A magyar lemezkiadók mondjanak le!

Úgy gondolkodnak: ahhoz, hogy rentábilis legyen egy album, rengeteget kell eladni és marha drágán. Az tagadhatatlan: sokat kell megvásárolni a rajongóknak, node nem ilyen pofátlanul drágán. Egy Ákos CD majd' 5 ezer forint, de egy három éve piacra dobott Halász Juditért is 4 ezer forintot kérnek, ráadásul internetes vásárlás esetén. Felárazták immár a karácsonyi lemezeket is. Háromezer alatt szinte nincs is dzsingülbel. Agyrém ugye? A legjobb az lenne, ha a magyar lemezkiadók egy emberként lemondanának!
Évek óta üvölti az egyszerű nép: vennék én CD-t, ha olcsóbb lenne. Mondjuk 1 500 forintalatt! A kiadók viszont tojnak a fejünkre. Drága az előállítása, mondják. Hozzáteszem, egy CD sokszorosítása, fóliázása, címkézése darabonként 230-240 forint! A sok hazugságnak, hogy a CD-t temetni kell, meg hogy nem lehet levinni az árakat, pár napja egy csapásra vége lett!
A debreceni Tankcsapda újfent történelmet csinált és 990 forintért dobta piacra az új lemezt amely példátlanul rövid idő alatt aranylemez lett. Kívánom, hogy karácsonyra elérjék a 20 ezer eladott példányszámot sőt még annál is többet.
Kérem szépem ez a realitás. A nép megint bölcs volt. Vásárolt és vásárol Tankcsapda CD-t mert jó, mert megfizethető. S bár nem vagyok nagy matematikus, úgy gondolom ez a jól kikalkulált ár a zenekarnak is hasznot hoz. Ahogy várható volt, a szakma a lemezkiadók övön aluli ütésnek tekintették a dolgot. Beindult a fanyalgás, az okoskodás, az irigykedés. Holott inkább el kellene gondolkodniuk azon: mi jobb? Egy 5 ezer forintos CD-ből eladni 6-700 darab példányt vagy akár húszszor annyit reális értéken. Csak egy számológép kell hozzá.
Nyilván az is benne van a pakliban, hogy a nép azért bármit nem vásárol meg 990 forintért. A Faktoros Zámbó Dzsimiért például én egy fillért sem lennék hajlandó fizetni. Ám van az a pénz amiért meghallgatnám. Dalonként 5 ezer forintot kérnék a kiadójától.
Szakács Béla debreceni lakos
A FM90 Friss Rádió támogatásával
FIGYELEM! EREDETI ELÜTÉSI ÉS HELYESÍRÁSI HIBÁK!






