Hirdetés

Hirdetés

Autóromboló show a salakon

civishir.hu

2009.09.07. 10:41

Autóromboló show a salakon

Debrecen – Minden eddiginél látványosabb autós körversenyt rendezték a Gázvezeték úti salakmotor stadionban. + Képgaléria!

Hirdetés

Hirdetés

A versenyzői eligazítás után reggel 9 órakor dördült el a képzeletbeli startpisztoly az idei második salakos futamon, amit a júniusi siker után a versenyzők kérésére rendeztek meg a szervezők a minden valószínűség szerint bezárásra ítélt Gázvezeték utcai arénában.

A rajt után nem sokat teketóriáztak a pilóták és máris a három futamsorozatos verseny első fordulójában hihetetlen látványosságokat produkáltak. A sort a 74-es rajtszámú Ladával rajtoló Szolnoki Gábor nyitotta, aki az autója oldalával koccant a palánknak, majd a következő körben már úgy érkezett a tett helyszínére, hogy a Zsiguli alját hatalmas lángnyelvek nyaldosták, amiket áramtalanítás után poroltókkal fékeztek meg a pályamunkások, akik az eset után nem sokat pihenhettek. Néhány párossal később ugyanis a 66-os sorszámú „Zsiga” dobott egy hátast – szerencsére itt sem történt baj –, bár valahonnan jelentős mennyiségű benzin jutott a szabadba a versenygépjármű üzemanyagrendszeréből. Három a magyar igazság a tüzeskedő Ladák terén is – szerencsére a ráadás már elmaradt –, mivel a depóban álldogáló Czakó Csaba Ladája is lángra kapott, de az alkalmi lánglovagok itt is szakszerűen előzték meg a nagyobb probléma kialakulását.

A nap folyamán többen is meglátogatták még a palánkot, de ők már megúszták némi autórombolással. Szabó Zsolt Mercedesével a második és a harmadik futamsorozatban is „megpuszilta” a pályát övező lemezeket. Először csak a lökhárítót tépte le a német nagyvasról, másodjára már a komplett jobb első futóművet hazavágta, épp, mint az 50-es rajtszámú Lada VFTS-t vezető Szabó Norbert. Szombati István Volkswagen Golfja alól a bal hátsó kerék gurult el.

A meglehetősen egyszerű vonalvezetésű pálya még a profikat is megtréfálta! A Citroen Saxo-t vezető Bakó László egy nagyobb döccenőbe hajtott, ahol lefordult a felniről a gumi és ezután vágódott a palánknak. A verseny sztárvendége, a Mitsubishi Lancer Evo VI-ost vezető Mózer Attila is közelebbi ismeretségbe került a pálya szélével, igaz az esetet egy pályalocsolás utáni dagonya idézte elő. Egy másik Micus versenyző, Támcsu Zoltán is pórul járt a nedves salakon, ő azonban pontosan az autó farával állt bele az akadályba.

Az izgalmas futam végén hat kategóriában, a Lada kupában hirdettek győztest, amelyeket Berczi István (Opel Astra), Búzás Péter (Wartburg 353), Kertész Krisztián (Opel Astra), Parádi Róbert (Lada 21074), Támcsu Zoltán (Mitsubishi Lancer Evo VI, két csoportban nyert), Tárnok Attila (Lada, Lada kupa) nyertek. Az összetett értékelésben végül Bereczki Imrét és Mitsubishi Lancer Evo VI-osát hirdették ki a leggyorsabbnak, 1:04:04-es idejével, Támcsu Zoltán és Kertész Krisztián előtt.

Az Utolshow névre keresztelt verseny folyamán különböző pletykák is napvilágot láttak, miszerint megeshet, hogy mégsem utoljára körözhettek az autósok a salakon. Majd meglátjuk...

Salánki Gábor

Galéria

Szóljon hozzá!

Hirdetés

Hirdetés

.