Cívishír
2020.10.16. 14:42
Az Ebestől Püspökladányig terjedő szakasz átadása 2021-ben esedékes.
Ünnepélyesen átadták október 16-án a 100-as vasúti vonal újabb, Ebes és Debrecen közötti, 8 kilométeres felújított pályaszakaszát. A pályaszerkezet és a vasúti műtárgyak egészére kiterjedő munkát nettó 15,2 milliárd forintért végezte el a V-Híd Építő Zrt. és az R-Kord Kft. konzorciuma. A fejlesztés révén a pálya alkalmassá vált a 160 kilométeres sebességre, és a 225 Kilonewton tengelyterhelésre.
Maga a beruházás – mutatott rá Kikina Artúr, a NIF Zrt. vasútfejlesztési igazgatója – a sokadik lépése egy nagyobb, majdnem 120 kilométeres, Debrecen és Szajol közötti vasútfejlesztésnek, továbbá 2021 első félévében megtörténhet a következő nagy ugrás, a Püspökladány és Ebes közötti 32 kilométeres pályaszakasz műszaki átadása is. Megjegyezte, az Ebes-Debrecen pályaszakasz megépítése során megvalósították a 4805-ös számú út (a Szováti út) különszintű átvezetését a sínek fölött, továbbá Debrecen határában új csomópontot és körforgalmat alakítottak ki a biztonságosabb, gyorsabb közlekedés érdekében (a Határ útnál).
Nyiszter Tamás, a MÁV Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese azt mondta, a Szajol-Debrecen szakaszon a 160 kilométeres sebességgel történő közlekedés előfeltételét jelentő műszaki eljárások 2023 közepére készülnek el. Kijelentette, hosszabb távon 2 órára csökkenhet a Budapest, Nyugati pályaudvar és Debrecen közötti jelenlegi 2 óra 28 perces menetidő.
Bodó Sándor országgyűlési képviselő emlékeztetett, 2021-től jelentősen nagyobb forrás áll majd rendelkezésre a közösségi közlekedés fejesztésére, akár 2 ezer milliárd forintos is felhasználható lesz a célra. Ennek érdekében a kormány a nyáron 32 milliárd forintot biztosított 20 vasúti vonal fejlesztésének előkészítésére.
Pósán László országgyűlési képviselő felelevenítette, régen a vonatot választotta a budapesti utazáshoz, majd az M3-as megépítésével inkább autóba ült. Mára azonban az autópálya olyan forgalmassá vált, hogy nem feltétlenül gyorsabb a fővárosba érni gépkocsival. Szerinte, amennyiben a MÁV alakít a szolgáltatási körülményeken, a vonat alkalmassá válik a gyorsabb, biztonságosabb, kiszámíthatóbb közlekedésre. Megemlítette, a mostani beruházás újabb lehetőség a debreceni agglomeráció számára a gazdasági potenciál erősítésére.
52 évet élt.
Otromba tréfa vagy valami más?
Az egyetemi vezetés kikerülésével döntöttek. Úgy tűnik, nagy hiba volt.
Ha S. Andrea meg is éli a feltételes szabadlábra helyezését, addigra elmúlik hatvan.
A kislány és édesanyja is jól van.
Ezen az oldalon sütiket használunk. A böngészéssel ezt elfogadod.
További Információkcivishir.hu - Minden jog fenntartva! (2021.01.23)