Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Kipróbáltuk: Huawei szervizlehetőségek

| 2020. 12. 16. | 08:46:00
A gyártó szívén viseli az értékesítés utáni folyamatokat.
Kipróbáltuk: Huawei szervizlehetőségek
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Nemrégiben egy ismerősömnek gondja támadt a Huawei típusú készülékével és mivel volt még rajta garancia, így segítettem neki utánajárni, hogy milyen lehetőségek elérhetőek a probléma orvoslására. Jómagam is egy Huawei P30-ast használok és úgy gondoltam, hogy ez számomra is hasznos lehet a későbbiekben. Őszintén meglepődtem a megoldások sokrétűségén, illetve azon a tényen, hogy a gyártó mennyire szívén viseli az after sales (értékesítés utáni) folyamatokat, akár a régebbi modelleknél is. Lássuk, hogy pontosan ez mit is jelent:

Első körben a jelenlegi járványügyi helyzetre való tekintettel, azokat az opciókat kerestem, melyek esetében nem szükséges személyesen bevinni üzletbe, vagy szervízpontra a készüléket. A Huawei honlapján van lehetőségünk (egyszeri díj ellenében) szervízfutárt rendelnünk, így ennek segítségével gyakorlatilag háztól-házig működik a szervizelés.

Díjmentes a háztól-házig szerviz a prémium kategóriás készülékek esetében, melyeknek a meghibásodása nem külső behatás eredménye, valamint még érvényes garanciával rendelkeznek. Legegyszerűbben ezt úgy tehetjük meg, ha felhívjuk a díjmentes (06 80 482 934)– es telefonszámot és ott jelezzük a szerviz igényünket. Viszont előtte ajánlott a készülékünk számláját és a garanciajegyét is előkészítenünk. 

A Komfort szerviz mondhatni egy hibrid megoldás a helyszíni szervizelés és a háztól-házig szolgáltatás között. Ennek a lényege nem más, mint egy hibabejelentő űrlap beküldése, amit online, vagy a kijelölt Posta Pontokon is kitölthetünk. Utóbbi esetben a helyszínen keresnünk kell a HUAWEI matricával ellátott ablakot, ahol odaadják a szükséges csomagolóanyagot és az előbb említett nyomtatványt is. Csomagoljuk be az eszközt és a tartozékokat, mellékeljük a hibabejelentő lapot és a garancialevelet, vagy a vásárlási számla másolatát is. A leadást követően egy feladóvevényt kapunk kézhez, ezzel tudjuk igazolni, hogy a készülék úton van a szervizbe. Törekszik arra a cég, hogy 5 napon belül visszajuttassa az ügyfél számára a leadott mobilt és lehetőségünk van a leadás helyszínére, de akár házhoz, vagy munkahelyre is kérni a kiszállítást. Érdemes a későbbi kellemetlenségek elkerülése végett, az adatlapon jelölni a beküldött eszköz hibáit és akár fotókat is készíteni azokról.

Amennyiben mégis ragaszkodunk a személyes leadáshoz, úgy a lentebbi listában szereplő szerviz pontok egyikén ezt meg is tehetjük. Természetesen a hivatalos viszonteladó partnereknél is van erre módunk (lassabb lesz a folyamat), de ugyanúgy szükséges a garanciajegy megléte a személyes ügyintézés alkalmával is. Legszerencsésebb esetben a javításhoz szükséges alkatrészből helyben van készlet, akkor a szerviz törekszik arra, hogy 3 napon belül tudják teljesíteni a vállalást. Viszont ha nincs alkatrész, akkor két lehetőség áll az ügyfél rendelkezésére: berendelik és a 3 munkanapos vállalás kitolódik, vagy felküldik a budapesti központba, melynek külön díja nincs, amennyiben a készülék megfelel a garanciális feltételeknek (helyszínen kérésre tájékoztatják is erről az ügyfelet). Cserekészüléket limitált számban ugyan, de lehetőség szerint tud biztosítani a szerviz pont, azonban azért teljes jogi felelősséggel tartozik az, aki igényel kölcsönkészüléket.

Érdemes jobban szemügyre vegyük a telefonunkon előtelepített Támogatás applikációt is, mivel további lehetőségeket kapunk a gyártótól a készülékhiba diagnosztizálásán keresztül, a legközelebbi szervízpont megtalálásától, egészen az online chat szolgáltatásig. Gyakorlatilag minden olyan funkciót, ami segítségére lehet egy felhasználónak, ebben az egy alkalmazásban könnyen elérhető.

