Észrevétlenül tanulnak meg programozni a gyerekek.
Az NI Hungary Kft. 2009 óta működő sikeres oktatási projektje, az NI Mentor program jelenleg több mint 130 általános és középiskolában, illetve óvodában van jelen. Az országosan is egyedülálló program a tudományok világát játékos formában hozza közelebb a felnövekvő nemzedékhez. A tehetséggondozás személyre szabott módszerét az NI Hungary Kft. egy újabb, a CSR stratégiai célkitűzéseivel összhangban lévő területen, a sajátos nevelési igényű gyermekek közösségében is elérhetővé tette a debreceni Thaly Kálmán Utcai Óvodában, amikor egy oktatási célú eszközt adományozott az intézménynek.
A június 7-i sajtótájékoztatóval egybekötött debreceni átadáson először a sajátos nevelési igényű gyermekekkel közösen mutatták meg az óvodások, hogy mennyire kreatív és játékos módon foglalkoznak velük a pedagógusok. A belváros szívében található családias hangulatú intézmény egyéni arculata az adománynak köszönhetően tovább gazdagodott, mert a báb- és dramatikus játék, a néphagyományőrzés, az érzelmi intelligencia fejlesztése mellett most már a robotprogramozás is elérhető lesz.
A LEGO® WeDo 2.0 robotépítő-készlet ugyanis olyan tudományos projekteket tartalmaz, melyek segítségével a gyerekek játékos módon megismerkedhetnek a mérnöki gondolkodás és kódolás alapjaival.
Terjékné Szűcs Tímea, a Thaly Kálmán Utcai Óvoda vezetője elmondta, hogy a digitális világ teljesen természetes módon jelen van az ide járó gyermekek életében, ezért gondolta az intézmény, hogy szívesen bekapcsolódna az NI Mentor programjába. Ez a dobozba zárt jövő - emelte ki az intézmény vezetője - olyan lehetőségeket nyit meg a gyerekek számára, amely támogatja az óvodások természettudományos érdeklődését, a csapatban való együtt dolgozást, a kreativitást. Ezek mind olyan képességek, amelyek minden gyermekben, akár a sajátos nevelési igényű gyerekekben is ott szunnyadnak.
Ábrahám László, az NI Hungary Kft. ügyvezetője elmondta, hogy nagy öröm azt látni, hogy az intézmény mennyire motiváltan kíván támaszkodni az NI Mentor programra. Ezzel a robotépítő készlettel akár a sajátos nevelésű gyerekek is megmutathatják és fejleszthetik a bennük rejlő képességeket és a sikerélményeken keresztül önbizalmuk is erősödhet. Az új generáció már most túl tesz rajtunk a digitális olvasástudásban, de nagyon fontos, hogy emellett a digitális írástudás képessége is fejlődjön. Ezért az NI számára kiemelt hangsúllyal bír – hangsúlyozta Ábrahám László –, hogy már a legkisebbek számára is betekintést adjon a mérnöki pálya és a természettudományok izgalmas világába és már itt inspirálják a jövő mérnökeit.
Az átadást követően Sebestyén Etelka (létesítménygazdálkodási menedzsment koordinátor) és Reményi Gábor (szakképzési oktatási kapcsolatokért felelős koordinátor) NI mentorok egy rögtönzött játékos robotprogramozással mutatták meg a jelenlévőknek, hogy milyen fogékonyak már ebben a korban a gyerekek a csapatmunkára és szinte észrevétlenül, játékos módon sajátíthatják el a grafikus programozás alapjait. Ennek köszönhetően egy olyan életpálya indulhat el, amely meghatározhatja a gyerekek érdeklődési körét és a szülők választását a továbbtanulásban, ideértve az alap-, közép- és felsőfokú tanulmányok orientációját is.A vonatközlekedés mindkét vágányon szünetel.
Két vidéki banda csapott össze.
Több mint 100 iskola csatlakozott már a programhoz.
A Kréta-rendszerben üzent a szülőknek.
A megbeszélés csupán tájékozódó jellegű volt.
Ezen az oldalon sütiket használunk. A böngészéssel ezt elfogadod.
További Információkcivishir.hu - Minden jog fenntartva! (2023.09.21)