Nemrégiben egy ismerősömnek gondja támadt a Huawei típusú készülékével és mivel volt még rajta garancia, így segítettem neki utánajárni, hogy milyen lehetőségek elérhetőek a probléma orvoslására. Jómagam is egy Huawei P30-ast használok és úgy gondoltam, hogy ez számomra is hasznos lehet a későbbiekben. Őszintén meglepődtem a megoldások sokrétűségén, illetve azon a tényen, hogy a gyártó mennyire szívén viseli az after sales (értékesítés utáni) folyamatokat, akár a régebbi modelleknél is. Lássuk, hogy pontosan ez mit is jelent:
Első körben a jelenlegi járványügyi helyzetre való tekintettel, azokat az opciókat kerestem, melyek esetében nem szükséges személyesen bevinni üzletbe, vagy szervízpontra a készüléket. A Huawei honlapján van lehetőségünk (egyszeri díj ellenében) szervízfutárt rendelnünk, így ennek segítségével gyakorlatilag háztól-házig működik a szervizelés.
Díjmentes a háztól-házig szerviz a prémium kategóriás készülékek esetében, melyeknek a meghibásodása nem külső behatás eredménye, valamint még érvényes garanciával rendelkeznek. Legegyszerűbben ezt úgy tehetjük meg, ha felhívjuk a díjmentes (06 80 482 934)– es telefonszámot és ott jelezzük a szerviz igényünket. Viszont előtte ajánlott a készülékünk számláját és a garanciajegyét is előkészítenünk.
A Komfort szerviz mondhatni egy hibrid megoldás a helyszíni szervizelés és a háztól-házig szolgáltatás között. Ennek a lényege nem más, mint egy hibabejelentő űrlap beküldése, amit online, vagy a kijelölt Posta Pontokon is kitölthetünk. Utóbbi esetben a helyszínen keresnünk kell a HUAWEI matricával ellátott ablakot, ahol odaadják a szükséges csomagolóanyagot és az előbb említett nyomtatványt is. Csomagoljuk be az eszközt és a tartozékokat, mellékeljük a hibabejelentő lapot és a garancialevelet, vagy a vásárlási számla másolatát is. A leadást követően egy feladóvevényt kapunk kézhez, ezzel tudjuk igazolni, hogy a készülék úton van a szervizbe. Törekszik arra a cég, hogy 5 napon belül visszajuttassa az ügyfél számára a leadott mobilt és lehetőségünk van a leadás helyszínére, de akár házhoz, vagy munkahelyre is kérni a kiszállítást. Érdemes a későbbi kellemetlenségek elkerülése végett, az adatlapon jelölni a beküldött eszköz hibáit és akár fotókat is készíteni azokról.
Amennyiben mégis ragaszkodunk a személyes leadáshoz, úgy a lentebbi listában szereplő szerviz pontok egyikén ezt meg is tehetjük. Természetesen a hivatalos viszonteladó partnereknél is van erre módunk (lassabb lesz a folyamat), de ugyanúgy szükséges a garanciajegy megléte a személyes ügyintézés alkalmával is. Legszerencsésebb esetben a javításhoz szükséges alkatrészből helyben van készlet, akkor a szerviz törekszik arra, hogy 3 napon belül tudják teljesíteni a vállalást. Viszont ha nincs alkatrész, akkor két lehetőség áll az ügyfél rendelkezésére: berendelik és a 3 munkanapos vállalás kitolódik, vagy felküldik a budapesti központba, melynek külön díja nincs, amennyiben a készülék megfelel a garanciális feltételeknek (helyszínen kérésre tájékoztatják is erről az ügyfelet). Cserekészüléket limitált számban ugyan, de lehetőség szerint tud biztosítani a szerviz pont, azonban azért teljes jogi felelősséggel tartozik az, aki igényel kölcsönkészüléket.
Érdemes jobban szemügyre vegyük a telefonunkon előtelepített Támogatás applikációt is, mivel további lehetőségeket kapunk a gyártótól a készülékhiba diagnosztizálásán keresztül, a legközelebbi szervízpont megtalálásától, egészen az online chat szolgáltatásig. Gyakorlatilag minden olyan funkciót, ami segítségére lehet egy felhasználónak, ebben az egy alkalmazásban könnyen elérhető.
Minden hónap utolsó csütörtöki, pénteki és szombati napján a Huawei szerviznap keretein belül, pedig kifejezetten érdemes ellátogatni egy Huawei szervizközpontba, vagy Experience Store-ba. Nem csak kedvezményes áron vehetjük igénybe a garancián kívüli javításokat, hanem díjmentesen kijelzővédő fóliát is biztosítanak az ügyfelek számára, meghatározott típusú mobilokra. További részleteket a gyártó honlapján találhatunk.
Megkérdeztem a szerviz munkatársait, hogy mik a leggyakoribb jelenségek, amelyekkel megkeresik az emberek őket.
Két probléma vezet toronymagasan tapasztalatuk szerint:
Fontos megemlíteni, hogy bármelyik szerviz szolgáltatást kell igénybe vennünk a felsoroltak közül, akkor a GDPR (általános adatvédelmi rendelet) miatt a szerviz munkatársai mindent adatot kötelesek törölni a leadott eszközről, így amennyiben van rá lehetőségünk mindenképp készítsünk az adatainkról egy biztonsági másolatot. Továbbá az elfelejtett jelkód esetében, mindenképpen igazolnunk kell valamilyen módon (pl: számlával) azt, hogy mi vagyunk a tulajdonosai a feloldani kívánt telekommunikációs eszköznek. Száz szónak is egy a vége: nálam ebben a kérdésben csillagos ötösre vizsgázott a vállalat és a gyártók többsége igazi példát vehetne a Huawei care hozzáállásáról.
Svidró Márk
További tartalmak a TheMobolTrend blogon
A Mikepércsi úton már dolgoznak is.
Pénzt fogadtak el.
Nem ez volt az utolsó ellenőrzés.
Kitüntették.
A harag vezérelte.
Ezen az oldalon sütiket használunk. A böngészéssel ezt elfogadod.
További Információkcivishir.hu - Minden jog fenntartva! (2023.05.30)