Hirdetés

Hirdetés

F1: immár szentírásnak tekinthető az új szabályzat

Sok változást ír elő az új szabályzat

civishir.hu

2010.02.13. 08:40

F1: immár szentírásnak tekinthető az új szabályzat
Spórolni kell a gumival és az üzemanyaggal is

Hivatalosan is kijött a Forma-1 szabálymódosítás, mely érinti a pontrendszert, a gumi-, a motor- és az üzemanygag használatot, valamint a tesztlehetőségeket.

Hirdetés

Hirdetés

Új pontrendszerről és üzemanyagszabályokról eddig is lehetett tudni, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) most nyilvánosságra hozta az új szabályokat.

1. Pontrendszer – a legszembetűnőbb változtatás talán az, hogy ezentúl a célba érő első tíz autó kap pontokat, az elosztás pedig 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1. Ez annyit jelent, hogy egy győzelem értéke jóval nagyobb lesz az eddiginél.

2. Üzemanyag – 2010-ben nem lehet tankolni a futam ideje alatt, csak előtte. A csapatoknak mindvégig titokban kell tartaniuk, pontosan mennyi üzemanyagot használnak fel.

4. Gumik – a tíz leggyorsabb autónak ugyanazzal a szett gumival kell elrajtolnia a futamon, amelyikkel a kvalifikációt befejezte. A csapatok semmiféle gépi segítséget nem használhatnak a kerékcserék során. Egy pilóta egy hétvégén 11 gumiszettet használhat fel, ebből négy lehet interediate, három pedig vizes szett.

5. Motor – akárcsak tavaly, idén is nyolc motort használhatnak el a csapatok a szezon során (19 futam). Ha ennél egyel többet használ fel, tízhelyes rajtbüntetést kap. Ha kettővel, előre megkapja a tízhelyes rajtbüntetést a következő futamra is.

6. Teszttilalom – a szezon közti teszttilalom ugyan marad, de a csapatoknak lehetősége van egynapos tesztre abban az esetben, ha a régi pilóta nem vethető be) sérülés, gyenge teljesítmény), illetve az új pilóta már két éve nem versenyzett a Forma-1-ben. A teszt helye egy semleges versenypálya lehet.

7. Motorszállítók – megakadályozandó, hogy valamelyik motorgyártó domináljon, 2010-től egy motorszállító maximum három istállót láthat el motorokkal.

Szóljon hozzá!

Hirdetés

.