Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Izgalmakra számítunk Albert Parkból, hátha bejön...

| 2010. 03. 26. | 13:01:50
Melbourne – Eseménytelen szezonnyitó után jöhet az izgalmas verseny az ötödik kontinensen, ahol ugyan előzni nagyon nehéz, de az Ausztrál Nagydíj a bahreini versenyt nem tudja alulmúlni. Cívishír-esélyleső!
Izgalmakra számítunk Albert Parkból, hátha bejön...
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Melbourne-ben, az Albert Parkban folytatódik a 2010-es Forma-1-es versenyszezon. A két héttel ezelőtti bahreini futam egyelőre nem azt hozta, amit az autósportok rajongói vártak, várnak az elit kategóriától: meglehetősen unalmas körözgetésnek lehettek szemtanúi szerte a világon a nézők, mindössze a szinte végig vezető Vettel balszerencséje borzolta az idegeket. A fiatal német végig nagyon határozottan a markában tartotta az első helyet, de aztán a verseny utolsó harmadában egy meghibásodott gyújtógyertya miatt száz lóerőnyi veszteség lépett fel a Red Bull-ban, amelynek „köszönhetően” Vettelnek el kellett engednie a Ferrari párosát, Alonso-Massa sorrendben és a 2008-as világbajnokot, Lewis Hamiltont is.

Az események hatására a Red Bull csapatvezetése azonnal megkezdte a motorszállító, a Renault-gyár „ostromlását” annak érdekében, hogy javítsanak az erőművek megbízhatóságán, és ha lehet – és az FIA is engedi –, akkor némi teljesítménytöbbletet is szorítsanak be az aggregátorokba. Az osztrák alakulat azzal indokolta kérését, miszerint az első futam alapján kiderült, hogy a Vörös Bikák a legjobban megépített kasztnival rendelkeznek, remek pilótapárossal kiegészítve, csak a francia erőcsomagok nem veszik fel a versenyt az élcsapatok hajtóműveivel szemben.

Vettel balszerencséje mindenesetre emlékezetes debütálást hozott a kétszeres világbajnok Fernando Alonsónak, ugyanis a spanyol az első Ferraris versenyén rögtön nyerni tudott. Ez a hatásos „belépő” utoljára éppen az Alonso miatt a maranellóiaktól kiebrudalt Kimi Räikkönennek sikerült, még 2007-ben Melbourne-ben. Alonso mindenesetre maga mögé utasította a tavalyi sérüléséből felépült Felipe Massát is, nagy lépést téve afelé, hogy maga mellé állítsa az olasz brigádot, ahogyan tette azt Michael Schumacher a Farrarinál töltött hosszú évek alatt a csapattársai rovására.

Bahreinben az is kiderült, nem véletlenül óvták a szakértők Jenson Buttont attól, hogy Hamilton mellé igazoljon: az uralkodó világbajnok meglehetősen látványos lemaradást produkált a csapattársával szemben, akinek máris magyarázkodnia kellett a sajtó munkatársainak a halovány teljesítmény okán. A britnek Ausztráliában mutatnia kell valamit, vagy beskatulyázzák Hamilton mögé. Ugyancsak „megtalálták” Schumachert is az újságírók, mert a hétszeres bajnok az egész hétvége során lassabb volt, mint csapattársa, Nico Rosberg, és a futamot is a fiatal német mögött tudta befejezni. Ami azért Schumacher és Button között lényeges különbség: a visszatérő német csak négy másodperc hátrányt gyűjtött össze mercedeses társához képest, míg a két brit világbajnok között huszonkét másodperc, azaz egy kerékcserényi idő volt a különbség.

Az újonc csapatok közül egyedül a Lotus fejezte be a versenyt, Kovalainen meglehetősen nagy különbséggel utasította maga mögé Trullit, s ez a teljesítmény az élbolyhoz képest három körös elmaradást jelentett. Mindenesetre a gyorsaságon nem is, a megbízhatóságon annál inkább látható a téli tesztek eredménye a maláj alakulatnál. Ezzel szemben a HRT-nél és a Virginnél mindkét pilóta feladta a versenyt, az indiai Chandhok rekordidő, egy kör alatt befejezte, mert a teljesen „tesztmentes” autójával csak egyszer tudott hiba nélkül körbemenni az aszfaltcsíkon. Csapattársa, Bruno Senna 17 körön át küzdött az autóval, amíg aztán a technika ördöge őt is a pálya szélére nem parancsolta. Nem kell nagy jóstheteség ahhoz, hogy kijelenthessük: Ausztráliában sem terem túl sok babér az újonvócoknak.

