Vajon tönkre tudja tenni egy távozó alkalmazott a céged?

Az erre vonatkozó felmérések alapján a kis- és középvállalkozások esetében az adatlopások, adatvesztések 95 százalékért az alkalmazottak a felelősek.
Képzeld el azt a szituációt, hogy a cégen belül az egyik alkalmazott elégedetlen a fizetésével. Nem is nehéz, ugye? Majd a következő pillanatban hangot ad az elégedetlenségének, leül a felettesével a béréről tárgyalni. Mi történhet akkor, ha a két oldal elvárásai nem találkoznak? Ha az alkalmazott talál egy másik, jobban fizető állást, jó eséllyel továbbáll. Ha az önérzete is sérül, annak könnyen a cég is megihatja a levét.
Rendszergazda szolgáltatóként sajnos nem egyszer találkoztunk már ilyen történettel. Az egyik esetben az utolsó napján azt mondta a távozó illető, hogy kicsit tovább bent kellene maradnia befejezni még néhány munkát.
Amikor már mindenki elment a cégtől, és egyedül maradt, elkezdte törölni a cég szerveréről az adatokat. Többé nem jött dolgozni.
Mondanom sem kell, másnap az első hívás hozzánk futott be: „Van egy kis problémánk, szükség lenne a segítségetekre!”

Kérdés, mit lehet ilyenkor tenni? Sok lehetőség nincs: jó eséllyel a biztonsági mentés után kell nyúlni. Már ha van olyan. A fenti esetben egy teljes hónapra visszamenőleg minden napról volt mentés, így sokáig nem kellett izgulni, és pár órán belül minden adat visszakerült a helyére.
Egy-két alapvető kérdés viszont érdemes feltenni:
- Vajon a mi vállalkozásunknál is van mentés?
- Mi történne, ha egy zsarolóvírus végigkódolná a szerverünket, beleértve az összes fájlunkat, illetve ügyviteli rendszerünket?
- Vagy ha szándékosan letörölné ezeket valaki?
- Mekkora anyagi kiesés érné a céget, ha így megbénulna a munkavégzés?
Még ha van is mentésünk, ellenőrzi ezeket valaki, hogy valóban elkészül minden nap? Vagy csak elindította valaki mondjuk 2014-ben, és azóta biztos, hogy fut?
Sajnos a mentések manapság nem így működnek. Ha a rendszergazda beállítja, menni fog egy darabig, de akár egy hónap alatt is számos olyan probléma lehet, ami miatt leáll a mentés. Az általánydíjas rendszergazdai megállapodással rendelkező ügyfeleinknél minden hónapban ellenőrizzük az összes mentést, hogy ők is, illetve mi is nyugodtak lehessünk.
Így a debreceni, pécsi és budapesti ügyeleink nemcsak a 0-24 órában elérhető, szakmai ügyfélszolgálatunkat, hanem a körültekintő mentéstervezést, annak megvalósítását és az időszakos mentésellenőrzését is elérhetik általunk.
Tudjuk, a rendszergazdák felelőssége nagy, de ne feledjétek, egy vállalkozás vezetője legalább annyit tehet az adatok biztonságáért, mint mi. Például a körültekintő rendszergazda választással!




























































