2023.02.28. 14:18
Itt van két-két kormánypárti és ellenzéki vélemény.
Kedd hajnalban zárult le a Magyarországra telepített és telepítendő akkumulátorgyárak környezeti és gazdasági hatásairól szóló politikai vita a parlamentben.
Kósa Lajos (Fidesz) felszólalásában jelezte: az akkumulátorgyártás nincs benne az első tíz legvízigényesebb ágazatban, és energiaigény szempontjából sincs az első ötben, ellentétben a papírgyártással vagy a műtrágya-előállítással. Ráadásul 97 százalékban újrahasznosítható terméket állítanak elő. Ismertette:
Debrecen ivóvíz ellátásához napi 75 ezer köbméter réteg- és 15 ezer köbméter felszíni víz, valamint tartalékban napi 25-30 ezer köbméter réteg- és 15 ezer köbméter felszíni víz áll rendelkezésre. Ezzel szemben a város napi vízigénye éves átlagban 40 ezer köbméter, a CATL vízigénye pedig 3600 köbméter naponta, ami elhanyagolható ehhez képest.
Kanász-Nagy Máté (LMP) arról beszélt, a fideszes és KDNP-s képviselők hozzászólásaiból "összeállt" a kormány "hogyan legyünk kínai akkumulátorgyarmat?" című kézikönyve. Ehhez első lépésként ki kell szolgálni a nyugati nagytőke igényeit, vonzó befektetési közeget kell kialakítani a német nagytőkének, például rekord alacsony társasági adóval, majd a német autógyárakat ki kell szolgálni kínai akkumulátorokkal. Ehhez a kínai gyárakat szintén bőkezű támogatásokkal, adókedvezményekkel ide kell vonzani. Majd az orosz energiahordozóknak is minél nagyobb teret kell adni, hogy táplálni lehessen velük a kínai gyárakat. Ha pedig a magyar hálózat nem elég fejlett, akkor óriási távvezetékeket kell fejleszteni, hogy Pakstól Debrecenbe tudjuk vinni az áramot. Végül a marketing része, hogy ezt az egész történetet zöld átállásként kell eladni - tette hozzá Kanász-Nagy Máté.
Hollik István (KDNP) értékelése szerint az ellenzék úgy tesz, mintha vita lenne arról, hogy az elektormobilitás szerepelni fog-e a jövő iparában, holott ez a vita már lezajlott. A világon és Európában létrejött egy karbonsemlegességi konszenzus, és ebben az átállás az elektromobilitásra elsődleges fontosságú.
"Ha elektromos hajtású autókat akarunk, akkor akarnunk kell az akkumulátorgyártást is"
- fogalmazott. Azt is mondta, az akkumulátorgyártásban nagy verseny van, amelybe az EU viszonylag későn kapcsolódott be, ennek ellenére Magyarország piaci pozíciója előnyös. Vannak országok, amelyek ellenérdekeltek abban, hogy Magyarországon akkumulátorgyárak létesüljenek, és nem lehet kizárni, hogy ezek megbízásából beszélnek azok, akik a magyarországi akkumulátorgyárak ellen vannak.
Keresztes László Lóránt (LMP) azt mondta, nagyon fontos volt a vita, ugyanakkor a kormánypárti képviselők egyszerűen nem akarnak tudomást venni olyan tényekről, amelyek a hatóságok által kiadott dokumentumokban is szerepelnek. Lépést sem tettek afelé, hogy a kockázatokról, a környezetterhelés mértékéről őszintén és világosan beszéljenek, gyakorlatilag egybemosták az akkumulátorgyártást és az elektromobilitást. Nem veszik figyelembe, hogy az az ár, amit fizetni akarnak a beruházások megvalósításáért, elfogadhatatlan - mutatott rá.
Átadták a Professor Emeritus, valamint a Doctor honoris causa címeket is.
A helyszínelés miatt nő a menetidő.
Felkészülés a jövőre.
Átvizsgálják az épületeket.
Sokat köszönhet neki a hazai gyermektraumatológia.
Ezen az oldalon sütiket használunk. A böngészéssel ezt elfogadod.
További Információkcivishir.hu - Minden jog fenntartva! (2023.06.08)