Az Ausztrál Nagydíj helyszínéül szolgáló Albert Parkban lévő ring ötvözi a városi és épített pályák tulajdonságait: kanyargós részek,  keskeny aszfaltcsík, hosszú ívek és poros egyenesek tarkítják a pálya rajzolatát, amelyeken az ideális egyensúlyt és egyéb beállításokat rendkívül nehéz megtalálni, ezért mind a versenyzőknek, mind pedig a mérnököknek nagyon össze kell kapniuk magukat, hogy a lehető legszerencsésebb tulajdonságú autókkal tudjanak a versenyre felkészülni. Nehéz előzni, ami azt vetíti előre, hogy az időmérőn sok minden eldőlhet.

Ferenczi László

A hétvégi Ausztrál Nagydíj menetrendje:

péntek:
1. szabadedzés 2:30 ó, 2. szabadedzés 6:30 ó
szombat:
3. szabadedzés 4 ó, időmérő 7 ó
vasárnap:
futam 8 ó

Egy kör Marc Webberrel az Albert Parkban:



A pontversenyek állása az első futam után (még 18 van hátra):
pilóták:

1. Fernando Alonso 25 pont
2. Felipe Massa 18
3. Lewis Hamilton 15
4. Sebastian Vettel 12
5. Nico Rosberg 10
6. Michael Schumacher 8
7. Jenson Button 6
8. Mark Webber 4
9. Vitantonio Liuzzi 2
10. Rubens Barrichello 1

csapatok:
1. Ferrari 43
2. McLaren-Mercedes 21
3. Mercedes 18
4. Red Bull 16
5. Force India 2
6. Williams 1

Az Ausztrál Nagydíjon 58 kört tesznek meg a versenyezők az 5,303 km-es pályán, vagyis a viadal teljes hossza 307,574 km. A pályacsúcsot Michael Schumacher érte el Ferrarival, 2004-ben, amikor 1:24.125 perc alatt száguldott végig az aszfaltcsíkon.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Megsüllyedt az út a forgalmas debreceni kereszteződésben
Megsüllyedt az út a forgalmas debreceni kereszteződésben
Fokozott óvatossággal közlekedjenek a Füredi úton!
Hirdetés
Hirdetés
3x3: vereséggel kezdtek a férfiak Debrecenben
3x3: vereséggel kezdtek a férfiak Debrecenben
Izraeltől kapott ki a magyar válogatott.
Gazdaság
Gyorsabb mobilinternet öt nagyvárosban – Debrecenben is
A Vodafone folyamatosan fejleszti hálózatát.
Orbán Viktor Debrecent hozta fel példaként
Amikor pénzről van szó és gazdaságról van szó, akkor a valóság inkább az együttműködés felé mutat - jegyezte meg a kormányfő.
Ki tartja majd rendben a debreceni uszodákat?
Keresik a megfelelő vállalkozót.
Utat újítanak fel és kátyúznak Konyáron
Hajdúhadházi cég végzi a munkát.
Debrecenbe érkezik, ami csak gurul!
Enni- és innivalót be lehet vinni a Debrecen Drive-ra.
Támogatott tartalom
Parkolási rend a pünkösdi hétvégén Debrecenben
Parkolási rend a pünkösdi hétvégén Debrecenben
A DV Parking Kft. tájékoztatója.
Síncserére készül a DKV
Síncserére készül a DKV
Nyílt beszerzési eljárás.
Ön tudja, mi rejtőzik a kép 1%-án?
Ön tudja, mi rejtőzik a kép 1%-án?
A Kuckó Önkéntes Program különleges kezdeményezéssel hívja fel a figyelmet az 1%-os rendelkezés fontosságára.
Élőzenés est Debrecen legújabb szórakozóhelyén
Élőzenés est Debrecen legújabb szórakozóhelyén
Minden korosztály otthon érezheti magát