civishir.hu
2019.01.18. 18:10
Nem kötötték meg a szerződést a legjobb ajánlatot tevő céggel!
Összeomlóban a debreceni főpályaudvar-beruházás: a január 18-i Közbeszerzési Értesítő szerint a projektet bonyolító Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. „az ellenőrzési körén kívül eső, előre nem látható körülmény folytán” képtelenné vált a vállalkozási szerződés megkötésére. Ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy hiába tette a legversenyképesebb, nettó 35 milliárd forintos ajánlatot a kivitelezésre a Hunép Universal Építőipari Zrt., nem szerződnek vele a grandiózus, még el sem kezdődött, máris sok csatározást megélt beruházásra. Elég megemlíteni a főpályaudvar költségének az évtized derekán tervezetthez képesti elszállását, majd Kósa Lajos, Lázár János és Papp László a Cívishíren összegyűjtött nyilatkozatait.
A 36 hónapos kivitelezési idővel tervezett debreceni intermodális központ kapcsán a Cívishír tavaly novemberben megírta: a Hunép mellett a budapesti Strabag (38 milliárdos ajánlat) és a lábatlani székhelyű DS Konzorcium (40 milliárdos vállalás) versenyzett a munkáért. A legjobb ajánlatot a debreceni cég tette; a NIF akkor arról tájékoztatta portálunkat, hogy a szerződés megkötésére az összegezés kiküldésétől számított 60 nap áll rendelkezésre. A kivitelezés, a szükséges forrás biztosítása esetén pedig a tervek szerint 2019 második negyedévében kezdődhet meg.
![]() | Megvan, mikor kezdődhet a debreceni főpályaudvar építése!Elhárult a szerződéskötés előtti utolsó akadály, már „csak” a pénzt kell biztosítani a várva várt óriásberuházásra. |
A Cívishír természetesen érdeklődik a NIF-nél arról, hogy konkrétan mi is az a probléma, ami ismét megakasztja a főpályaudvar-projektet. Amint választ kapunk, közöljük. Egyébként elképzelhető, hogy financiális oka van a visszalépésnek, ugyanis a Közbeszerzési Értesítő szerint a beruházás becsült értékeként a NIF 32 milliárd forintot adott meg. Ami ugye 3 milliárddal alacsonyabb a Hunép ajánlatánál… (Közben a debreceni önkormányzat válaszából világosan kiderül: a közbeszerzési eljárást valóban ezért nyilvánították eredménytelennek.)
A projekt körüli bonyodalmak nem csak a Petőfi tér környékét érintik, hiszen a NIF – „csomagban” – a Hadházi út és a Nyíl utca csomópontjának átépítését is vállalta. Márpedig ez a beruházás a debreceni zöldhullám megvalósulásában is jelentőséggel bír. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a forgalom addig nem gyorsul fel a célul kitűzött szintig, amíg a Bem téri lámpákat nem hangolják össze a többivel. Márpedig azt akkor teszik meg, mondta egy tavalyi kérdésünkre Papp László polgármester, amikor elkészül a Hadházi út és a Nyíl utca csomópontja. Vagyis a főpályaudvar-projekt "bedöglése" kétszeresen lehangoló hír.Frissítés: alig egy órával cikkünk megjelenése után Debrecen önkormányzata közleményt adott ki, amely gyakorlatilag alátámasztja a címben megfogalmazott félelmeinket. Mint írják, a kormány több más intermodális központ mellett a debreceni felülvizsgálatát is elrendelte, s
úgy döntöttek, az autóbusz- és vasúti pályaudvar fejlesztései áttervezés után, a 2020-ban kezdődő uniós fejlesztési ciklus elején valósulhatnak meg.
![]() | A kormány megálljt parancsolt a debreceni főpályaudvarnak!Felül kell vizsgálni a terveket – közölte az önkormányzat. |
A kormány a költségek megugrása mellett a személy- és áruszállítási igények változásával indokolja a halasztást. Szerintük a tervezett debreceni főpályaudvar kapacitásában lényegében nem tudná kiszolgálni az ipari-gazdasági fejlesztések miatt megnövekedett igényeket.
Ratalics László
52 évet élt.
Otromba tréfa vagy valami más?
Az egyetemi vezetés kikerülésével döntöttek. Úgy tűnik, nagy hiba volt.
Ha S. Andrea meg is éli a feltételes szabadlábra helyezését, addigra elmúlik hatvan.
A kislány és édesanyja is jól van.
Ezen az oldalon sütiket használunk. A böngészéssel ezt elfogadod.
További Információkcivishir.hu - Minden jog fenntartva! (2021.01.27)