Íme, a nagy debreceni közlekedési átalakítósdi

2017.03.06. 21:37

Íme, a nagy debreceni közlekedési átalakítósdi
Ez nagy feladat lesz a városnak (Fotó: Cívishír)

Drasztikusan belenyúlnak a közlekedésbe, kérdés, lesz-e eredménye.

Hirdetés

Papp László hétfőn jelentette be, hogy lényegében teljesen átszabják a város közúti közlekedését. A polgármester szerint a változtatások gyorsíthatják az autós közlekedést, és némileg enyhíthetnek a Főpályaudvar kivitelezés miatt várható közlekedési káoszon. Íme, a részletes lista!

KÜLSŐ KÖR

Árpád tér

A Nyíl utca felől egy önálló balra kanyarodó sáv, valamint mellette egy egyenesen balra (így két sávból lehet balra kanyarodni), valamint a Kassai út felől az önálló jobbra sávhoz hosszított gyorsító sáv kerül.

 

Nyíl utca – Nagysándor József utca

Jelzőlámpás csomópontot építenek ki.

 

Nyíl utca – Damjanich utca

Jelzőlámpás csomópontot építenek ki.

 

Nyíl utca – Hadházi út

Jelzőlámpás csomópontot építenek ki és visszaállítják az 50 km/h sebességhatárt.

 

Füredi út – Sinai Miklós utca

Egy önálló balra kanyarodó sáv mindkét irányból a Sinai Miklós utcára, a középső sáv egyenesen és egy új sáv egyenesen és jobbra irányba mindkét oldalon.

 

Ezekkel a beavatkozásokkal és a jelzőlámpa programok hangolásával a közlekedési szakemberek szerint elérhető, hogy az Árpád tér és a 33-as főút felőli végpont, azaz a Szabó Lőrinc utcai kereszteződés között minimum 30 százalékkal gyorsuljon a forgalom.


István út – Szoboszlói út

Az István úton (a Vértesi felől) a belső sávból lehet balra, a 4-es főútra Hajdúszoboszló felé is kanyarodni.

 

Gázvezeték utca – Mikepércsi út

A Mikepércsi útról a Gázvezetékre jobbra egy kiszélesített kanyarodó sáv alakul ki, a Gázvezetékről pedig a belső sávból önállóan lehet balra kanyarodni, a külső, kiszélesített sávból pedig lehet egyenesen és jobbra menni.

 

A két változtatásra azért van szükség, mert egy rövid ideig – várhatóan 2017 novembere és 2018 februárja, a reptéri út és az M35-ös autópálya elkészültéig a Gázvezeték utca lehet terelőút a 47-es főút felől érkező vagy arra haladó teherforgalom számára.

 

BELSŐ KÖR

Egyirányúsítás

A belvárosban egyirányú lesz a Széchenyi és a Kossuth utca a Nyugati utcától a Hajnal utcáig, valamint a Szent Anna utca és a Miklós utca az Attila tértől az Erzsébet utcáig.

Azért ezt az irányt javasolták a közlekedési mérnökök, mert így jobbra kis ívben kanyarodva lehet az egyirányúsítással érintett területen bármit megközelíteni, ami gyorsabb haladást eredményez, mintha balra nagy ívben is kellene engedni a forgalmat. Fontos változás, hogy az Arany János utca forgalmi rendje is változik: az Antall József utcától a Piac utca felé, míg a másik irányba a Külsővásártér felé. 

 

Széchenyi utca – Nyugati utca

A Széchenyi utcáról (a Tócóskert irányából, a Mechwart középiskola oldalában) egy önálló balra, valamint a középső sávban balra egyenesen forgalmi rend alakul ki, ezzel növelve az áteresztő képességet; a Nyugati utcai gyalogátkelő megszűnik, ami szintén gyorsítja a forgalmat. A Nyugati utcáról egy önálló balra sáv, valamint a középső sávból egyenesen balra sáv alakul ki, így két sávból lehet befordulni az egyirányúvá váló Széchenyi utcára, ez szintén gyorsítja a forgalmat. A Külsővásár tér felől járdasziget és önálló jobbra kanyarodó sáv jön létre, jelzőlámpával szervezve a gyalogos forgalmat a járdaszigetre. A Széchenyi utca belvárosi szakaszáról csak buszsáv jön szembe, amelyen vagy jobbra kis ívben fordulnak, csúcsidőben óránként négyszer közlekedik egyenesen a 40-es busz, amelynek egy intelligens forgalomirányító eszköz igény esetén ad csak zöld jelzést. Ezzel lezárjuk a Széchenyi utca felől a Szepességi utcát, amely zsákutcaként a másik irányból közelíthető meg autóval, de a kerékpárosoknak megnyitjuk.


Széchenyi utca – Antall József utca – Tisza István utca

Három sáv megy felfelé, amelyből a belső sáv balra kanyarodó, a középső csak egyenesen, a külső buszsáv, amelyből jobbra lehet kanyarodni az Antall József utcára. Szemből csak buszsáv jön.


