Miért nem jár állami támogatás Magyarországon az elektromos biciklikre is?

Június 15-től ötmilliárdos keretösszeggel támogatják elektromos autók és robogók vásárlását. A Klíma- és Energiavédelmi akcióterv keretében indult elektromobilitási programból kimaradtak az elektromos rásegítéses (pedelec) kerékpárok.
A Magyar Kerékpárosklub és a Magyar Kerékpáripari és Kereskedelmi Szövetség - nemzetközi példákra hivatkozva - Palkovits László innovációs és technológiai miniszterhez, Schanda Tamás miniszterhelyettes-államtitkárhoz, Kaderják Péter Energia- és klímapolitikáért felelős államtitkárhoz és Révész Máriusz aktív Magyarországért felelős kormánybiztoshoz fordult.
Az elektromos rásegítéses kerékpárok és teherkerékpárok vásárlására 30 százalékos, de maximum 200 ezer forintos támogatást javaslunk az elektromobilitást támogató program keretösszegének szükséges mértékű kiegészítésével. Az elektromos rásegítéses kerékpárok a normál kerékpároknál nagyobb távolságok megtételét teszik lehetővé a társadalom sokkal nagyobb része (pl. idősek) számára is például a napi ingázásban, a domborzati viszonyok jelentette akadályok ellenére is segíti akár nehezebb csomagok szállítását
- olvasható a Magyar Kerékpárosklub közleményében. A továbbiakban úgy érvelnek, hogy kerékpározás az autóknál jóval kisebb helyet foglaló, kisebb balesetveszélyt jelentő, környezetbarát és egészséges közlekedési mód. Ennek fényében helye lenne a támogatott elektromobilitási eszközök között.
Bízunk benne, hogy ezzel a kiegészítéssel hatékonyabb fellépést érhet el hazánk a környezet- és klímabarát célok elérése irányába, hiszen gépjárművekhez képest kevesebb pénzből több ember fenntartható mobilitását segíthetjük.




























