Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Teszteltük a Ford Mondeo ST-Line-t

| 2020. 06. 20. | 14:12:00
Egy stabil, régi vonalas kombi a SUV-ok allűrjei nélkül.
Teszteltük a Ford Mondeo ST-Line-t
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Kezdjük egy bókkal: ennek az autónak korához képest nagyon jó az alakja. A Ford Mondeo az ST line nevezetű, elegáns sportöltözetben gurul a tesztünkön. Persze, azért akad egy-két ránc is, hiszen az aktuális Mondeo-generáció már 2012 óta jelen van a piacon, így egy ügyesebb dizájner keze kicsit tovább alakíthatta volna.

Ezzel szemben azonban a Mondeo képes arra, amit sokan felelőtlenül ígérnek: kellemes komfortot nyújt, merész ambíciókkal. Súlya ellenére mozgékonynak és kiegyensúlyozottnak hat. Egyenlőtlen aszfalton is kiválóan veszi az akadályokat, a kanyarokban is egyenesen tartja a karosszériáját. Összességében erős kontrollt gyakorol, a kontaktja az utakkal kielégítő. 

A vezérlés és a futómű a Fordnál általában agilisabban működik, mint a szegmensre jellemző nagy átlag. Ez a Mondeóról is elmondható, ha nem is nyújt olyan kiugró teljesítményt, mint a kisebb felépítésű Ford Focus. Ehhez képest a kombi a hosszú útszakaszokon kiválóan halad, 1.85 méteres szélessége, valamint 4,87 méteres hossza optimálisnak bizonyul. 

Mindez különösen érvényes a belső térre, ahol négy felnőtt kényelmesen elfér. Elől a széles konzolok dacára is jól ülünk, habár azt meg kell hagyni, hogy az 525 és 1630 liter közti csomagtér-kapacitás nem éppen csúcstartó ebben a kategóriában. 

A Ford az aktuális, Sync 3 névre keresztelt infotainment-rendszert installálta a kombiban, ám szerencsére a középső konzolon találunk gombokat is, amelyekkel bizonyos szolgáltatásokat irányíthatunk. 

Tesztautónkban az elérhető legerősebb motor, egy 2 literes, 190 lóerős dízel dolgozik, ami legfeljebb 400 Newtonméteres fordulatszámot produkál. Még több erőt is szolgáltat, mint amire a Mondeónak szüksége lenne, mégsem pörög olyan vadul, mint arra számítanánk. Az autónk kedvenc műfaja a sprintelés: a rövidebb szakaszok teljes gázzal. A nagy sebességet hosszabb távon már nem igazán szívleli. Összességében: a Mondeo előnyei ellenére is észleljük, lassan eljön a modellváltás ideje. 

Értékelés

Vezetési élmény
Komfortos, agilis és takarékos

Teljesítmény 

2 literes, négyhengeres dízel
190 lóerő (140 kW)
Max. sebesség: 218 km/óra
0-100 km/h: 9,0 s

Fogyasztás: 5,8 liter (normál), 5,5 liter (a teszt során) 
Ár: 11,3 millió forinttól
A tesztautó értéke 13,4 millió forint

Hirdetés
További híreink
Újabb féléves csúcson a használtautó-piac
Újabb féléves csúcson a használtautó-piac
A kedvenc továbbra is az Opel.
Kínai „agyat” kapnak a debreceni BMW-k
Kínai „agyat” kapnak a debreceni BMW-k
A BMW ezzel a lépéssel követi a Mercedes-Benz példáját.
Több mint ötezer autót vonnak ki a forgalomból
Több mint ötezer autót vonnak ki a forgalomból
Szabálytalanul jelentették be a járműveket.
Gyanta eltávolítása autóról
Gyanta eltávolítása autóról
Így védd meg a fényezést!
Komoly változás jön a gépjárművek honosításánál
Komoly változás jön a gépjárművek honosításánál
Több mint 1440 újabb helyszín nyílik meg.
Havonta közöl haszáltautó-statisztikát a KSH
Havonta közöl haszáltautó-statisztikát a KSH
Fontos feladat a megújulás - hangzott el.
Benzingőz és drift a Nagyerdőn
Benzingőz és drift a Nagyerdőn
Vasárnap is Debrecen Drive.
Kiharcolta a DVSC, marad az NB I-ben!
Kiharcolta a DVSC, marad az NB I-ben!
A debreceniek Fehérváron nyertek.
Elektromos vagy belsőégésű? Fejeséket is kérdezték
Elektromos vagy belsőégésű? Fejeséket is kérdezték
Az év első negyedévében eladott új autók 37 százaléka volt benzines vagy dízel – hangzott el a Debrecen Drive-on.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Az NB I-et is megjárt csatárt igazolt a DEAC
Az NB I-et is megjárt csatárt igazolt a DEAC
Éppen a debrecenieknek talált be az élvonalban.
Hirdetés
Hirdetés
Győztes főpróbát tartott a DEAC
Győztes főpróbát tartott a DEAC
A debreceni egy sor edzőmeccset vívtak a felkészülés során.
Bárány Donát: új rendszerben futballozik a DVSC
Bárány Donát: új rendszerben futballozik a DVSC
Most sokkal nagyobb szabadságot kapnak, mint korábban - mondta a debreceni csatár.
Hirdetés
Hirdetés
Gazdaság
Campus Job Street: keresd a Richtert!
Mindenki megismerheti, milyen is kutatónak vagy gyógyszerkészítőnek lenni.
Újabb féléves csúcson a használtautó-piac
A kedvenc továbbra is az Opel.
Nagy István: a magyar gazdák pénzét Ukrajnába viszik
Az Európai Unió hétéves költségvetésének tervezete egyértelműen ukránbarát költségvetés - így a miniszter.
Lakáshitel-program: újabb részletek derültek ki
Legfeljebb 50 százalékos tulajdoni hányaddal felvehető lesz.
Kínai „agyat” kapnak a debreceni BMW-k
A BMW ezzel a lépéssel követi a Mercedes-Benz példáját.
A KSH szerint ennyi a nettó átlagbér
A bruttó 9,0, míg a nettó 8,9 százalékkal emelkedett egy év alatt - írják.
Támogatott tartalom
Megidézik Jókai alakját a berettyóújfalui strandon
Megidézik Jókai alakját a berettyóújfalui strandon
Játékokkal, kvízzel várják az érdeklődőket.
Hajdúnánáson nem csak forintban számolnak
Hajdúnánáson nem csak forintban számolnak
A Bocskai korona nem nosztalgia – valódi pénz, valódi hatással.
Különleges strandvillamos közlekedik Debrecenben
Különleges strandvillamos közlekedik Debrecenben
A célállomáson kedvezményes strandbelépő vár!
Hirdetés
Hirdetés