Széchenyi utca – Piac utca

A Széchenyi utca felől két sáv érkezik a Piac utcára, a belső egyenes, a külső egyenes-jobbra, a gyalogátkelőt a Kistemplom elől áthelyezik a Gambrinus köz elé, így nem torlódik fel a jobbra kanyarodók miatt a sor a Széchenyi utcán, szembe csak buszsáv van.


Kossuth utcáról a belső sávból lehet balra bekanyarodni a Sas utcára, onnan ki két sávon lehet a Kossuth utcára csak a Faraktár utca felé. Szemben csak busz sáv van, így a Sas utca és a Csokonai Színház közötti részen új buszmegállót alakítanak ki, ami így jelentősen közelebb lesz a Paic utcához és a Régi Városháza előtti villamosmegállóhoz. (ezzel együtt a Földhivatal és a rendőrség előtti megállók megszűnnek).

 

Kossuth utca – Burgundia utca

A Kossuth utca felől a belső sávból balra is lehet kanyarodni, a Burgundia felőli gyalogátkelő megszűnik, ami gyorsítja a forgalmat, a középső sávból egyenesen lehet közlekedni, a külső sáv buszsáv, de egy önálló, jelzőlámpával ellátott járdasziget mögül jobbra is lehet kanyarodni a Klaipeda utcára.

 

Kossuth utca – Méliusz tér

A Kossuth utcai szervízút kivezetését átalakítják, oda helyezik át a nehezen belátható gyalogátkelőt is, a Verestemplom előtt a jelenlegi két sávból négy lesz bővítéssel, egy-egy busz sáv a két szélén, közötte két haladó sáv. Megfordul a Nap utca, a Cegléd utca és a Baross utca forgalmi rendje.

 

Faraktár utca – Hajnal utca

Négy sávban végződik a Faraktár utca, a két belső balra a Rakovszky Dánile felé engedi a forgalmat, a következő egyenesen, míg a külső egyenesen és jobbra, itt közlekedik a busz is. Szemből a külső sávon lehet jobbra fordulni és ott közlekednek egyenesen tovább a buszok is. A belső két sávból pedig balra, a Hajnal utca felé lehet fordulni.

 

Szent Anna utca – Attila tér

A Teleki utcáig kétirányú a forgalom, hogy a Wesselényi lakótelepről jövő forgalmat kiengedje. A Baross utcai csomópontot felújítják, kialakítanak egy gyorsító sávot a Szent Anna utcán.

 

Szent Anna utca – Vígkedvű Mihály utca

Két sávon halad a forgalom a belváros felé, mellette parkolók, szemben egy sáv a 15-ös busznak és megszűnnek a parkolók.

 

Szent Anna utca – Sumen utca

A Kandia utcától három sáv a belváros felé, a külső egyben buszsáv, visszafelé egy busz sáv. A Szent Anna utcán a csomópont után két sávon halad a forgalom, megtartva a parkolókat mindkét oldalon.

 

Szent Anna utca – Piac utca

A kereszteződésben két sávon halad a forgalom, a belső sávból lehet balra is fordulni. A Miklós utcán három sáv nyílik, amelyből a külső buszsáv.

 

Miklós utca – Antall József utca

Három sávon halad a forgalom, a külső és a belső egyben kanyarodó sáv is jobbra, illetve balra.

 

Miklós utca – Erzsébet utca

Három sáv érkezik a csomópontba, egy jobbra kanyarodó járdaszigettel, kettő pedig egyenesen a Szoboszlói utca felé. A balra kanyarodás itt megszűnik, mint ahogy az Erzsébet utca felőli gyalogátkelő is. A Külsővásár tér felőli gyalogátkelőt megerősítik, a köztes szigetet kibővítik, így egyszerre csak a teljes útszélesség felét kell megtenni.

 

A belvárosi egyirányúsítás után csökken a csomópontokban a periódusidő, ezzel a szakemberek szerint átlagosan 50 százalékkal nő a kapacitás, azaz az áteresztő képességük, ezáltal a forgalom gyorsulhat.

 

EGYÉB VÁLTOZÁSOK

Egyetem tér

Kétsávos lesz a körforgalom, ezzel gyorsítják a közlekedést, valamint a Nagyerdei krt felől kialakítanak egy balra kanyarodó és egy egyenes sávot. Az Egyetem tér felől a Klinikák felé fordulóknak pedig lesz egy gyorsító sáv.

 

Pallagi út – Móricz Zsigmond krt.

Kétsávos spirális körforgalom épül, így a TEVA Gyógyszergyár, valamint a Nagyerdei körút felől érkező forgalom sokkal biztonságosabban és gyorsabban hagyhatja el a csomópontot.

 

Szabó Kálmán utca – Vécsey utca

Jelzőlámpás csomópont épül, minden irányból külön jobbra kanyarodó sávval, így lesz beláthatóbb és biztonságosabb a közlekedés.

 

Bartók Béla út

Egy új külső, jobbra kanyarodó sávot alakítanak ki, hogy a forgalom ne torlódjon vissza a Pesti utcai kereszteződésben egészen a körforgalomig. A beavatkozás fakivágással jár, de csak a belső fasorban, a külső megmarad.

Forrás: uft.hu

Galéria

átalakítósdi

Hirdetés

Hirdetés



Hozzászólás

Hirdetés



Hirdetés

Hirdetés