Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

A debrecenieknek is jutott egy szelet a 2-es villamosból

| 2019. 02. 26. | 14:52:00
Ezt a szülinapost mindenki ismeri a városban!
A debrecenieknek is jutott egy szelet a 2-es villamosból
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Idén 5 éves a debreceni 2-es villamos, 10 éves a DKV színeiben az autóbusz-közlekedés, valamint 135 éves a társaság. Ennek kapcsán a DKV Zrt. a jubileumok évének nyilvánította 2019-et, és az évforduló alkalmából február 26-án a 2-es villamost egész nap díjmentesen vehetik igénybe az utasok – hangzott el a cívisváros főterén megtartott sajtótájékoztatón.

Barcsa Lajos alpolgármester elmondta, a kettes villamos projekt Debrecen egyik legnagyobb beruházása volt és utalt arra, hogy a 70-es évek elhibázott közlekedéspolitikájának köszönhetően az addigi hat villamos vonal felszámolásra készült, utána egy villamos vonal maradt.

– Joggal viccelődtek velünk az ide látogatók, melyik villamossal szeretnénk utazni, hiszen csak az egyessel tudtunk. Ez a helyzet öt éve változott, és azt lehet mondani, a debreceniek megszerették az új villamost, melynek többféle járulékos hatása is van. Olyan városrészeket tudtunk becsatolni a kötött pályás helyi közlekedésbe, mint a Vénkert, az Újkert, a Sestakert, a Nyulas, ezáltal új lehetőségeket kaptak az ott lakók és egy szervesebb összeköttetést a városközponttal.
Hozzátette, egy zéró e-missziós közlekedést jelent a villamos vonal, évente egy tonna szén-dioxid kibocsátástól mentesül a város azzal, hogy a korábban használt autóbuszokat kiváltották a villamosokkal.

Zárszóként megemlítette, hamarosan foglalkozni kell a 3-as villamos vonal ügyével is.

Kósa Lajos, térségi országgyűlési képviselő elmondta, a közösségi közlekedés fejlesztése lehet az egyetlen hosszútávú megoldás arra, hogy Debrecen élhető város maradjon, mert a gépjárműforgalom sokkal nagyobb mértékben növekszik, mint amit az úthálózat kapacitása elbír.


– A kormány arra kérte fel a minisztériumot, tavasszal tegyen javaslatot az intermodális központok fejlesztése kapcsán – ebben a debreceni is benne van –, jelentős mértékben azért, mert nyilvánvaló, hogy a korábban megtervezett főpályaudvar nem számolt azokkal a fejlesztésekkel, melyekről ma már tudjuk, hogy bekövetkeznek. Meg kell vizsgálni Debrecen-Nagyvárad közvetlen vasúti összeköttetését és az intermodális csomópont kapcsolatát. A kormány azt a tervet rendelte meg a minisztériumtól, hogy a Debrecen-Nagyvárad összeköttetést valamiféle tram-train megoldással gondoljuk végig – mondta Kósa Lajos.

Hozzátette, ugyanez a helyzet a BMW-gyár létesítése esetén Balmazújváros felé. Első lépésben legalább a BMW-telephelyig, de néhány éven belül Balmazújvárosig meg kell vizsgálni a tram-train kiépítésének lehetőségét, és ugyanez a helyzet Hajdúböszörmény kapcsán.

A környezetbarát villamosvonalon nem volt mindig zökkenőmentes a közlekedés, hiszen az elmúlt öt évben összesen 130-szor érte baleset a 2-es villamost, amit legnagyobb részben az autósok okoztak, de kerékpárosok és a gyalogosok is okozóik voltak ennek az esetszámnak. Öt év alatt minden CAF villamost legalább ötször összetörtek, a leggyakrabban a Thomas Mann utcán, a Piac utcán, valamint a Bethlen utca és a Hunyadi János utcai kereszteződésnél. Az elmúlt évek statisztikái szerint a legtöbb esetben az okozza a balesetveszélyes helyzeteket, hogy a gépjárművezetők nem adják meg az elsőbbséget az érkező villamosnak, illetve a kerékpárosok és gyalogosok lazábban veszik a közlekedési szabályokat.

Ennek okán a DKV Zrt. a Debreceni Rendőrkapitánysággal közösen elindította Vigyázz rám! kampányát, mely a 2-es villamos baleseteire, a KRESZ szabályainak betartására, a szabályos közlekedésre hívja fel a figyelmet.

