Szülőszívató

A világ legtökéletesebb, legprofibb marketingfogásait többnyire a szülőkre irányítják. Gondolom, sokan vannak, akik naponta tapasztalják, miként vadul be a gyerek a bevásárlóközpontoktól kezdve a kisbótig. Ami nekünk a szupermarketekben a tökünkig ér, az a gyereknek szemmagasság. Legyen az chips, csoki, meg mindenféle villogó, csipogó bizbasz. Annyi esélyünk sincs, mint Liptáknak Robben ellen. Védekezni gyakorlatilag lehetetlen. Jaj annak, aki nem tudja otthon hagyni a kölyköket. Borítékolható a sírás, a veszekedés, és a végén a megalázó mozdulat, ahogy a kasszánál kifizetjük azt a szar csokit.
Jó hely a játszótér, ott nem tud mibe beleszerelmesedni a pulya. A hintát, a libikókát nem kell megvenni. A homok is ingyen van, egy-két marékkal akár meg is ehet. Nagy kedvencem a debreceni Ötholdas Pagony (ex Jubileumi játszótér): Az ország egyik legjobb játszótereként tartják számon. Ősfás park, körbekerítve, a kerítéskapukon gyerekbiztos zárak. A kerítésen kívül van pónilovaglás is, kb. 1 000 forint, parkoló is található a környéken fizetős és ingyenes is.
A játszótérnek 3 bejárata van. Az elmúlt évben még kettőn lehetett bejútni, ám idén kizárólag az Oláh Gábor utca felőli van nyitva. A többi technikai okok miatt zárva! (Mi lehet egy ajtón a technikai ok? Javithatalan zár?) Amelyik működik, ahol a szülő beviheti a gyereket, ott és csak ott, szintén csúcsra jár a marketing. Vattacukor, színes lúfi, kukorica, és póni! Utóbbi nem ehető. Lovaglásra van. Én azt mondom, a póni még belefér. Saccperkábé 1 000 forint egy kis kör. De a többi termék alaposan megnehezíti a gyerek-szülő kapcsolatot. Mert valljuk be, egy kisgyereknek fontos dolog egy számunkra értelmezhetetlen anyagból felfújt tigris. Lenne megoldás, ha a két bezárt ajtóból egyet megnyitnának. De ez meg olyan logikus, hogy bele sem merek gondolni.
Szakács Béla debreceni lakos
Az FM90 Campus Rádió támogatásával
FIGYELEM! EREDETI ELÜTÉSI ÉS HELYESÍRÁSI HIBÁK!






