Minden, amit a keresőoptimalizálás alapjairól tudni kell

A világháló egy óriási könyvtárként képzelhető el, amiben az információk virtuális polcokra rendezését a keresőmotorok végzik, amelyek feltérképeznek minden egyes weboldalt, majd bizonyos szempontok alapján rangsorolják őket. Felhasználóként azokat fogod elsőként látni, amelyek ez alapján előrekerülnek. Ezek tehát a legértékesebbek.
Ahhoz azonban, hogy a keresők rátaláljanak az egyes oldalakra és azokat a felhasználók releváns kereséseire megjelenítsék, szükség van a keresőoptimalizálás folyamatára.
A keresőmotorok működése
A keresőmotorok robotjai a világháló weboldalait folyamatosan pásztázva feltérképezik és indexelik a tartalmakat, hogy a későbbi keresésekre az adatbázisból választ tudjanak adni a relevancia alapján rangsorolt oldalak találati listája formájában.
Az egyes honlapokat a hivatkozások kötik össze, ezt használják fel a keresőmotorok a feltérképezésnél, így jutnak el a SEO révén összekapcsolt tartalmakhoz. Az ALH Consulting a SEO, a leghatékonyabb online marketing eszköz profi alkalmazása révén költséghatékonyan képes növelni ügyfelei weboldalának látogatottságát, és ezáltal bevételt generálni számukra.
A keresőoptimalizálás hatékonyan befolyásolja egy adott weboldal relevanciáját és népszerűségét, vagyis tulajdonképpen a saját céloknak megfelelően segíti a keresőmotorok munkáját a tartalom megértéséhez felhasználható apró jelek, utalások által.
Kulcsszavak, keresések, algoritmus
A weboldalak tartalmait a keresések alapján, a keresési kulcsszavakra optimalizálva kell létrehozni, hogy a felhasználók kérdéseire adjanak választ. Ez jelenti ugyanis a rangsorolás alapjául szolgáló algoritmusnak való megfelelés alapját. Több száz tényező van rá hatással, amelyek csak kevés betekintést adnak a rendszer működésébe, de néhány alapelvet érdemes követni a jobb eredmény és nagyobb forgalom érdekében:
- Az oldalak a felhasználók számára készüljenek, ne a keresőmotoroknak.
- Legyen átlátható, hierarchikus a weboldal felépítése.
- Tartalmazzon linkeket.
- Legyen kulcsszavakban gazdag, hasznos és értékes a tartalom.
SEO nélkül egy weboldal láthatatlan a keresőmotorok, ezáltal a felhasználók számára is.
Mikor eredményes a keresőoptimalizálás?
A jó SEO stratégián alapszik.
A felhasználók kereséseire a találati listán szereplő oldalak tartalma ad releváns választ, vagyis azt az információt, amire kíváncsiak voltak. Így amennyiben egy weboldal tartalma a célközönség valós igényeire szabott, mivel hasznos információkkal szolgál, a felhasználók elégedettségét vívja ki, ezáltal népszerűsége nő a keresőmotorok szemében. Mindehhez a jól megválasztott kulcsszavak adják az alapot.
A SEO eszközei segítik a keresőmotorokat abban, hogy megértsék a weboldalak tartalmát és azt, hogyan lehet az hasznos a felhasználók számára. A keresőoptimalizálás sikerét az organikus forgalom növekedése, ezáltal a bevétel növekedése jelzi, ezek alapjául pedig az eredmények mérése, elemzése szolgál.