2013-ban több mint 101 millió volt az utazások száma az összes járművön, ebből 11 millióan a villamos közlekedést választották. Egy évvel később, a 2-es villamos elindulásával mintegy 2 millióval nőtt az összes utazás száma. Megfigyelhető, hogy átrendeződött a személyszállítási statisztika: a 103 millió utasból 20 millióan a villamost választották. Ez azt jelenti, a villamoson utazók száma egy év alatt 9 millióval nőtt a 2-es villamosnak köszönhetően, de a 31-es és 32-es autóbuszjáratok kiesésével jelentősen csökkent az autóbusszal utazók tábora. 2018-ban már több mint 20 millió utazás történt a villamosokon.

Gémesi Levente, az Innovációs és Technológiai Minisztérium osztályvezetője átadta Nagy Attilának a DKV Zrt. március 1-től érvényes vasútbiztonsági engedélyét és tanúsítványát.

Hirdetés
További híreink
Tűzoltók mentették ki az autóvezetőt Debrecen-Pallagnál
Tűzoltók mentették ki az autóvezetőt Debrecen-Pallagnál
Halálos tűzeset is történt december 24-én.
Kicsi az esély a fehér karácsonyra
Kicsi az esély a fehér karácsonyra
A dunántúli hegyekben alakulhat ki vastagabb hóréteg.
Módosul a menetrend a Debrecen-Záhony vonalon
Módosul a menetrend a Debrecen-Záhony vonalon
A kényelmesebb, gyorsabb utazás érdekében.
Homokkerti felüljáró bővítése: valami megmozdult
Homokkerti felüljáró bővítése: valami megmozdult
Pályázatot írt ki a minisztérium.
Százötven debreceni szegény jóllakhat
Százötven debreceni szegény jóllakhat
A debreceni gazdagokból hiányzik a szolidaritás - írják.
A debreceni parkolási rend karácsonykor
A debreceni parkolási rend karácsonykor
A DV Parking tájékoztatja az autósokat.
Notórius bolti szarka kerül rács mögé
Notórius bolti szarka kerül rács mögé
Gyorsított eljárásban állították bíróság elé Debrecenben.
Tervezőt választanak a 4-es bővítésére
Tervezőt választanak a 4-es bővítésére
Részben új nyomvonalon Debreceni és Nyíregyháza között.
Debreceni advent: a szeretet lángja is fellobbant
Debreceni advent: a szeretet lángja is fellobbant
A várakozás után ráfordulunk az ünnepre.
Szűrővizsgálatokkal is segített a DEKOM Domboson
Szűrővizsgálatokkal is segített a DEKOM Domboson
Többeket évek óta nem látott háziorvos.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Tűzoltók mentették ki az autóvezetőt Debrecen-Pallagnál
Tűzoltók mentették ki az autóvezetőt Debrecen-Pallagnál
Halálos tűzeset is történt december 24-én.
Hirdetés
Erdő Péter a karácsony üzenetéről
Erdő Péter a karácsony üzenetéről
„A szeretet nem fér össze a félelemmel.”
Hirdetés
Hirdetés
Változik a KRESZ
Változik a KRESZ
Szigorodnak a nehéz tehergépkocsik közlekedési szabályai.
Hirdetés
Hirdetés
Gazdaság
Hóért, hidegért fohászkodnak a termőföldek
A december nem sokban emlékeztet a télre.
Mi Hazánk: ne a Coopot támogassa a kormány!
Látszatintézkedésnek nevezte a kisboltoknak adott pénzt.
Lázár János: kamionok ne dübörögjenek az ablak alatt!
Hárommillió magyar élete árán akarnak spórolni egyesek - így a miniszter.
Februárban „aranyéletük” lesz a nyugdíjasoknak
A nyugdíjak vásárlóerejének védelme becsületbeli ügy - írják.
Tervezőt választanak a 4-es bővítésére
Részben új nyomvonalon Debreceni és Nyíregyháza között.
Családi ház 70 millióért? A Dryvit Profi Kft. megépíti
Hajdúböszörményben lakópark épül.
Támogatott tartalom
Magyar fejlesztés közösségi pajzsmirigy-tapasztalatokra építve
Magyar fejlesztés közösségi pajzsmirigy-tapasztalatokra építve
Tudatos rendszer a gyógyszeres kezelés természetes kiegészítésére
Debrecen is ultragyors e-töltővel gazdagodik
Debrecen is ultragyors e-töltővel gazdagodik
A fejlesztések célja, hogy a vásárlók a decemberi, ünnepi időszakban is gyorsan és megbízhatóan tölthessék elektromos járműveiket.
Berendezéseket cserélnének a Balmazújvárosi úton
Berendezéseket cserélnének a Balmazújvárosi úton
Műszakilag elavultak a meglévők. A Debreceni Vízmű Zrt. pályázata.
A csendes technológia
A csendes technológia
Hogyan változtatják meg a modern fűtési rendszerek az akusztikus komfortot?
Hirdetés
Hirdetés