civishir.hu
2019.01.18. 19:57
Felül kell vizsgálni a terveket – közölte az önkormányzat.
A közlemény nem sokkal azután érkezett meg a helyi médiumokhoz, hogy a Cívishír megírta a debreceni főpályaudvar projektjének bedöglését.
De lássuk a közleményt!
Mint írják, a főpályaudvar megvalósítására kiírt második közbeszerzési eljárás is eredménytelenül zárult „tekintettel arra, hogy a legjobb ajánlat szerinti kivitelezési költség meghaladta a rendelkezésre álló fedezetet”.
![]() | Összeomlóban minden idők legnagyobb debreceni beruházása? – FRISSÍTETTNem kötötték meg a szerződést a legjobb ajánlatot tevő céggel! |
– A kormány decemberben határozatban rendelte el több más intermodális központ mellett a debreceni fejlesztés felülvizsgálatát. Az Innovációs és Technológiai Minisztériummal folytatott egyeztetés alapján, a fejlesztés közösségi közlekedési részei, így az autóbusz- és vasúti pályaudvar fejlesztései, áttervezés után, a 2020-ban kezdődő uniós fejlesztési ciklus elején valósulhatnak meg – tájékoztatnak.
Az önkormányzat kommünikéje szerint a közúti közlekedési elemek közül a Mikepércsi úti körforgalmi csomópontok áttervezés után, a Hadházi út és Nyíl utca csomópontjának átépítése az elkészült terveknek megfelelően, 2020-ban indul.– A főpályaudvar-fejlesztéshez kapcsolódó Petőfi téri rekonstrukciót az önkormányzat az Új Főnix Terv keretében tervfelülvizsgálat után 2020-ban – az eredetileg tervezett időben – valósítja meg, az ehhez szükséges forrás az önkormányzatnál rendelkezésre áll – olvasható.
„A főpályaudvar terveinek és tervezett műszaki tartalmának felülvizsgálatát indokolttá teszi, hogy a tervezési időszakhoz (2013) viszonyítva az elmúlt évek gazdasági fejlesztései miatt jelentősen megváltoztak a közúti és vasúti személy- és áruszállítási igények, valamint jelentősen növekedtek a kivitelezési költségek. Az ipari-gazdasági fejlesztések miatt jelentős növekedés várható a közösségi közlekedés személyszállítási és áruszállítási ágazatában, amely igényekkel a jelenlegi főpályaudvar terve nem kalkulál, annál is inkább, mert 2014-ben az akkori, új városvezetés a várható költségek nagyságrendjére tekintettel elrendelte a főpályaudvar terveinek felülvizsgálatát és ennek köszönhetően az épület területe jelentősen csökkent. Mindemellett az elmúlt év végén kormányhatározat született a 108-as vasúti vonal fejlesztéséről, villamosításáról, az Észak-nyugati Gazdasági Övezetet kiszolgáló új vasúti terminál megépítéséről, a tócóvölgyi vasútállomás fejlesztéséről, a Debrecen-Balmazújváros és Debrecen-Nagyvárad közötti vasúti kapcsolat fejlesztéséről. Ezeket szintén összhangba kell hozni egy új tervezési eljárás keretében a megvalósítandó debreceni főpályaudvar műszaki tartalmával és terveivel” – fogalmaznak.
Hozzáteszik: az önkormányzat elkötelezett egy olyan főpályaudvar fejlesztése mellett, amely a gazdaság fejlődése miatt megváltozott igényeket is képes tökéletesen kiszolgálni.
RaL
52 évet élt.
Otromba tréfa vagy valami más?
Az egyetemi vezetés kikerülésével döntöttek. Úgy tűnik, nagy hiba volt.
Ha S. Andrea meg is éli a feltételes szabadlábra helyezését, addigra elmúlik hatvan.
A jelenleg Kisvárdán kézilabdázó 19 éves irányító-átlövő kétéves szerződést kötött a DVSC SCHAEFFLER csapatával.
Ezen az oldalon sütiket használunk. A böngészéssel ezt elfogadod.
További Információkcivishir.hu - Minden jog fenntartva! (2021.01.19)