Szavát szegte a belga különc Debrecenért – jól tette

Az 1940-ben, Antwerpenben született művész kivételes, stílusát tekintve nehezen besorolható alakja a kortárs művészetnek. Ezzel együtt számos mértékadó kézikönyv mint a 20. század végének egyik legnagyobb alkotóját tartja számon. 2005-ben végleg felhagyott az alkotómunkával és bejelentette, hogy – a róla elnevezett belga múzeum állandó anyagán kívül – a továbbiakban nem kívánja műveit kiállításokon bemutatni. E bejelentés fényében különösen nagy jelentőségű Panamarenko első magyar¬országi tárlata, amelyet a művésszel együttműködve szervez a MODEM.
Furcsa és szép
Panamarenko, aki egyszerre művész, mérnök, költő, fizikus, feltaláló és vizionárius, 30 évet töltött a tér, mozgás, repülés, energia, erő és gravitáció kutatásával. Munkái, melyek ötvözik a művészi és technológiai kísérletezést, számos formát öltenek: repülőgépek, repülő szőnyegek, autók, csészealjak, tengeralattjárók és madarak alakjában jelennek meg. Furcsa és szép, látványos szerkezetek, melyek egyszerre játékosak és inspirálóak.
A gravitáció legyűrése című tárlat ünnepélyes megnyitója szeptember 18-án 18 órától lesz. A kiállítást december 7-ig látogathatja a közönség.


















