Hirdetés

Csúszik az M4-es átadása, így áll a Debrecent Szegeddel összekötő út tervezése

Cívishír

2019.12.10. 13:27

Csúszik az M4-es átadása, így áll a Debrecent Szegeddel összekötő út tervezése
Több milliárdos útberuházás zajlik párhuzamosan (Fotó: NIF / Facebook)

Debrecen és Hajdúsámson között is zajlik az építkezés.

Hirdetés

November végén 77 százalékos készültségben volt az M4-es, még készül az engedélyezési tervdokumentáció a 4808-as út megerősítése kapcsán, 44 százalékos a 471-es főút Debrecen és Hajdúsámson közötti szakaszán folyó építése munka – derül ki abból a hajdú-bihari közlekedésfejlesztés aktuálisairól szóló beszámolóból, amely december 13-án kerül a megyei közgyűlés elé.

Az előterjesztés a jelentősebb útépítésekre kitérve azt írja, hogy az M4-es autópálya Berettyóújfalu és Nagykereki (országhatár) közötti 26,5 kilométeres szakaszán a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium már az építkezés alatt rendelt el további munkákat. Ezek időigénye miatt az átadás tervezett időpontja 2020. január 31. helyett a jövő év harmadik negyedéve.

A 471-es főúton a Debrecen külterülete és Hajdúsámson közötti 4,6 kilométeres szakasz négysávosítása során egyebek mellett három jelzőlámpás csomópontot is kialakítanak. A forgalom télen kétszer egy sávon halad, jelenleg a közműkiváltások és pályaszerkezet-építések zajlanak.

A 48-as főút 26,5 kilométeren történő megerősítése és szélesítése 2018 őszén kezdődött, a befejezési határidő 2021 márciusa. A KE-VÍZ 21 Zrt. és a Zemplénkő Kft. nettó 12,4 milliárd forintért végzi el a munkát.

M4 autópálya és a 42-es főút teherforgalmi összekötésének megvalósítása során a 4808-as út 11,5 tonnás burkolatmegerősítése a cél, valamit megépítenék a Nagykerekit és Bedőt elkerülő utat. A Via Futura Kft. és a Cívis Komplex Bt. konzorciuma idén márciusban megkötötte a beruházó Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt-vel a tervezésről szóló szerződést, ami júniusban hatályba lépett. Az engedélyezési tervdokumentáció benyújtása – az építési engedély megszerzésére – 2020 márciusában várható.

Az M3-as autópálya Görbeháza–Nyíregyháza és az M35 autópálya Görbeháza-Debrecen közötti szakaszának részeként 2006-ban megépült az M3-M35 autópályák elválási csomópontjának első. üteme. Ez nem tartalmazta a Nyíregyháza-Debrecen („C” ág) és a Debrecen-Nyíregyháza („D” ág) irányú forgalom csomóponti összekötő ágait. A projek ugyanakkor rendelkezik a szükséges kiviteli tervekkel, építési engedéllyel, környezetvédelmi engedéllyel. A kivitelező kiválasztására vonatkozó közbeszerzési eljárás elindítása 2020. első negyedévében, maga a kivitelezés a negyedik negyedévben kezdődhet meg 24 hónapos átfutási idővel.

Az előterjesztésben a Szeged-Debrecen közötti 2×2 sávos közút kialakításának előkészítése is szerepel. Mivel a tervezési feladatnak előzménye nincs, először tanulmánytervet kell készíttetni a 160-180 kilométeres szakaszra vonatkozóan. Ez a munka már folyamatban van, ugyanakkor egy idén szeptemberi magas szintű térségi egyeztetés során további vizsgálatokat igénylő szempontok is megjelentek.
A tervezés során többek között előtérbe került, hogy minél többet hasznosítsanak a 47-es főút mai szakaszaiból. Az eddigi gyorsforgalmi út szintű kialakítás mellett ki kell dolgozni a 2x2 sávos főúti változatot, a szintbeli csomópontok kialakítását is beleértve.

RaL

nyíregyházaBerettyóújfaluDebrecenberuházásSzegedútépítésHajdúsámsonM3GörbeházaNagykerekiM447148Bedő

Szóljon hozzá!

Hirdetés