Aszfaltozás az Apafi utcában: a lakosok kérték, most megcsinálják

– November 9-én elkezdődött és a tervek szerint december közepére befejeződik az Apafi utca Virág utca és Kassai út közötti, 150 méter hosszú szakaszának útfelújítása. A 41 millió forintból megvalósuló munka szegélybontással kezdődött, majd aszfaltmarással, az aknafedlapok szintbehelyezésével, a szegély újraépítésével és aszfaltozással zárul. Az utat az utcában élők sem használhatják a munkavégzés ideje alatt, tehát 8 és 16 óra között – mondta Szilágyi Edina, a Csapókert önkormányzati képviselője a november 9-i sajtótájékoztatón.
A képviselőtől megtudhattuk azt is, hogy az Apafi utcai szakasz megújítása lakossági kezdeményezésre indult.
Majd további csapókerti beruházásokról is tájékoztatott. – Elsődleges szempont, hogy az itt járók biztonságosan és komfortosan tudjanak közlekedni. A Keresszegi utca Kinizsi és Jánosi utca közötti szakaszán 33 millió forintból végeztek útépítést, a Kinizsi utcán 315 méter és a Székely utcán 255 méter hosszan pedig nagyfelületű útfelújításokat hajtottunk végre – elevenítette fel. – Tervezzük a Dessewffy utca még burkolatlan szakaszainak szilárd burkolattal történő ellátását, ehhez megkötöttük a tervezési szerződést. Kezdeményeztem Tasó László országgyűlési képviselőnél a Kassai útra bekötő utak, így a Dugovics, a Magyari és az ezekkel párhuzamos utcák megújításának támogatását – sorolta Szilágyi Edina, hozzátéve, hogy a jövőben is szeretnék megtartani a Csapókert fejlesztési dinamikáját.
Segít a magyar kormány
Tasó László az Apafi utcai útjavítást egy nagyobb léptékű fejlesztési programba helyezte el. Mint fogalmazott, a nagyfelületű útfelújítás része a közlekedésfejlesztés összehangolásának. A nagy forgalom miatt javítani kell a mára szűk keresztmetszetűvé vált csomópontok áteresztőképességét. A következő két évben összehangoltan öt csomópontot építenek át. A választókerületben van a Vámospércsi út–Budai Nagy Antal utca–Faraktár utca csomópontjának átépítése, felújítása. Összehangolják a közlekedési lámpák működését, és mindenhol lesz egy jobbra kanyarodó sáv. Hamarosan kezdődik a Csapó–Rakovszky–Nyíl utcai kereszteződés felújítása. Az újonnan kialakított kanyarodó sávok meggyorsítják a kereszteződések forgalmát.
Mint fogalmazott, az jó, hogy Debrecenben inkább előbb, mint utóbb célba érnek az útfejlesztési elképzelések, a többi településen viszont nem tudnak ilyen tempóban haladni. Abban bízik, hogy a munkákat összehangolva ott is fel lehet gyorsítani az útberuházásokat.
– Nem túlzok, ha azt mondom, hogy Magyarországon Debrecenben zajlanak a legnagyobb mértékű útfelújítások – mondta. Hozzátette, fontos, hogy a cívisvárosban a gazdasági környezet kiszolgálása és az infrastruktúra fejlesztése mellett a lakossági igényekre is figyeljenek. Ehhez van forrás. – Egy előterjesztés hamarosan a magyar kormány elé fog kerülni, ami mintegy 16,5 milliárd forintot biztosít a 471-es út befejezéséhez hiányzó ezer méterre, amely a Mátyás király utcától a Kassai útig finanszírozza az útfelújítási programot, és benne egy aluljáró megépítését is. Bekerül a programba a lakott területek elkerülése miatt nagyon fontos 471-es és a 4-es főút közötti összekötés megépítése. Ez a csomópont megépítése körülbelül 6,5 milliárd forint lesz. Ezt 2026-ra el kell készíteni. Ha befejeződik a 471-es Mátyás király útig tartó szakaszának korszerűsítése, folytatódhat az út felújítása, és 2027 végére, 2028 elejére az is befejeződhet – részletezte a politikus.
Tasó László a vasútfejlesztésről is beszélt.
A 100-as vasútvonal fejlesztése addigra legalább Apafánál tart majd. Megújulnak az állomások is. A programba belekerül a Debrecen–Mátészalka közötti 110-es vasútvonal is. Ebben szeretné, ha a nyíradonyi szakaszt előre vennék, már csak a nyíradonyi tudományos technológiai park jobb kihasználása, valamint a zöld közlekedés előtérbe helyezése miatt is. A vasúti pálya megújításával együtt felújítják az apafai, a dombostanyai, a hajdúsámsoni, a tamásipusztai, az aradványpusztai és nyíradonyi vasútállomást is.


















