Bővült az állami támogatással elérhető elektromos autók köre

Két hét alatt 11-ről 18-ra nőtt a támogatással megvásárolható elektromos autók köre– írja a Portfolio. Az új állami programban – mely kizárja a luxus kategória modelljeit – a 11 millió forintos értékhatár alatt jár a korábbi másfél millióshoz képest jelentősen magasabb, 2,5 millió forintos támogatás, melynek hatására egyre több modell importőre csökkenti az árakat, hogy beférjenek a küszöb alá.
A portál szerint a kereskedők a nagyobb eladásszám reményében bevállalhatják a néhány százezer forintos árengedményt – a program előtt ugyanis számos modell esett a 11-12 millió forintos sávba.
Legutóbb 4 modell ára lett alacsonyabb, vélhetően a programhoz igazítva. A lap szerint a Peugeot e-208 az állami támogatást is érvényesítve már csak 7,99 millió forint. Korában az induló ár 11,6 millió forint volt, vagyis az importőr itt 1,1 millió forint engedményt adott. A Peugeot 2-2008 új ára támogatással együtt 8,49 millió forint, míg korában itt az induló ár 12,1 millió forint volt. A Kia e-Niro esetében 11,5 millióról esett 600 ezerrel az ára, így támogatással együtt 8,4 millió forint. A Nissan Leaf új ára pedig 8,2 millió forint, támogatást már figyelembe véve. A Nissan emellett a 12,5 millió forintos, jól felszerelt Acenta típusból is enged 1,8 millió forintot annak érdekében, hogy a támogatás nélküli ár 10,7 millió forint legyen.
A lap megjegyzi, hogy azért az kérdéses, hogy a jellemzően 7-9 millió forintos listaárú új elektromos autók mennyire számítanak széles tömegek számára megfizethetőnek.
Ugyanakkor 11 millió forint felett maradt az ára egyelőre a Honda e-nek (11,1 milliós induló ár), a Volkswagen e-Golfnak (13,6 millió forint már, néhány hete ez 11,6 millió volt), Nissan eNV-200 (11,9 millió forint), DS3 Crossback E-tense-nek (12,9 millió forint), BMW i3 (13,1 millió forint). Az ősszel a piacra a Volkswagen vadonatúj elektromos modellje, az ID.3, ami az importőr szerint "kiváló árpozícióban kerül a piacra". Nem kizárt ugyanis, hogy ez a modell is befér 11 millió forint alá.
Várkonyi Gábor autópiaci szakértő a Portfolio-nak elküldött rövid kommentjében arra is rámutatott, hogy minél több elektromos autót adnak el az importőrök, akár nullás árréssel, akár enyhe veszteséggel, annál több olyan autót tudnak eladni, amin van értelmezhető haszon.
