Minden hónap utolsó csütörtöki, pénteki és szombati napján a Huawei szerviznap keretein belül, pedig kifejezetten érdemes ellátogatni egy Huawei szervizközpontba, vagy Experience Store-ba. Nem csak kedvezményes áron vehetjük igénybe a garancián kívüli javításokat, hanem díjmentesen kijelzővédő fóliát is biztosítanak az ügyfelek számára, meghatározott típusú mobilokra. További részleteket a gyártó honlapján találhatunk.

Megkérdeztem a szerviz munkatársait, hogy mik a leggyakoribb jelenségek, amelyekkel megkeresik az emberek őket.
Két probléma vezet toronymagasan tapasztalatuk szerint:

  • Sérülés miatti kijelzőcsere
  • Elfelejtett jelkód feloldása: FRP lock

Fontos megemlíteni, hogy bármelyik szerviz szolgáltatást kell igénybe vennünk a felsoroltak közül, akkor a GDPR (általános adatvédelmi rendelet) miatt a szerviz munkatársai mindent adatot kötelesek törölni a leadott eszközről, így amennyiben van rá lehetőségünk mindenképp készítsünk az adatainkról egy biztonsági másolatot. Továbbá az elfelejtett jelkód esetében, mindenképpen igazolnunk kell valamilyen módon (pl: számlával) azt, hogy mi vagyunk a tulajdonosai a feloldani kívánt telekommunikációs eszköznek. Száz szónak is egy a vége: nálam ebben a kérdésben csillagos ötösre vizsgázott a vállalat és a gyártók többsége igazi példát vehetne a Huawei care hozzáállásáról.

Svidró Márk

További tartalmak a TheMobolTrend blogon

Hirdetés
További híreink
A szórakozás új formái 2025-ben
A szórakozás új formái 2025-ben
Online és offline lehetőségek.
Világelitben a debreceni startup
Világelitben a debreceni startup
Rangos kreatívipari versenyen vettek részt.
Debrecen digitális mindennapjai
Debrecen digitális mindennapjai
Biztonságos online jelenlét helyi szemmel.
Mobiladat-védelem lépésről lépésre
Mobiladat-védelem lépésről lépésre
Tippek személyes adataid védelméhez mobilhasználat közben.
Megérkezett az iPhone 17-széria
Megérkezett az iPhone 17-széria
Mutatjuk, mennyibe kerülnek az új modellek.
Technológiai forradalom az online élményekben
Technológiai forradalom az online élményekben
A mesterséges intelligencia és a virtuális valóság átalakítja a digitális szórakoztatás jövőjét.
Csak alvás közben nem nyomkodjuk a telefont
Csak alvás közben nem nyomkodjuk a telefont
A képernyőidejüket viszont túlbecsülik a felhasználók.
Az internetezők negyede egyáltalán nem fél a csalásoktól
Az internetezők negyede egyáltalán nem fél a csalásoktól
Sokan úgy gondolják, saját maguk is ki tudják szűrni a gyanús dolgokat.
Tartalomgyártók találkoznak Debrecenben
Tartalomgyártók találkoznak Debrecenben
Első Kelet-magyarországi Podcaster Meetup. Az esemény ingyenes, de a helyek száma korlátozott.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Ösztöndíjprogram hajdú-bihari diákoknak, tanároknak
Ösztöndíjprogram hajdú-bihari diákoknak, tanároknak
Tiéd a holnap – A jövő kreatív tehetségeiért.
Hirdetés
Hirdetés
Elhunyt a Kossuth-díjas fotográfus
Elhunyt a Kossuth-díjas fotográfus
Számos egyéb díjjal is elismerték a munkásságát.
Gazdaság
Világrekorder a magyar infláció
Még Kolumbiát is megelőzte hazánk.
Da Nanni – Nápoly a konyhádban
Igazi olasz szenvedély érkezett Magyarországra — és már Debrecen környékén is elérhető.
Megnyílt az új McDonald's Debrecenben
A bezárt étterem valamennyi munkatársát alkalmazzák az új helyen. Sőt!
Újabb siralmas adatokat közölt a KSH
A járműgyártás kivitele 17,7 százalékkal visszaesett.
Kilőtt a fix 3 százalékos hitelprogram
15 ezer hiteligénylés elindult, és sok ezer áll előkészítés alatt - mondta az államtitkár.
Támogatott tartalom
Ünnep: 11 éves a Grand Casino
Ünnep: 11 éves a Grand Casino
Felejthetetlen születésnapi este Debrecenben.
Mikor költözhetünk majd az űrbe?
Mikor költözhetünk majd az űrbe?
És egyáltalán mi értelme volna? – Indul a 6. MVM Future Talks
Vállalkozásismereti roadshow állomása volt a DSZC
Vállalkozásismereti roadshow állomása volt a DSZC
Vállalkozónak lenni lehetőség, de mindemellett lélektaniság is: mentálisan is képesnek kell lenni az önálló útra lépéshez.
Hirdetés
Hirdetés