Teszteltük a Ford Mondeo ST-Line-t

Kezdjük egy bókkal: ennek az autónak korához képest nagyon jó az alakja. A Ford Mondeo az ST line nevezetű, elegáns sportöltözetben gurul a tesztünkön. Persze, azért akad egy-két ránc is, hiszen az aktuális Mondeo-generáció már 2012 óta jelen van a piacon, így egy ügyesebb dizájner keze kicsit tovább alakíthatta volna.
Ezzel szemben azonban a Mondeo képes arra, amit sokan felelőtlenül ígérnek: kellemes komfortot nyújt, merész ambíciókkal. Súlya ellenére mozgékonynak és kiegyensúlyozottnak hat. Egyenlőtlen aszfalton is kiválóan veszi az akadályokat, a kanyarokban is egyenesen tartja a karosszériáját. Összességében erős kontrollt gyakorol, a kontaktja az utakkal kielégítő.
A vezérlés és a futómű a Fordnál általában agilisabban működik, mint a szegmensre jellemző nagy átlag. Ez a Mondeóról is elmondható, ha nem is nyújt olyan kiugró teljesítményt, mint a kisebb felépítésű Ford Focus. Ehhez képest a kombi a hosszú útszakaszokon kiválóan halad, 1.85 méteres szélessége, valamint 4,87 méteres hossza optimálisnak bizonyul.
Mindez különösen érvényes a belső térre, ahol négy felnőtt kényelmesen elfér. Elől a széles konzolok dacára is jól ülünk, habár azt meg kell hagyni, hogy az 525 és 1630 liter közti csomagtér-kapacitás nem éppen csúcstartó ebben a kategóriában.
A Ford az aktuális, Sync 3 névre keresztelt infotainment-rendszert installálta a kombiban, ám szerencsére a középső konzolon találunk gombokat is, amelyekkel bizonyos szolgáltatásokat irányíthatunk.
Tesztautónkban az elérhető legerősebb motor, egy 2 literes, 190 lóerős dízel dolgozik, ami legfeljebb 400 Newtonméteres fordulatszámot produkál. Még több erőt is szolgáltat, mint amire a Mondeónak szüksége lenne, mégsem pörög olyan vadul, mint arra számítanánk. Az autónk kedvenc műfaja a sprintelés: a rövidebb szakaszok teljes gázzal. A nagy sebességet hosszabb távon már nem igazán szívleli. Összességében: a Mondeo előnyei ellenére is észleljük, lassan eljön a modellváltás ideje.
Értékelés
Vezetési élmény
Komfortos, agilis és takarékos
Teljesítmény
2 literes, négyhengeres dízel
190 lóerő (140 kW)
Max. sebesség: 218 km/óra
0-100 km/h: 9,0 s
Fogyasztás: 5,8 liter (normál), 5,5 liter (a teszt során)
Ár: 11,3 millió forinttól
A tesztautó értéke 13,4 millió forint















