Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Izgalmakra számítunk Albert Parkból, hátha bejön...

| 2010. 03. 26. | 13:01:50
Melbourne – Eseménytelen szezonnyitó után jöhet az izgalmas verseny az ötödik kontinensen, ahol ugyan előzni nagyon nehéz, de az Ausztrál Nagydíj a bahreini versenyt nem tudja alulmúlni. Cívishír-esélyleső!
Izgalmakra számítunk Albert Parkból, hátha bejön...
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Melbourne-ben, az Albert Parkban folytatódik a 2010-es Forma-1-es versenyszezon. A két héttel ezelőtti bahreini futam egyelőre nem azt hozta, amit az autósportok rajongói vártak, várnak az elit kategóriától: meglehetősen unalmas körözgetésnek lehettek szemtanúi szerte a világon a nézők, mindössze a szinte végig vezető Vettel balszerencséje borzolta az idegeket. A fiatal német végig nagyon határozottan a markában tartotta az első helyet, de aztán a verseny utolsó harmadában egy meghibásodott gyújtógyertya miatt száz lóerőnyi veszteség lépett fel a Red Bull-ban, amelynek „köszönhetően” Vettelnek el kellett engednie a Ferrari párosát, Alonso-Massa sorrendben és a 2008-as világbajnokot, Lewis Hamiltont is.

Az események hatására a Red Bull csapatvezetése azonnal megkezdte a motorszállító, a Renault-gyár „ostromlását” annak érdekében, hogy javítsanak az erőművek megbízhatóságán, és ha lehet – és az FIA is engedi –, akkor némi teljesítménytöbbletet is szorítsanak be az aggregátorokba. Az osztrák alakulat azzal indokolta kérését, miszerint az első futam alapján kiderült, hogy a Vörös Bikák a legjobban megépített kasztnival rendelkeznek, remek pilótapárossal kiegészítve, csak a francia erőcsomagok nem veszik fel a versenyt az élcsapatok hajtóműveivel szemben.

Vettel balszerencséje mindenesetre emlékezetes debütálást hozott a kétszeres világbajnok Fernando Alonsónak, ugyanis a spanyol az első Ferraris versenyén rögtön nyerni tudott. Ez a hatásos „belépő” utoljára éppen az Alonso miatt a maranellóiaktól kiebrudalt Kimi Räikkönennek sikerült, még 2007-ben Melbourne-ben. Alonso mindenesetre maga mögé utasította a tavalyi sérüléséből felépült Felipe Massát is, nagy lépést téve afelé, hogy maga mellé állítsa az olasz brigádot, ahogyan tette azt Michael Schumacher a Farrarinál töltött hosszú évek alatt a csapattársai rovására.

Bahreinben az is kiderült, nem véletlenül óvták a szakértők Jenson Buttont attól, hogy Hamilton mellé igazoljon: az uralkodó világbajnok meglehetősen látványos lemaradást produkált a csapattársával szemben, akinek máris magyarázkodnia kellett a sajtó munkatársainak a halovány teljesítmény okán. A britnek Ausztráliában mutatnia kell valamit, vagy beskatulyázzák Hamilton mögé. Ugyancsak „megtalálták” Schumachert is az újságírók, mert a hétszeres bajnok az egész hétvége során lassabb volt, mint csapattársa, Nico Rosberg, és a futamot is a fiatal német mögött tudta befejezni. Ami azért Schumacher és Button között lényeges különbség: a visszatérő német csak négy másodperc hátrányt gyűjtött össze mercedeses társához képest, míg a két brit világbajnok között huszonkét másodperc, azaz egy kerékcserényi idő volt a különbség.

Az újonc csapatok közül egyedül a Lotus fejezte be a versenyt, Kovalainen meglehetősen nagy különbséggel utasította maga mögé Trullit, s ez a teljesítmény az élbolyhoz képest három körös elmaradást jelentett. Mindenesetre a gyorsaságon nem is, a megbízhatóságon annál inkább látható a téli tesztek eredménye a maláj alakulatnál. Ezzel szemben a HRT-nél és a Virginnél mindkét pilóta feladta a versenyt, az indiai Chandhok rekordidő, egy kör alatt befejezte, mert a teljesen „tesztmentes” autójával csak egyszer tudott hiba nélkül körbemenni az aszfaltcsíkon. Csapattársa, Bruno Senna 17 körön át küzdött az autóval, amíg aztán a technika ördöge őt is a pálya szélére nem parancsolta. Nem kell nagy jóstheteség ahhoz, hogy kijelenthessük: Ausztráliában sem terem túl sok babér az újonvócoknak.

Az Ausztrál Nagydíj helyszínéül szolgáló Albert Parkban lévő ring ötvözi a városi és épített pályák tulajdonságait: kanyargós részek,  keskeny aszfaltcsík, hosszú ívek és poros egyenesek tarkítják a pálya rajzolatát, amelyeken az ideális egyensúlyt és egyéb beállításokat rendkívül nehéz megtalálni, ezért mind a versenyzőknek, mind pedig a mérnököknek nagyon össze kell kapniuk magukat, hogy a lehető legszerencsésebb tulajdonságú autókkal tudjanak a versenyre felkészülni. Nehéz előzni, ami azt vetíti előre, hogy az időmérőn sok minden eldőlhet.

