Kiváló minősítést kapott a Debreceni Egyetem
Lezárult a Debreceni Egyetem akkreditációja, a Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság kiválóra értékelte az intézmény oktatás- és kutatásmenedzsmentjét. A DE megkapta a működéshez szükséges minőségirányítási tanúsítványt, amit Bartha Elek oktatási rektorhelyettes vett át.
Az újabb átfogó vizsgálat során az egyetem önértékelési jelentést készített, melyben beszámolt azokról az intézkedésekről is, amikre a MAB az előző akkreditációs eljárásban javaslatokat tett. A DE 2021 júliusában kezdte felkészülését az eljárásra, majd a MAB által megadott határidőig, 2022. január 14-ig benyújtotta az önértékelési jelentését az akkreditációs testületnek. A MAB által delegált Látogató Bizottság 2022 májusában érkezett az intézménybe, ahol hatvannégy interjúcsoporttal, mintegy 300 egyetemi polgárral és az egyetemmel együttműködésben álló partnerszervezetek képviselőivel folytatott beszélgetéseket.
A Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság egyebek mellett ezek alapján kiválónak minősítette az intézmény oktatás- és kutatásmenedzsmentjét, ilyen eredmény csak ritkán fordul elő az értékelések során. A DE működéséhez szükséges minőségirányítási tanúsítványt a MAB "Az akkreditáció szerepe a sikeres felsőoktatásban" című konferenciáján vette át Bartha Elek, a Debreceni Egyetem oktatási rektorhelyettese.
Bartha Elek elmondta: a bizottság vizsgálata is megerősítette, hogy az intézményben minden adott a minőségi oktatás folytatásához.
– A bizottság az akkreditációs jelentésben és a minőségfejlesztési javaslatok között kiemelte, hogy a pénzügyi, gazdálkodási, informatikai, létesítménygazdálkodási támogató folyamatok, valamint az infrastruktúra kiváló hátteret adnak az oktatási, kutatási tevékenységhez - ismertette a MAB-véleményt a rektorhelyettes, hozzátéve, hogy közbenső monitoring eljárásra sincs szükség az akkreditációhoz, az intézmény kiemelt minősítésű besorolása a jövőbeli szakindítások kapcsán is fontos eredmény.
A MAB azt is megállapította, hogy a Debreceni Egyetem összetett, komplex szervezet, egy-egy kar önmagában is multifunkciós komplex hálózat, emellett kihangsúlyozták, hogy az intézmény új, polgári, civil, magánegyetemi szerepköre lehetővé teszi az „egyetemi küldetés tovább gondolását a fenntarthatóság, a jóllét-koncepciók, az elkötelezett társadalomfejlesztési célok mentén.”
A vizsgálat során a szakértők külön aláhúzták, hogy a Debreceni Egyetemen hallgatóközpontú oktatás folyik, kooperatív, duális és közös képzések érhetők el és nagy értéknek tartja a jól képzett, motivált és tudományos kutatás iránt elkötelezett, felkészült oktatók jelenlétét, a tudományterületek sokféleségét.
Az akkreditációs jelentés pozitív példaként sorolja fel a hallgatók tanulását segítő és kényelmét szolgáló létesítményeket, programokat, szolgáltatásokat is, így például a kilenc könyvtárat, kutatástámogató szolgáltatást (iDEa Tudóstér) és online publikációs platformot (Open Journal System) is magába foglaló könyvtári rendszert, mentorprogramot, mobilitási programokat, ösztöndíjakat, sportolási lehetőségeket, kollégiumi szolgáltatásokat.