Tervezhetik a várva várt debreceni aluljárót is

Nettó 288 millió forintért a FŐMTERV Zrt. készítheti el a Sámsoni út első egy kilométerének felújítás- bővítéséhez kapcsolódó engedélyes kiviteli tervet; a beruházó Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. és a fővárosi cég képviselői november 12-én írták alá az erről szóló szerződést. A tervezőnek 18 hónapja lesz a munkára, amely egy külön szintű vasúti átjáró megtervezésre is kiterjed. Ez azt jelenti, hogy megépítik az aluljárót, ahogy arról Tasó László országgyűlési képviselő korábban beszélt.
A 471-es főútnak a Debrecen határától Nyíradonyig tartó szakaszát lényegében újraépítették az elmúlt években. Ennek keretében Hajdúsámson elkerülőt is kapott. Azonban egy kényes beruházás még hátravan: a főút debreceni szakaszának, a rendkívül forgalmas, elhasználódott Sámsoni útnak a felújítás-bővítése a következő években fog megtörténni. Szűk 3 kilométerről van szó, amelynek a tervezése és kivitelezése során két ütemet különítettek el. Az egyik ütemet a Kassai-Sámsoni utak csomópontjától a Mátyás király utcáig (1000 méter) tartó, a másikat a Mátyás király utcától a Simon István utcáig (1850 méter) tartó szakasz képezi.
Mindkettőt a FŐMTERV tervezi, a hosszabb szakasz kapcsán a közbeszerzés már idén szeptemberben lezárult. A főút első kilométere (tehát a Mátyás király utcáig) kétszer két sávra bővül, járda, valamint gyalog- és kerékpárút is épül, továbbá jelzőlámpássá válik a Mátyás király utcai csomópont.
A Simon István utcáig tartó szakasz négysávúsítása során 8 lámpás kereszteződést építenek ki. Ehhez a projekthez az Acsádi út belterületi felújítása (160 méter) szintén hozzátartozik. Ennek az ütemnek már a kivitelezésére vonatkozóan is megvannak az ajánlatok, és lezárult a közbeszerzési eljárás bírálati szakasza.
Az elérhető dokumentumok alapján a legmagasabb pontszámot a Debreceni Mélyépítő Holding Kft., a ZEMPLÉNKŐ Kft. és a KE-VÍZ 21 Zrt. alkotta konzorcium érte el nettó 7,29 milliárd forintos ajánlattal. A Colas Út Zrt. 7,32 milliárd, a STRABAG Zrt. 7,38 milliárd, a Duna Aszfalt Zrt. 7,45 milliárd, az SDD Konzorcium 7,5 milliárd forintért vállalta volna a munkát.
A nyertes ajánlattevőnek 32 hónapja lesz a kivitelezésre. A Debreceni Mélyépítő-ZEMPLÉNKŐ-KE-VÍZ 21 trió dolgozik jelenleg a nyugati kiskörút befejező, harmadik szakaszán és ők fogják bővíteni-felújítani a Kishegyesi utat is.
Ratalics László






























