Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

A BMW egyik beszállítója is Hajdúböszörményben telepedhet le

| 2022. 12. 02. | 09:01:00
Napokon belül átadják a város első ipari parkját. Már be is telt.
A BMW egyik beszállítója is Hajdúböszörményben telepedhet le
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Átadás előtt van Hajdúböszörmény első, 8,5 hektáros ipari parkja, de már elkezdődött a város második, kétszer hatvan hektáros ipari területére vonatkozó kialakítás előkészítése. – Fontos, hogy minél több termelő cég telephelyet találjon Hajdúböszörményben, és ezzel munkához juttathassuk a Tungsram megszűnésével elbocsájtott embereket, továbbá a városunkból naponta eljáró 1500-2000 dolgozó egy része is lakóhelyén találhat munkát.

Ezzel együtt településünk népességszámának stabilizálását is szolgálhatják az ipari parkok, hiszen az ide dolgozni járók akár állandó lakóhelyüknek is választhatják Hajdúböszörményt.

A helyi adóbevétel is jelentősen növekszik majd; az önkormányzat az idén 1,2 milliárd forintot tervezett az iparűzési és az építményadóból. Ez megduplázódhat, ha a teljes ipari területet belakják a cégek – sorolta Kiss Attila, Hajdúböszörmény polgármestere mindazokat a pozitívumokat, amelyeket az ipari parkok létesítésétől vár a városvezetés.

Pékségtől a logisztikáig

– A 2010-es évek elején Hajdúböszörményben már látható volt, hogy a város legnagyobb munkaadója, a mintegy ezer dolgozót foglalkoztató General Electric előbb-utóbb be fog zárni, mert a cég ott gyártott fényforrásai felett eljárt az idő. Több száz munkahelyet kellett volna létrehozni úgy, hogy nem tudtuk pontosan, mikor került lakat a gyárra. Aztán 2017-ben a General Electric jelentős helyi iparűzési adócsökkentést jelentett be, ezzel igazolódni látszott a korábbi feltevésünk a gyárbezárásról. 2018-ban a Területi Operatív Program-ban ipari terület fejlesztésére adtunk be pályázatot azért, hogy oda munkahelyteremtő beruházások érkezzenek. A várostól nyugatra, az autópálya-lehajtó szomszédságában lévő 8,5 hektáros önkormányzati tulajdonú terület átalakítására elkészítettük a tervet. A megvalósítás első részében teljesen felújítottuk az Újvárosi utcát, a másodikban kiépítettük a teljes infrastruktúrát, míg a napokban befejeződő harmadik lépcsőben az ipari park és a város kapcsolatát biztosító utat építettük meg.

Az ipari park létrehozása telitalálat volt, hiszen kilenc hajdúböszörményi központú vagy helyi telephellyel rendelkező kis- és középvállalkozás vásárolta meg a 8,5 hektár területet.

Közülük kettő a közeljövőben elkezdi a beruházását, és várhatóan 2023-ban már termelni is fog. A kilenc cég között van pékség, tervezőiroda, továbbá logisztikai és építőipari érdekeltségű vállalkozás. Összesen százas nagyságrendben foglalkoztatnak majd dolgozókat.

Itt a BMW beszállítója

Mindeközben azonban kiderült, hogy akkora az érdeklődés a hajdúböszörményi ipari célú területek iránt, hogy a városnak újabb ipari parkokra is szüksége lenne. Erre tökéletesen alkalmasnak bizonyult a már említett 8,5 hektáros ipari park tőszomszédságában, az autópálya két oldalán lévő 60-60 hektár nagyságú, állami tulajdonban lévő, de az önkormányzat által használt földterület. A hajdúböszörményi városvezetés előrelátását bizonyítja, hogy a napokban átadandó ipari park infrastruktúráját már úgy építették meg, hogy az folytatódhat a kétszer 60 hektáros területen. Ennek kiépítésében is a TOP-os pályázati támogatások segítenek. A tervezést azonban most el kell kezdeni.

