Hirdetés

Negyvenedik évében nyugdíjazták a legendás debrecenit

2019.02.27. 13:47

Negyvenedik évében nyugdíjazták a legendás debrecenit
A kék Ikarus 284-es is sokat futott a 31-es vonalán (Fotó: IHO/Nagy Attila)

Öt éve nincs már. Nosztalgiázzunk!

Hirdetés

Hirdetés

A városi elöljárók nagy körítéssel ünnepelték a 2-es villamos ötéves születésnapját, amiről a Cívishír terjedelmes írásban számolt be, most azonban emlékezzünk a legendás 31-es buszjáratra, hiszen azt éppen az új villamosvonal átadásával nyugdíjazták.

Ami Budapesten a 7-es, az Debrecenben a 31-es volt, azaz a legforgalmasabb járat – állapította meg az IHO közlekedési és logisztikai hírportál a 31-esnek szentelt búcsúztatóján.

Gyakran egymást érte két 31-es   (Fotó: IHO/Nagy Attila)
 

A járat története 1975-ben kezdődött a Nagyállomás és a Bólyai utca között. 1976-ban kitolták a végállomását a Doberdó utcáig. A kiépülő lakótelepek rengeteg utast generáltak; a járat fénykorában, a kilencvenes években 2-3 percenként közlekedett. A főtér átépítése után a Hunyadi–Rákóczi–Burgundia–Kossuth utcákon kerülték meg a buszok a Kossuth teret. 

A város legforgalmasabb buszjárata a negyvenedik életévében járt, amikor a nagy nehezen megépült 2-es villamosnak köszönhetően egy környezetbarát közlekedési formára válthattak a vonalon lakók tízezrei. Így a 31-est nyugdíjba küldték.

 

Szóljon hozzá!

Hirdetés

Hirdetés

.