Ferenczi László

A hétvégi Ausztrál Nagydíj menetrendje:

péntek:
1. szabadedzés 2:30 ó, 2. szabadedzés 6:30 ó
szombat:
3. szabadedzés 4 ó, időmérő 7 ó
vasárnap:
futam 8 ó

Egy kör Marc Webberrel az Albert Parkban:



A pontversenyek állása az első futam után (még 18 van hátra):
pilóták:

1. Fernando Alonso 25 pont
2. Felipe Massa 18
3. Lewis Hamilton 15
4. Sebastian Vettel 12
5. Nico Rosberg 10
6. Michael Schumacher 8
7. Jenson Button 6
8. Mark Webber 4
9. Vitantonio Liuzzi 2
10. Rubens Barrichello 1

csapatok:
1. Ferrari 43
2. McLaren-Mercedes 21
3. Mercedes 18
4. Red Bull 16
5. Force India 2
6. Williams 1

Az Ausztrál Nagydíjon 58 kört tesznek meg a versenyezők az 5,303 km-es pályán, vagyis a viadal teljes hossza 307,574 km. A pályacsúcsot Michael Schumacher érte el Ferrarival, 2004-ben, amikor 1:24.125 perc alatt száguldott végig az aszfaltcsíkon.

Hirdetés
További híreink
Óriásit bukott, kórházba szállították a hajdú-bihari motorost
Óriásit bukott, kórházba szállították a hajdú-bihari motorost
Félbeszakították a gyorsaságimotoros-világbajnokság versenyét Varga Tibor esése miatt.
Ausztrál dominancia Debrecenben
Ausztrál dominancia Debrecenben
A korábbi világbajnok esélyt sem adott ellnefeleinek az 50. Debrecen Nagydíjon.
Jön az 50. Debrecen Nagydíj
Jön az 50. Debrecen Nagydíj
A versenyen résztvevők egytől egyig a nemzetközi élmezőnyhöz tartozó vaspapucsosok.
Norris nyert a Hungaroringen
Norris nyert a Hungaroringen
A McLaren brit versenyzője állhat fel a dobogó legfelső fokára.
Magyar Nagydíj: Leclerc az első rajtkockán
Magyar Nagydíj: Leclerc az első rajtkockán
A 27 éves pilótának ez az idei első időmérős sikere.
Magyar Nagydíj: 1500 rendőr, 200 kamera
Magyar Nagydíj: 1500 rendőr, 200 kamera
A hétvégén a Hungaroringre figyel a Forma-1 világa.
Forma 1: Piastri nyert és növelte az előnyét összetettben
Forma 1: Piastri nyert és növelte az előnyét összetettben
A 24 éves pilótának ez az idei hatodik és pályafutása nyolcadik futamgyőzelme.
A MotoGP 33 év után visszatér Magyarországra
A MotoGP 33 év után visszatér Magyarországra
Általános infók és fogadási tipp.
A jövő világsztárjai Debrecenben csapnak össze
A jövő világsztárjai Debrecenben csapnak össze
Ismét felbőgnek a motorok a Gázvezeték utcán.
Lengyel győzelem a debreceni idénynyitón
Lengyel győzelem a debreceni idénynyitón
Színvonalas versenyt láthatott a nagyérdemű.
Éljen május elseje! Kezdődik a salakos idény!
Éljen május elseje! Kezdődik a salakos idény!
Európa-bajnoki selejtezőt láthatunk Debrecenben
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Budapesten találkozik Trump és Putyin
Budapesten találkozik Trump és Putyin
Az amerikai elnök közölte.
Hirdetés
Hirdetés
DEAC: az első hazai győzelem reményében
DEAC: az első hazai győzelem reményében
A debreceniek eddig négy bajnokit buktak itthon.
Hirdetés
Hirdetés
Gyanúsítottként hallgatták ki Ruszin-Szendi Romuluszt
Gyanúsítottként hallgatták ki Ruszin-Szendi Romuluszt
A volt debreceni dandárparancsnok üzent a kormányoldal képviselőinek.
Gazdaság
Hosszú hétvége: a legnépszerűbbek között Hajdúszoboszló
A foglalások 40 százaléka 2 éjszakára, 37 százaléka 3 éjszakára szól.
Világrekorder a magyar infláció
Még Kolumbiát is megelőzte hazánk.
Da Nanni – Nápoly a konyhádban
Igazi olasz szenvedély érkezett Magyarországra — és már Debrecen környékén is elérhető.
Megnyílt az új McDonald's Debrecenben
A bezárt étterem valamennyi munkatársát alkalmazzák az új helyen. Sőt!
Így alakulna át a debreceni Wolff-palota
Változások előtt a Dósa nádor téri volt Napló-székház.
Támogatott tartalom
Szombati munkanap: ugyanúgy parkol Debrecen
Szombati munkanap: ugyanúgy parkol Debrecen
A DV Parking Kft. tájékoztatója.
Ünnep: 11 éves a Grand Casino
Ünnep: 11 éves a Grand Casino
Felejthetetlen születésnapi este Debrecenben.
Mikor költözhetünk majd az űrbe?
Mikor költözhetünk majd az űrbe?
És egyáltalán mi értelme volna? – Indul a 6. MVM Future Talks
Vállalkozásismereti roadshow állomása volt a DSZC
Vállalkozásismereti roadshow állomása volt a DSZC
Vállalkozónak lenni lehetőség, de mindemellett lélektaniság is: mentálisan is képesnek kell lenni az önálló útra lépéshez.
Hirdetés
Hirdetés