Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Vírushelyzet: az idősek nagyon belejöttek a chatelésbe

| 2020. 12. 05. | 11:57:00
Ötből négyen ritkábban találkoznak a nem velük élő rokonokkal.
Vírushelyzet: az idősek nagyon belejöttek a chatelésbe
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Az idősebb generáció egyre nagyobb magabiztossággal bánik az okoseszközökkel vagy az online videóchattel: az internetező magyar lakosság körében a 60-69 évesek közel 30 százaléka többet chatel, mint a járványt megelőzően – derült ki a Telenor reprezentatív kutatásából.

Az idén a magyarok 44 százaléka a járvány miatt kevesebb személyes találkozást tervez az ünnepek idején, és közülük közel 50 százalék leginkább az idősebb, nem közös háztartásban élő rokonokkal, szülőkkel, nagyszülőkkel nem fog találkozni. A vírushelyzet hatására általában is az idősekre jellemző a kevesebb szociális interakció: a 60-69 évesek 64 százaléka csökkentette a személyes találkozások gyakoriságát.

Az egy évvel korábbihoz képest ötből négyen ritkábban találkoznak a velük nem egy háztartásban élőkkel, amit a mobil- és digitális kommunikáció segítségével kompenzálnak.

A járvány óta a magyarok harmada többet telefonál mobilon, de leginkább a digitális platformok, a csevegő alkalmazások és az online konferenciaeszközök használata ugrott meg: szinte minden második válaszadó használ gyakrabban legalább egy ilyen applikációt vagy eszközt.

Ha idén az ünnepekkor kevesebb is lesz a személyes találkozás, a kutatás szerint az emberek háromnegyede tervezi, hogy karácsonykor valamilyen módon kapcsolatba lép másokkal, aminek legfőbb eszköze a mobiltelefon (79 százalék szerint) lesz, és jelentős a chat alkalmazások szerepe is.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
További híreink
Hogyan kapcsolódnak ki tudatosan az emberek?
Hogyan kapcsolódnak ki tudatosan az emberek?
A modern élet egyik legnagyobb kihívása a folyamatos rohanás és információáradat kezelése.
Néha még a legszerencsésebbek is pórul járnak
Néha még a legszerencsésebbek is pórul járnak
Az internet világában számos veszély leselkedik a gyanútlan felhasználókra.
A szórakozás új formái 2025-ben
A szórakozás új formái 2025-ben
Online és offline lehetőségek.
Világelitben a debreceni startup
Világelitben a debreceni startup
Rangos kreatívipari versenyen vettek részt.
Debrecen digitális mindennapjai
Debrecen digitális mindennapjai
Biztonságos online jelenlét helyi szemmel.
Mobiladat-védelem lépésről lépésre
Mobiladat-védelem lépésről lépésre
Tippek személyes adataid védelméhez mobilhasználat közben.
Megérkezett az iPhone 17-széria
Megérkezett az iPhone 17-széria
Mutatjuk, mennyibe kerülnek az új modellek.
Technológiai forradalom az online élményekben
Technológiai forradalom az online élményekben
A mesterséges intelligencia és a virtuális valóság átalakítja a digitális szórakoztatás jövőjét.
Csak alvás közben nem nyomkodjuk a telefont
Csak alvás közben nem nyomkodjuk a telefont
A képernyőidejüket viszont túlbecsülik a felhasználók.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Elhagyta az igazolványát a debreceni betörő
Elhagyta az igazolványát a debreceni betörő
Nem volt nehéz dolguk a rendőröknek.
Hirdetés
Hirdetés
Mutatjuk a hajdú-bihari Prima-jelölteket
Mutatjuk a hajdú-bihari Prima-jelölteket
Médiaszakemberre is lehet szavazni.
Hirdetés
Hirdetés
Gazdaság
Több mint fémilliárdra büntették a Használtatautó.hu-t
Az oldal piaci részesedése 70 százalékos volt a vizsgált időszakban.
Meghosszabbítják és kiterjesztik az árrésstopot
A marha fehérpecsenye és a felsál is az új termékek között.
Pályázat: síktalanítás, hóeltakarítás
A Debreceni Ipari Centrum Kft. ajánlattételi felhívása.
Újabb áremelkedés jön a benzinkutakon
Megint a dízelesek járnak rosszabbul.
Támogatott tartalom
Emlékparkot avattak Hajdúszoboszlón
Emlékparkot avattak Hajdúszoboszlón
Az emlékülésen a hévizek atyjára emlékeztek.
Találd meg a jövőd a Debreceni Szakképzési Centrumnál!
Találd meg a jövőd a Debreceni Szakképzési Centrumnál!
Válassz technikumot vagy szakképző iskolát – tanulj szakmát, építs jövőt!
Tízmillió forint és teljes brandépítés vár a streetwear-úttörőkre
Tízmillió forint és teljes brandépítés vár a streetwear-úttörőkre
A sneaker ma már nem csupán cipő, hanem kultúra.
Hirdetés
Hirdetés