Hirdetés

Hirdetés

Új tantárgyat vezethetnek be a Nemzeti alaptantervbe

civishir.hu

2019.07.31. 10:26

Új tantárgyat vezethetnek be a Nemzeti alaptantervbe
(Fotó: Makerspace)

2020-tól léphet életbe a változás.

Hirdetés

Hirdetés

Digitális kultúra néven várhatóan új tantárgy is bekerül angolszász mintára a hazai köznevelés repertoárjába – tudta meg a Magyar Nemzet a megújuló Nemzeti alaptanterv szakmai előkészítésében részt vevő Major Gábortól.

A lap cikke szerint az alkotópedagógiai tananyagok fejlesztésével foglalkozó Makerspace.hu ügyvezetője azt mondja, a szakképzésben is hangsúlyos szerephez fog jutni a digitális alkotás:

uniós forrásból országszerte 60 alkotóműhelyben gyakorolhatják majd a diákok például a lézervágást, a robotikát, a 3D-s tervezést és nyomtatást, az elektronikai programozást vagy éppen a digitális varrást.

Major Gábor, a fejlesztőcsapat ügyvezetője elmondta: a jövő munkavállalóit szeretnék versenyképessé tenni a tananyagaikkal, amelyek ötvözik a hagyományos barkácseszközök és a digitális technológia használatát. A tananyagokat mérnökökkel együttműködve a pedagógusok fejlesztik, és a cég saját táboraiban, szakkörein tesztelik, finomítják őket. A tizenöt különböző tematikájú (például Jövő városa, Szuperhősök, Mesterséges intelligencia) pedagógiai csomagból három készült el angol és magyar nyelven, amelyek mindegyike tartalmazza a tanári kézikönyveket, munkafüzeteket, digitális segédanyagokat és az alkotómunkához szükséges alapanyagokat.

Major Gábor kijelentette: az első megrendelőik magán- és egyházi fenntartású iskolákból érkeztek, de bízik benne, hogy rövidesen az állami köznevelési és szakképzési intézményekben is tudnak mintaprogramokat indítani, bár tény, hogy egyelőre inkább szakköröket, táborokat, tanórákon kívüli foglalkozásokat tudnak támogatni. – Ez remélhetőleg hamarosan változni fog, mert a 2020-ban bevezetendő új Nemzeti alaptantervben angolszász mintára várhatóan meg fog jelenni a Digitális kultúra nevű új tantárgy, tananyagaik pedig tökéletesen illeszkednek ehhez a koncepcióhoz – hangsúlyozta az ügyvezető.

Az ügyvezető úgy véli, a digitális közösségi alkotóműhelyeknek (nemzetközi elnevezéssel makerspace-eknek) a pályaorientációban is komoly szerepük lehet, hiszen a saját tervezésű alkotásoknak magas élvezeti értékük és motivációs erejük van, így olyan diákokat is meg tudnak szólítani, akiknél a hagyományos pedagógiai eszközök kudarcot vallanak.
tantárgydigitalizáció

Szóljon hozzá!

Hirdetés

.