Miért érdemes a vállalatoknak kihasználni a plasztikkártyák adta lehetőségeket?
A plasztik kártyák, például törzsvásárlói vagy pontgyűjtő kártyák, kiváló lehetőséget kínálnak az ügyfélkapcsolatok erősítésére, a márkahűség építésére. Ezeket az “eszközöket” e tekintetben stratégiai céllal (marketingfókusszal) használják a vállalatok, így hosszabb távú előnyökre tehetnek szert.
Plasztik kártya nyomtatás igénybevétele révén jócskán profitálhatnak a cégek, vállalkozások, hiszen így akár törzsvásárlói programot is kínálhatnak a vásárlóiknak. Nézzük, hogy mit nyerhetnek ezáltal!
Bizalom építése, márkahűség erősítése
A pontgyűjtő kártyák, törzsvásárlói kedvezmények egyértelmű üzenetet közvetítenek. A vállalat számára értékesek az ügyfelek, és különleges előnyöket kínál azoknak, akik rendszeresen vásárolnak vagy igénybe veszik a szolgáltatásaikat. Ez a gesztus növeli a bizalmat a cég iránt, mivel a vevők úgy érzik, hogy odafigyelnek rájuk és értékell a hűségüket.
A plasztik kártya folyamatosan emlékezteti a vevőket a vállalatra. Minden alkalommal, amikor használják, vagy a tárcájukat kinyitják, a brand újra és újra eszükbe jut. Ez segít a hosszabb távú elköteleződésben, és növeli az újabb vásárlások valószínűségét. Exkluzív ajánlatokkal vagy kedvezményekkel még inkább elősegíthető mindez.
Adatgyűjtés, célzott marketing
A törzsvásárlói kártyák használatával a vállalatok értékes információkat gyűjthetnek az ügyfeleik vásárlási szokásairól. Ezek az adatok segítenek jobban megérteni, hogy mire van szüksége a célpiacnak, és lehetőséget ad a személyre szabott ajánlatok létrehozására. Például, ha egy ügyfél rendszeresen egy adott termékkategóriából választ, akkor célzott ajánlatokkal és kedvezményekkel ösztönözhető a további vásárlásra.
Ebből nemcsak a vállalatok profitálhatnak, hanem az ügyfelek is értékelni fogják, hogy igényeikre szabott ajánlatokat kapnak. A célzott kommunikáció a legtöbb esetben kifizetődő.
Versenyelőny a konkurensekkel szemben
A plasztik kártyák használata egyfajta versenyelőnyt is jelenthet, ugyanis a fogyasztók szívesebben térnek vissza olyan üzletekbe, ahol úgy érzik, hogy “megjutalmazzák” őket a hűségükért. Ha egy vállalat ügyesen alkalmazza ezeket a törzsvásárlói programokat, könnyebben meg tudja különböztetni magát a versenytársaitól.
Ráadásul a jól megtervezett, márkajelzéssel ellátott plasztik kártyák még inkább erősítik a márkahűséget. Egy letisztult, professzionális megjelenésű kártya pozitív benyomást kelt, amely hozzájárul a cég presztízsének növeléséhez. Az ügyfelek büszkén használják ezeket a egy “VIP közösség” tagjaiként.
Folyamatos kapcsolat a célcsoporttal
A törzsvásárlói programok révén a vállalatok folyamatosan interakcióban maradhatnak ügyfeleikkel, akár online, akár személyesen. Az pedig, hogy a cégeknek lehetőségük nyílik egyedi kártyák tervezésére is, vétek volna nem kihasználni.