Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Debrecen, a létező városok legjobbika

| 2013. 04. 08. | 10:25:50
Lehet gúnyolódni a balkániságon, de nem biztos, hogy igazunk van. Szabó-Kovács Patrícia jegyzete
Debrecen, a létező városok legjobbika
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Bencsik András is megmondta már, a városi embert nem érdeklik a távolabb élők problémái: megtermelik nekünk az ennivalót, jók az utak, mit nekünk a vidékiek gondjai, csak lógatjuk itt a lábunkat. Látjuk itt, Debrecenben is nap, mint nap, milyen gondtalan az élet: DKV-s ügyekben szinte naponta érkezik panasz, olvasói levél, miegymás. Az autósoknak félig lezárt belvárosban, egy sávon kell gyomoktól felvert, meg nem épült sínek nyomain szlalomozni, hogy eljussanak a céljukhoz, akkora kátyúk között, hogy nemigen tudok olyan személyautót elképzelni, amelyiknek a futóművében ez a szinte földút minőségű úthálózat ne okozna maradandó károkat. (Innen üzenem a fórumozóknak, akik a DKV csődjéért szurkolnak, és biciklizésre buzdítják az embereket: van igazuk, a mozgás is kell, kerekezzen, aki meg tudja oldani, de mondjuk egy 3 kisgyerekes anya karon ülő csecsemővel, egy 75 éves nénike vagy egy nem egészen egészséges középkorú sem fog kerékpárra pattanni, mert nem kivitelezhető megoldás számára. Tehát én továbbra sem gondolom, hogy ne legyen DKV. Legyen, mert szükség lenne rá, csak ne ilyen!)

Arról persze senki nem tehet, hogy április elejéig tél volt(?), de arról igen, hogy ilyen utak vannak a városban. Igen, jövök itt megint a benzin árába épített adóval, melynek egy részét az utak karbantartására kellene fordítani, de ha ezen nem is helyénvaló most lamentálni, azon lehet, hogy mennyire nem foglalkozott senki a hótakarítással. Nincsenek gépek? Vagy pénz nincs? Erre sem? Akkor mi a fenére van? És más országokban hogyhogy erre is jut? Ha valaki Románia felé veszi az irányt, rögtön jönnek a lenéző, lesajnáló megjegyzések az ottani színvonalról, az utakról. Akik ilyeneket mondanak, el vannak tévedve, de minimum lemaradva! A pár héttel ezelőtti zimankóban egy 60 ezres román városban három hókotró működött egyszerre (én a többször akkora Debrecenben egyről sem hallottam), és szinte száraz utakon lehetett közlekedni. Lehet gúnyolódni a balkániságon, de nem biztos, hogy igazunk van. Inkább a nyakunkon ülő despotákon kellene végre számon kérni, hová folyik el az erre-arra-amarra elkülönített pénz, ami végül sosem jut el oda, ahová kellene. Bár, ha előveszem a környezetvédő (vagy Candide) szemüvegemet, akár büszkék is lehetünk: nehéz gépjárművekkel, útszóró sóval nemigen terheli itt az utat, környezetet, talajt senki. És innen nézve ez a város a létező városok legjobbika.

Szabó-Kovács Patrícia
 

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Debrecen „egyik legszebb és legcsendesebb” városrészén aszfaltoztak
Debrecen „egyik legszebb és legcsendesebb” városrészén aszfaltoztak
Fontos útvonalon fejlesztették, hiszen ez az utca vezet az orvosi rendelőhöz.
Hirdetés
Hirdetés
Újabb üzemanyagárstop jöhet
Újabb üzemanyagárstop jöhet
A jövő héten kiderül, hogy a kormány mit lép.
Hirdetés
Hirdetés
Gazdaság
Debreceni szakképzés: sikeres együttműködés a Manz Hungary Kft.-vel
A vállalat és a szakképzési centrum egymásra talált.
A gazdaság növekedéséről beszélt a nemzetgazdasági miniszter Debrecenben
Nagy Márton szerint a magyar gazdaságnak lételeme, hogy a járműiparban sikerüljön az elektromos átállás.
Földes két utcájában is aszfaltoznának
A vízelvezetést is megoldanák.
Hirdetés
Hirdetés
Támogatott tartalom
A cirkuszművészet esszenciáját láthatják Debrecenben
A cirkuszművészet esszenciáját láthatják Debrecenben
A Magyar Nemzeti Cirkusz világsztárokkal mutatja be jubileumi műsorát.
Hogyan nyomtatunk ma? Innovatív ipari és üzleti megoldások!
Hogyan nyomtatunk ma? Innovatív ipari és üzleti megoldások!
A legjobb dolgok sokszor pont abból sülnek ki, ha a régi jó megoldásokat az új tudással bővítjük.