Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Teszteltük a Ford Mondeo ST-Line-t

| 2020. 06. 20. | 14:12:00
Egy stabil, régi vonalas kombi a SUV-ok allűrjei nélkül.
Teszteltük a Ford Mondeo ST-Line-t
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Kezdjük egy bókkal: ennek az autónak korához képest nagyon jó az alakja. A Ford Mondeo az ST line nevezetű, elegáns sportöltözetben gurul a tesztünkön. Persze, azért akad egy-két ránc is, hiszen az aktuális Mondeo-generáció már 2012 óta jelen van a piacon, így egy ügyesebb dizájner keze kicsit tovább alakíthatta volna.

Ezzel szemben azonban a Mondeo képes arra, amit sokan felelőtlenül ígérnek: kellemes komfortot nyújt, merész ambíciókkal. Súlya ellenére mozgékonynak és kiegyensúlyozottnak hat. Egyenlőtlen aszfalton is kiválóan veszi az akadályokat, a kanyarokban is egyenesen tartja a karosszériáját. Összességében erős kontrollt gyakorol, a kontaktja az utakkal kielégítő. 

A vezérlés és a futómű a Fordnál általában agilisabban működik, mint a szegmensre jellemző nagy átlag. Ez a Mondeóról is elmondható, ha nem is nyújt olyan kiugró teljesítményt, mint a kisebb felépítésű Ford Focus. Ehhez képest a kombi a hosszú útszakaszokon kiválóan halad, 1.85 méteres szélessége, valamint 4,87 méteres hossza optimálisnak bizonyul. 

Mindez különösen érvényes a belső térre, ahol négy felnőtt kényelmesen elfér. Elől a széles konzolok dacára is jól ülünk, habár azt meg kell hagyni, hogy az 525 és 1630 liter közti csomagtér-kapacitás nem éppen csúcstartó ebben a kategóriában. 

A Ford az aktuális, Sync 3 névre keresztelt infotainment-rendszert installálta a kombiban, ám szerencsére a középső konzolon találunk gombokat is, amelyekkel bizonyos szolgáltatásokat irányíthatunk. 

Tesztautónkban az elérhető legerősebb motor, egy 2 literes, 190 lóerős dízel dolgozik, ami legfeljebb 400 Newtonméteres fordulatszámot produkál. Még több erőt is szolgáltat, mint amire a Mondeónak szüksége lenne, mégsem pörög olyan vadul, mint arra számítanánk. Az autónk kedvenc műfaja a sprintelés: a rövidebb szakaszok teljes gázzal. A nagy sebességet hosszabb távon már nem igazán szívleli. Összességében: a Mondeo előnyei ellenére is észleljük, lassan eljön a modellváltás ideje. 

Értékelés

Vezetési élmény
Komfortos, agilis és takarékos

Teljesítmény 

2 literes, négyhengeres dízel
190 lóerő (140 kW)
Max. sebesség: 218 km/óra
0-100 km/h: 9,0 s

Fogyasztás: 5,8 liter (normál), 5,5 liter (a teszt során) 
Ár: 11,3 millió forinttól
A tesztautó értéke 13,4 millió forint

Hirdetés
Hirdetés
További híreink
Karosszériavédő fólia: a hosszabb autó élettartam kulcsa
Karosszériavédő fólia: a hosszabb autó élettartam kulcsa
Milyen helyzetekben is segíthet ez a megoldás?
Használtautó-vásárlás okosabban
Használtautó-vásárlás okosabban
Hét fontos ellenőrzési pont a biztonságos döntés előtt.
Ismét jó hírt kaptak az autósok
Ismét jó hírt kaptak az autósok
Érdemes kicsit várni a tankolással!
Profi autós fali töltők a Bronzelektrótól
Profi autós fali töltők a Bronzelektrótól
Korszerű megoldások az elektromos gépkocsi egyszerű, kényelmes töltésére.
Jó hírt kaptak az autósok
Jó hírt kaptak az autósok
Kevesebbet kell fizetni a kúton.
Újabb féléves csúcson a használtautó-piac
Újabb féléves csúcson a használtautó-piac
A kedvenc továbbra is az Opel.
Kínai „agyat” kapnak a debreceni BMW-k
Kínai „agyat” kapnak a debreceni BMW-k
A BMW ezzel a lépéssel követi a Mercedes-Benz példáját.
Több mint ötezer autót vonnak ki a forgalomból
Több mint ötezer autót vonnak ki a forgalomból
Szabálytalanul jelentették be a járműveket.
Gyanta eltávolítása autóról
Gyanta eltávolítása autóról
Így védd meg a fényezést!
Komoly változás jön a gépjárművek honosításánál
Komoly változás jön a gépjárművek honosításánál
Több mint 1440 újabb helyszín nyílik meg.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Pont nélkül maradtak a debreceniek
Pont nélkül maradtak a debreceniek
A Putnok együttese látogatott a Dóczy utcai sporttelepre.
Hirdetés
Hirdetés
Hétezer-ötszáz darab írólap
Hétezer-ötszáz darab írólap
Ennyi röpdolgozatra már az anyaméhben is késő elkezdeni felkészülni.
Hirdetés
Hirdetés
Klímaváltozás: a tömeges faültetés nem elég
Klímaváltozás: a tömeges faültetés nem elég
Erre a következtetésre jutottak a kutatók.
Gazdaság
Debrecenieket is vonzott Európa legnagyobb tűzijátéka
A vendégforgalom bővülése a budapesti szálláshelyek bevételeiben is megmutatkozott.
Nettó átlagkereset: 484 200 forint
A statisztikai hivatal jelentette.
Tiszagyulaházán a hétköznapok számítanak
Herbák József polgármester a lakossági igényeket helyezné előtérbe: járdák, utak, közösségi terek, középületek felújítása és megújuló közmunkaprogram.
Még titkolják is, milyen dinnyét árulnak
A szakemberek a termékek minőségét, jelölését és nyomonkövethetőségét vizsgálták.
Hogy Debrecen mellett a vidéke is fejlődjön...
Először ülésezett a Versenyképes Járások Program Monitoring Testülete.
Szeptembertől lehet felvenni a 3 százalékos lakáshitelt
Az első lakásvásárlók számára teszi minden korábbinál kedvezőbbé az első otthon megszerzését - mondta Gulyás Gergely.
Támogatott tartalom
Nyárbúcsú a Bihar Termálligetben
Nyárbúcsú a Bihar Termálligetben
Őszi kalandok Berettyóújfalu gyógyfürdőjében.
Karosszériavédő fólia: a hosszabb autó élettartam kulcsa
Karosszériavédő fólia: a hosszabb autó élettartam kulcsa
Milyen helyzetekben is segíthet ez a megoldás?
Létavértesi építőtábor – egy elkészült alkotás
Létavértesi építőtábor – egy elkészült alkotás
Munka, szórakozás, közösségi élmények mentoroknak és diákoknak egyaránt.
Az ország kenyerét Debrecenben szegték meg
Az ország kenyerét Debrecenben szegték meg
A Balmaz-Sütöde sikere nemcsak egy vállalkozásé, hanem a hajdú-bihari közösségé is.
Hirdetés
Hirdetés