Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Közlekedési átalakítósdi: áprilisban kezdjük, izé..., májusban

| 2017. 04. 21. | 15:59:00
Több dolog miatt is zavaros a debreceni fejlesztés.
Közlekedési átalakítósdi: áprilisban kezdjük, izé..., májusban
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Március elején jelentette be Papp László, hogy több mint ötven csomópont átépítésével, utcák egyirányúsításával szeretné gyorsítani a város közlekedését a debreceni önkormányzat.

Akkor a polgármester azt mondta, hogy  az Árpád tér-Nyíl utca kereszteződésének átalakításával áprilisban kezdődik a munka, amelyet aztán a többi beruházás is követ.

Bár érthetetlen módon a városházi kommunikáció akkor is, azóta is arról szól, hogy a nagy ívű beavatkozásra nem az intermodális központ és az Erzsébet utca lezárása miatt van szükség, nem kérdéses, hogy a két projekt szoros összefüggésben van egymással. Ez az információ az átlag debreceni szempontjából teljesen lényegtelen: az érdektelenséget jól mutatja az a lakossági fórum is, ahol még a helyi Fidesz pártaktivisták mozgósításával sem tudott a városháza fél háznál többet összehozni. Az ügy mégis azért érdekes, mert a 2-es villamos építése kapcsán már megtapasztalták a debreceniek, könnyen hosszú időre pokollá tudják tenni az életüket. És hol van a 2-es villamos beruházása a Petőfi tér átépítéséhez képest!?

Egy biztos: az Árpád tér átalakítása nem kezdődik el áprilisban, ezt gyakorlatilag a városháza is elismerte néhány napja a Cívishírnek.

Már csak azért sem indulhat a munka, mert az önkormányzat még a kivitelezés közbeszerzési eljárását sem folytatta le, igaz, a szóbeszéd szerint már rég megvan a nyertes. 

Hogy ez milyen hatással lesz a további átalakításokra, azt egyelőre még nem látni. Az is biztos, hogy a csomópontok nagy részére, így a belvárost érintő átalakításra sincsenek még jogerős engedélyek, ráadásul ezek esetében is szükséges a közbeszerzési eljárás, így garantált a jókora csúszás.

Vannak kérdések bőven

Az agresszív városházi kommunikáció szerint nincs más alternatíva Debrecen közlekedésének optimalizálására, ugyanakkor egyre több szakember fejti ki kétségét ezzel kapcsolatban. Legutóbb Jónás Zoltán, a DERKE ügyvivője beszélt a Cívishírnek arról, hogy a városháza által vizionált 20 év helyett maximum néhány évig enyhít a közlekedési nehézségeken az átalakítás, ami szerinte amúgy is több sebből vérzik.

Na de mi lesz, ha lezárják az Erzsébet utcát?

Egyelőre úgy tűnik, az intermodális központ építése is csúszik, legalább is minden jel arra utal, hiszen a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a kivitelező kiválasztására tavaly decemberben kiírt közbeszerzési eljárást már többször módosította, az ajánlatok benyújtásának határideje az eredetileg tervezett február 13. helyett április 26-ra módosult.

A korábbi tervekhez képest mindenképp csúszásban van a projekt, hiszen még 2016 februárjában is arról beszélt Papp László, hogy már akár 2016 végére megköthetik a kivitelezési szerződést, a beruházást 3 és fél év alatt befejeznék.

Ráadásul információink szerint pénzzavarral küzd a projekt: a 21 milliárd forintos bekerülési költségnél már most többre számítanak, anélkül, hogy egy kapavágás is történt volna…

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
További híreink
Berendezéseket cserélnének a Balmazújvárosi úton
Berendezéseket cserélnének a Balmazújvárosi úton
Műszakilag elavultak a meglévők. A Debreceni Vízmű Zrt. pályázata.
Új vizek felé tart Debrecen
Új vizek felé tart Debrecen
Megvan a Civaqua 2-ről szóló támogatói szerződés.
Új célok a debreceni gyógyszeripari klaszternél
Új célok a debreceni gyógyszeripari klaszternél
Az elnökséget újraválasztották.
Kitüntették a debreceni belgyógyászt
Kitüntették a debreceni belgyógyászt
Ehhez a díjhoz kimagasló szakmai tevékenység szükséges.
A kormány 12,9 milliárddal kevesebbet szán Debrecenre
A kormány 12,9 milliárddal kevesebbet szán Debrecenre
Módosították több állami beruházás finanszírozását.
Eldől, ifjúsági főváros lesz-e Debrecen
Eldől, ifjúsági főváros lesz-e Debrecen
Lezárult a közönségszavazás is; kialakult a döntő mezőnye.
Helytálltak a debreceni klarinétosok
Helytálltak a debreceni klarinétosok
Erős mezőnyben kellett versenyezniük.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Több mint 3000 tonna szaloncukrot vesznek a magyarok
Több mint 3000 tonna szaloncukrot vesznek a magyarok
Az ízesítések, a recepttúrák sokat változtak az elmúlt 100 évben.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Szijjártó: hazánk új világgazdasági korszakra készül
Szijjártó: hazánk új világgazdasági korszakra készül
Moszkvában tárgyalt a külügyminiszter.
Hirdetés
Hirdetés
Gazdaság
Berendezéseket cserélnének a Balmazújvárosi úton
Műszakilag elavultak a meglévők. A Debreceni Vízmű Zrt. pályázata.
Lesz elég hal a karácsonyi asztalra
Azt ígérik, a tavalyi áron.
Egyre több a megrendelés?
Így támogathatod a növekedést a cég pénzügyeiben.
Megvalósultak az infrastrukturális fejlesztések Görbeházán
Megújult közösségi terek és bővülő szolgáltatások a településen
Ismert debreceni fideszeseknek szólt be Magyar Péter
A TISZA elengedné a közlekedési múzeumot, inkább a Nagyállomást venné „kezelésbe”.
Hirdetés
Hirdetés
Támogatott tartalom
A csendes technológia
A csendes technológia
Hogyan változtatják meg a modern fűtési rendszerek az akusztikus komfortot?
Fedezze fel Hajdúszoboszló adventi meglepetéseit!
Fedezze fel Hajdúszoboszló adventi meglepetéseit!
Szálláskedvezmények, gasztronómiai ajánlatok, családi és baráti kikapcsolódást kínáló programok.
Kihívást jelent az online marketing?
Kihívást jelent az online marketing?
Egy SEO ügynökség lehet a megoldás.
Szárítógépek és panelélet
Szárítógépek és panelélet
Így oldható meg a teregetés erkély nélkül is.