Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Kipróbáltuk: Huawei szervizlehetőségek

| 2020. 12. 16. | 08:46:00
A gyártó szívén viseli az értékesítés utáni folyamatokat.
Kipróbáltuk: Huawei szervizlehetőségek
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Nemrégiben egy ismerősömnek gondja támadt a Huawei típusú készülékével és mivel volt még rajta garancia, így segítettem neki utánajárni, hogy milyen lehetőségek elérhetőek a probléma orvoslására. Jómagam is egy Huawei P30-ast használok és úgy gondoltam, hogy ez számomra is hasznos lehet a későbbiekben. Őszintén meglepődtem a megoldások sokrétűségén, illetve azon a tényen, hogy a gyártó mennyire szívén viseli az after sales (értékesítés utáni) folyamatokat, akár a régebbi modelleknél is. Lássuk, hogy pontosan ez mit is jelent:

Első körben a jelenlegi járványügyi helyzetre való tekintettel, azokat az opciókat kerestem, melyek esetében nem szükséges személyesen bevinni üzletbe, vagy szervízpontra a készüléket. A Huawei honlapján van lehetőségünk (egyszeri díj ellenében) szervízfutárt rendelnünk, így ennek segítségével gyakorlatilag háztól-házig működik a szervizelés.

Díjmentes a háztól-házig szerviz a prémium kategóriás készülékek esetében, melyeknek a meghibásodása nem külső behatás eredménye, valamint még érvényes garanciával rendelkeznek. Legegyszerűbben ezt úgy tehetjük meg, ha felhívjuk a díjmentes (06 80 482 934)– es telefonszámot és ott jelezzük a szerviz igényünket. Viszont előtte ajánlott a készülékünk számláját és a garanciajegyét is előkészítenünk. 

A Komfort szerviz mondhatni egy hibrid megoldás a helyszíni szervizelés és a háztól-házig szolgáltatás között. Ennek a lényege nem más, mint egy hibabejelentő űrlap beküldése, amit online, vagy a kijelölt Posta Pontokon is kitölthetünk. Utóbbi esetben a helyszínen keresnünk kell a HUAWEI matricával ellátott ablakot, ahol odaadják a szükséges csomagolóanyagot és az előbb említett nyomtatványt is. Csomagoljuk be az eszközt és a tartozékokat, mellékeljük a hibabejelentő lapot és a garancialevelet, vagy a vásárlási számla másolatát is. A leadást követően egy feladóvevényt kapunk kézhez, ezzel tudjuk igazolni, hogy a készülék úton van a szervizbe. Törekszik arra a cég, hogy 5 napon belül visszajuttassa az ügyfél számára a leadott mobilt és lehetőségünk van a leadás helyszínére, de akár házhoz, vagy munkahelyre is kérni a kiszállítást. Érdemes a későbbi kellemetlenségek elkerülése végett, az adatlapon jelölni a beküldött eszköz hibáit és akár fotókat is készíteni azokról.

Amennyiben mégis ragaszkodunk a személyes leadáshoz, úgy a lentebbi listában szereplő szerviz pontok egyikén ezt meg is tehetjük. Természetesen a hivatalos viszonteladó partnereknél is van erre módunk (lassabb lesz a folyamat), de ugyanúgy szükséges a garanciajegy megléte a személyes ügyintézés alkalmával is. Legszerencsésebb esetben a javításhoz szükséges alkatrészből helyben van készlet, akkor a szerviz törekszik arra, hogy 3 napon belül tudják teljesíteni a vállalást. Viszont ha nincs alkatrész, akkor két lehetőség áll az ügyfél rendelkezésére: berendelik és a 3 munkanapos vállalás kitolódik, vagy felküldik a budapesti központba, melynek külön díja nincs, amennyiben a készülék megfelel a garanciális feltételeknek (helyszínen kérésre tájékoztatják is erről az ügyfelet). Cserekészüléket limitált számban ugyan, de lehetőség szerint tud biztosítani a szerviz pont, azonban azért teljes jogi felelősséggel tartozik az, aki igényel kölcsönkészüléket.

Érdemes jobban szemügyre vegyük a telefonunkon előtelepített Támogatás applikációt is, mivel további lehetőségeket kapunk a gyártótól a készülékhiba diagnosztizálásán keresztül, a legközelebbi szervízpont megtalálásától, egészen az online chat szolgáltatásig. Gyakorlatilag minden olyan funkciót, ami segítségére lehet egy felhasználónak, ebben az egy alkalmazásban könnyen elérhető.

Minden hónap utolsó csütörtöki, pénteki és szombati napján a Huawei szerviznap keretein belül, pedig kifejezetten érdemes ellátogatni egy Huawei szervizközpontba, vagy Experience Store-ba. Nem csak kedvezményes áron vehetjük igénybe a garancián kívüli javításokat, hanem díjmentesen kijelzővédő fóliát is biztosítanak az ügyfelek számára, meghatározott típusú mobilokra. További részleteket a gyártó honlapján találhatunk.

