés
MLSZ: döntöttek Rossi jövőjéről
MLSZ: döntöttek Rossi jövőjéről
Közgyűlést tart a szövetség.
Hirdetés
Gazdaság
Vámháború: a britek jó alkut kötöttek
Sok munkahelyet sikerül így megtartaniuk.
Szakmai napot tartottak a debreceni hallgatóknak
Az iparban jelentősen megnőtt a gumifelhasználás.
A háztartási termékekre is jön az árrésstop!
A Kormányinfón jelentette be a miniszter.
Belevágott a városvezetés a tócóvölgyi lakásépítésbe
Piaci alapon és a vagyonkezelő beruházásában is épülnének lakóingatlanok.
Száj- és körömfájás: Szlovákia nem lazít
A betegség terjedésének veszélye továbbra is fennáll - közölték.
Elkészült a 2026-os költségvetési törvényjavaslat
Nyugdíjakra 7700, gazdaságfejlesztésre 5500, határvédelemre 2016 milliárd forintot fordítanak.
Hirdetés
Hirdetés
Támogatott tartalom
Madarak és fák napja – ismerd meg az év fáját!
Madarak és fák napja – ismerd meg az év fáját!
Madarak és fák napja a Zsuzsival: élmény, tudás és természet egy helyen.
Tina Turner lelke Debrecenben
Tina Turner lelke Debrecenben
Rebecca O’Connor, a világ egyetlen Tina Turner által támogatott előadója, május 18-án lép színpadra a Kölcsey Központban.
Nosztalgiajáratok, játék, élmény és közlekedés
Nosztalgiajáratok, játék, élmény és közlekedés
A közlekedési kultúra napján, május 11-én, vasárnap újra felnyílnak a sorompók a DKV Zrt. Salétrom utcai telephelyén.
Tetőtéri ablak – megfelelő szigetelés és kényelem egyben
Tetőtéri ablak – megfelelő szigetelés és kényelem egyben
A nyílászárók szerepe az otthon hatékonyságában.
Hirdetés