Ide – mondta Kiss Attila – már bejelentkezett a majdani ipari parktól mindössze 10 kilométerre létesülő BMW-gyár egyik beszállítója.

Ipari terület iránt érdeklődő cégek – külföldről és belföldről egyaránt – hetente keresik az önkormányzatot, ám ezek kilétéről, tevékenységükről a tárgyalások jelenlegi szakaszában további információkkal nem szolgálhatott a városvezető. Kiss Attila attól nem tart, hogy a 120 hektáros új ipari parkban maradnak üres területek. Sőt – ahogy fogalmazott – meglepődne, ha a nagy ipari park egy éven belül nem népesülne be. Bár fokozódott az érdeklődés a hajdúböszörményi ipari parkok területei iránt, a polgármester úgy érzi, hogy nincs szükség újabbra. Ha elkészül a 120 hektáros, akkor befejezettnek tekinthető a város ezirányú tevékenysége. Ha azonban idővel mégis akadna igény újabb területekre, az autópálya környezetében vannak még átalakítható részek, bár azok nem állami és nem önkormányzati tulajdonúak. Kiss Attila úgy látja, a sztráda, a sztrádalehajtó kulcsfontosságú a gazdasági egységek megtelepedése szempontjából.

Segít, amivel csak tud

– A város önkormányzata nem tud közvetlenül kedvezményeket adni a betelepülő cégeknek, hiszen a gazdaságnak ezt a szegmensét az Európai Unió pontosan szabályozza – válaszolt a Cívishír kérdésére Kiss Attila. – Közvetett támogatást azonban adhat, mégpedig azzal, hogy a beruházó dedikált alpolgármesteri segítséget kaphat, ami biztosíthatja az ügyintézés folyamatosságát, gyorsíthatja az ügymenetet. Támogatást jelenthet az is, ha a telephelyen sokan dolgoznak, akkor a helyi buszközlekedést át tudjuk szervezni úgy, hogy a gyár előtt legyen megállóhely. Továbbá a helyi szakoktatásban is alkalmazkodhatunk az igényekhez. Igaz, nincs oktatási intézmény önkormányzati fenntartásban, de az intézményvezetőkkel napi kapcsolatban vagyok.

T.T.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Kigyulladt egy terepjáró Hortobágynál. Menet közben!
Kigyulladt egy terepjáró Hortobágynál. Menet közben!
A 33-as főútra riasztották a tűzoltókat.
Hirdetés
Hirdetés
Gazdaság
Gépeket vásárolna a Debreceni Vízmű Zrt.
A selejt eszközöket szeretnék pótolni. Pályázat.
Jövőre 4,1 százalékos gazdasági növekedéssel számol a kormány
Az első negyedéves GDP-adat azt jelzi, hogy a gazdaság újra visszatért a növekedési pályára.
Nem akarunk annyit dolgozni, és ennek máris megvannak a következményei
Schöllhammer: Putyin rosszul méri fel, hogy Európa vagy Kína a veszélyesebb Oroszországra.
MotoGP helyett egyetemi területszerzés Hajdúnánáson?
A helyi képviselő-testület „nyomatékos kérést” is megfogalmazott.
KSH: egyre több külföldi látogat Debrecenbe és térségébe
A belföldi- és a külföldivendég-éjszakák száma is emelkedett országosan.
A Debrecen környéki külföldi befektetések is „dinamizálják” a térséget
Navracsics Tibor: 2030-ra az EU legélhetőbb tagállamai között lehet Magyarország
Hirdetés
Hirdetés
Támogatott tartalom
Villás Galéria: kincsek kalapács alatt
Villás Galéria: kincsek kalapács alatt
Ismét festmény- és műtárgyárverést tartanak Debrecenben.
AI-ok randiznak a Betone új podcastjában
AI-ok randiznak a Betone új podcastjában
A Betone kiderítette, elveheti-e az AI az kreatív szakemberek munkáját.
Nappal 400 tonnás présgépet javít, este táncol a debreceni karbantartó
Nappal 400 tonnás présgépet javít, este táncol a debreceni karbantartó
Örkényi Bátor Zétény hamar a saját lábára állt.