Megkérdeztem a szerviz munkatársait, hogy mik a leggyakoribb jelenségek, amelyekkel megkeresik az emberek őket.
Két probléma vezet toronymagasan tapasztalatuk szerint:

  • Sérülés miatti kijelzőcsere
  • Elfelejtett jelkód feloldása: FRP lock

Fontos megemlíteni, hogy bármelyik szerviz szolgáltatást kell igénybe vennünk a felsoroltak közül, akkor a GDPR (általános adatvédelmi rendelet) miatt a szerviz munkatársai mindent adatot kötelesek törölni a leadott eszközről, így amennyiben van rá lehetőségünk mindenképp készítsünk az adatainkról egy biztonsági másolatot. Továbbá az elfelejtett jelkód esetében, mindenképpen igazolnunk kell valamilyen módon (pl: számlával) azt, hogy mi vagyunk a tulajdonosai a feloldani kívánt telekommunikációs eszköznek. Száz szónak is egy a vége: nálam ebben a kérdésben csillagos ötösre vizsgázott a vállalat és a gyártók többsége igazi példát vehetne a Huawei care hozzáállásáról.

Svidró Márk

További tartalmak a TheMobolTrend blogon

Hirdetés
Hirdetés
További híreink
Rangos díjat kapott a debreceni oktató
Rangos díjat kapott a debreceni oktató
Fazekas Attila munkáját Kalmár-díjjal ismerték el.
Még mindig az Apple a világ legértékesebb márkája
Még mindig az Apple a világ legértékesebb márkája
A tavalyi 15. helyről a nyolcadikra rukkolt előre az Instagram.
Robotikai verseny: egy debreceni is a siker részese
Robotikai verseny: egy debreceni is a siker részese
Panamában szerepelt a magyar csapat.
MI-biztosok lesznek a kormányhivatalokban
MI-biztosok lesznek a kormányhivatalokban
A közszolgálatban, a felsőoktatásban és az állami tulajdonú cégeknél kötelező AI-kurzust vezetnek majd be.
Online hősök a gyerekek védelmében
Online hősök a gyerekek védelmében
Országos kampány indul a fiatalok tudatos internethasználatáért.
Hogyan kapcsolódnak ki tudatosan az emberek?
Hogyan kapcsolódnak ki tudatosan az emberek?
A modern élet egyik legnagyobb kihívása a folyamatos rohanás és információáradat kezelése.
Néha még a legszerencsésebbek is pórul járnak
Néha még a legszerencsésebbek is pórul járnak
Az internet világában számos veszély leselkedik a gyanútlan felhasználókra.
A szórakozás új formái 2025-ben
A szórakozás új formái 2025-ben
Online és offline lehetőségek.
Világelitben a debreceni startup
Világelitben a debreceni startup
Rangos kreatívipari versenyen vettek részt.
Debrecen digitális mindennapjai
Debrecen digitális mindennapjai
Biztonságos online jelenlét helyi szemmel.
Mobiladat-védelem lépésről lépésre
Mobiladat-védelem lépésről lépésre
Tippek személyes adataid védelméhez mobilhasználat közben.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Ursula von der Leyen: a béketerven még dolgozni kell
Ursula von der Leyen: a béketerven még dolgozni kell
Aggódunk az ukrán fegyveres erőkre vonatkozó javasolt korlátozások miatt - írják nyilatkozatukban.
Hirdetés
Hirdetés
Zavarossá válhat a víz sok debreceni lakásban
Zavarossá válhat a víz sok debreceni lakásban
Hálózatöblítést végez a szolgáltató.
Hirdetés
Hirdetés
„Polgári körrel” állt pályára Polgár
„Polgári körrel” állt pályára Polgár
Rekortánpályát avattak a sporttelepen.
Gazdaság
A DK lezárná a devizahiteles válságot
Törvényjavaslattal készülnek.
Lemondott a Magyar Nemzeti Bank alelnöke
Virág Barnabás tudására és tapasztalatára azonban továbbra is számítanak.
A halastavakra is kiterjedő tervezés a Hortobágyon
Van, ahová vizet kell juttatni, máshol a tómeder követel helyreállítást.
Amerikai érdeklődés Debrecen iránt
Ezren folyamodtak Otthon Start lakáshitelhez a vármegyéből, hangzott el a városi közgyűlésen.
Azt ígérik, nem drágul a fő karácsonyi fogás
A magyar családok 80 százalékában kerül hal a karácsonyi asztalra.
Támogatott tartalom
Debrecenben a Verbier Fesztivál tehetséginkubátorának fiataljai
Debrecenben a Verbier Fesztivál tehetséginkubátorának fiataljai
A debreceni hangverseny műsora Beethoven pályájának három különböző arcát villantja fel.
Angyali est a női energiák jegyében
Angyali est a női energiák jegyében
Jótékonysági vacsoraest a Hajdúszoboszlói Nőegylet szervezésében.
Leslie Mandoki volt a 24. Hifi Show díszvendége
Leslie Mandoki volt a 24. Hifi Show díszvendége
A zene, a kultúra és a béke nagykövete ismét Budapesten.
Irodaátalakítás a Piac utcán
Irodaátalakítás a Piac utcán
Ajánlattételi felhívás.
Hirdetés
Hirdetés