A kormány megálljt parancsolt a debreceni főpályaudvarnak!

Hosszabb közleményt adott ki január 18-án este a debreceni önkormányzat arról, hogy a tervekkel ellentétben miért nem indulhat el az intermodális központ kivitelezése.
A közlemény nem sokkal azután érkezett meg a helyi médiumokhoz, hogy a Cívishír megírta a debreceni főpályaudvar projektjének bedöglését.
De lássuk a közleményt!
Mint írják, a főpályaudvar megvalósítására kiírt második közbeszerzési eljárás is eredménytelenül zárult „tekintettel arra, hogy a legjobb ajánlat szerinti kivitelezési költség meghaladta a rendelkezésre álló fedezetet”.
– A kormány decemberben határozatban rendelte el több más intermodális központ mellett a debreceni fejlesztés felülvizsgálatát. Az Innovációs és Technológiai Minisztériummal folytatott egyeztetés alapján, a fejlesztés közösségi közlekedési részei, így az autóbusz- és vasúti pályaudvar fejlesztései, áttervezés után, a 2020-ban kezdődő uniós fejlesztési ciklus elején valósulhatnak meg – tájékoztatnak.
Az önkormányzat kommünikéje szerint a közúti közlekedési elemek közül a Mikepércsi úti körforgalmi csomópontok áttervezés után, a Hadházi út és Nyíl utca csomópontjának átépítése az elkészült terveknek megfelelően, 2020-ban indul.
– A főpályaudvar-fejlesztéshez kapcsolódó Petőfi téri rekonstrukciót az önkormányzat az Új Főnix Terv keretében tervfelülvizsgálat után 2020-ban – az eredetileg tervezett időben – valósítja meg, az ehhez szükséges forrás az önkormányzatnál rendelkezésre áll – olvasható.
Kicsi lesz, mondja a kormány
„A főpályaudvar terveinek és tervezett műszaki tartalmának felülvizsgálatát indokolttá teszi, hogy a tervezési időszakhoz (2013) viszonyítva az elmúlt évek gazdasági fejlesztései miatt jelentősen megváltoztak a közúti és vasúti személy- és áruszállítási igények, valamint jelentősen növekedtek a kivitelezési költségek. Az ipari-gazdasági fejlesztések miatt jelentős növekedés várható a közösségi közlekedés személyszállítási és áruszállítási ágazatában, amely igényekkel a jelenlegi főpályaudvar terve nem kalkulál, annál is inkább, mert 2014-ben az akkori, új városvezetés a várható költségek nagyságrendjére tekintettel elrendelte a főpályaudvar terveinek felülvizsgálatát és ennek köszönhetően az épület területe jelentősen csökkent. Mindemellett az elmúlt év végén kormányhatározat született a 108-as vasúti vonal fejlesztéséről, villamosításáról, az Észak-nyugati Gazdasági Övezetet kiszolgáló új vasúti terminál megépítéséről, a tócóvölgyi vasútállomás fejlesztéséről, a Debrecen-Balmazújváros és Debrecen-Nagyvárad közötti vasúti kapcsolat fejlesztéséről. Ezeket szintén összhangba kell hozni egy új tervezési eljárás keretében a megvalósítandó debreceni főpályaudvar műszaki tartalmával és terveivel” – fogalmaznak.
Hozzáteszik: az önkormányzat elkötelezett egy olyan főpályaudvar fejlesztése mellett, amely a gazdaság fejlődése miatt megváltozott igényeket is képes tökéletesen kiszolgálni.
RaL










































