Megérkeztek az új debreceni buszflotta első büszkeségei

Megvalósult a debreceni közösségi közlekedési autóbuszflotta-csere első üteme, az ITK Holding Zrt. ugyanis leszállította a vállalt első 34 Mercedes Reform típusú járművet. A január 3-i sajtótájékoztatón Papp László polgármester emlékeztetett, a múlt évi közbeszerzés eredményeként 2024 végéig összesen 119 új Mercedes autóbusz váltja a tizenhárom éve futó Volvókat. Most 30 szóló és 4 csuklós autóbusz érkezett meg. A polgármester leszögezte:
a közösségi közlekedés dinamikus korszerűsítése stratégiai kérdés, mivel a város fejlődése nem kevés nehézséget ró a közlekedésre. Az új Mercedes-ek károsanyag-kibocsátása kedvezőbb, a szén-dioxidot tekintve 17 százalékkal, a szálló por vonatkozásában 50 százalékkal jobbak a Volvókénál
– mondta a polgármester, aki megjegyezte: még idén üzembe áll 12 tisztán elektromos autóbusz is a megyeszékhelyen. A flottacsere folytatódik, ugyanakkor 2022-ben újabb előrelépések várhatók a 3-as villamos beruházása és a főpályaudvar-projekt folyamatában is (utóbbit a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. tervezteti).

A Volvók felett eljárt az idő
Kósa Lajos országgyűlési képviselő hangsúlyozta, immár, legalábbis a szólóbuszok vonatkozásában Debrecenben készült autóbuszok szolgálják majd a debrecenieket. A Volvók 13 éve járják a várost, 600-800 ezer kilométer van bennük, eljárt felettük az idő – fűzte hozzá.

A DKV Zrt. vezérigazgatója, Tóth Szabolcs kiemelte, úgy szerződtek az ITK-val, hogy a bérleti konstrukció a napi karbantartásra, a járművek takarítására, a kiszolgáló infrastruktúra használatára is kiterjed. Az önkormányzati tulajdonú közlekedési cégnél 2022-ben további hat autóbusz érkezésével számolnak a flottacsere keretében.
Kevesebbet fogyasztanak
A százszázalékban magyar tulajdonú ITK Holding Zrt. vezérigazgatója, Kossa György közölte: mintegy hétszáz dolgozó munkáját dicsérik a most forgalomba álló Mercedes-ek, s egyre több hazai és külföldi településen futnak a járműveik. Az ITK a járműgyártás során 980 beszállítóval dolgozik együtt (52 globális vállalat), s büszkeséggel tölti el őket, hogy ily módon a műszaki innovációra is hatást gyakorolnak.

Az új debreceni autóbuszokon klíma, fűtött kapaszkodók, wifi is szolgálja az utasok kényelmét, míg a DKV nemcsak az egyes járművekbe beépített utasszámlálónak vagy a teljes bekamerázottságnak örülhet, hanem annak is, hogy a Mercedes-ek fogyasztásban is a Volvók alatt vannak, jelentős üzemanyagköltséget spórolva a társaságnak.
RaL









































