Újabb debreceni főútvonalon fejezték be a munkát

Bruttó 115 millió forintos költséggel elkészült a Böszörményi út és a Békessy Béla utca kereszteződésének átalakítása; a beruházás során a Böszörményin jobbra kanyarodó, a Békessyn gyorsító sáv épült, s a kerékpárutat is ki kellett igazítani emiatt a járdákkal együtt – hangzott el az augusztus 31-i sajtótájékoztatón.
Papp László emlékeztetett, 2021 a közlekedésfejlesztés éve Debrecenben, ami persze jövőre is bőven érezteti még a hatását. Például azért, mert a szeptemberi elsejei tanénkezdésre igyekeztek ugyan elkészülni, amivel csak lehetett (mint a nagyfelületű aszfaltozásokkal és a kisebb fejlesztésekkel), de a Bem térnél, a Hadházi út Nyíl utcai torkolatánál, vagy a Hatvan és a Mester utcák között (a nyugati kiskörút harmadik szakaszán) javában zajlanak a munkálatok. Szeptember végén, október elején a Bethlen utca és az Egyetem sugárút sávbővítéssel járó átépítése szintén elkezdődik, de egyelőre „csak” a közműkiváltások indulnak el, maga az útépítés majd 2022-ben startol. A polgármester ezért türelmet kért a közlekedőktől. Kiemelte, a Böszörményi út és a Békessy Béla utcai kersszteződés átépítése kifejezetten a helyiek – teljsesen érthető – kérésére történt, hasonló átalakítás zajlott le nemrég a Vágóhd utca és a Hajnal utca, valamint a Mikepércsi út és a Leiningen utca csomópontjában. A beavatkozás mindkét esetben a közlekedés érezhető gyorsulásával járt.

Kósa Lajos országgyűlési képviselő az ellenzéknek odaszúrva azt mondta, a jó városvezetés együtt él a közlekedőkkel és igényeikkel, a rossz pedig a budapesti mintát követi. Elismerte, a szóban forgó Böszörményi úti projekt nem játszik nagy szerepet Debrecen életében, de sok hasonló fejlesztés már jelentősen növelheti a helyi csomópontok áteresztőképességét. Közölte: a Böszörményi úton két helyen is gondolkodnak beavatkozáson. Így a Menyhárt térnél és a József Attila utcánál szóba jöhet egy lámpás kereszteződés kiépítése, ami kényelmesebb és kevésbé balesetveszélyes a jelenlegi helyzetnél, igaz, drágább. Szintén kezdeni kell valamit a jövőben a Böszörményi útról a Branyiszló utcára való balra kanyarodással, hiszen a városból kifelé tartva ezen a szakaszon egy sávra szorul vissza a forgalom, ha valaki éppen lefordulna a jelzett utcára – tette hozzá.

Dampf Nándor, a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. projektvezetője arról tájékoztatott, hogy a Böszörményi úti építkezés során nem csak jobbra kanyarodó sáv épült a főúton, hanem gyorsító sáv is a Békessy Béla utcán. Szükség volt a meglévő kerékpárutak és járdák kiiagízítására is.
A kivitelező a ZEMPLÉNKŐ Kft. volt.
RaL






























