Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

A Forma 1-ben is tudnak hazudni

| 2010. 03. 04. | 10:05:22
Szappanoperákba illő fordulatokat generált az utóbbi hónapokban a Forma-1 mezőnyéhez csatlakozó három új csapat közül kettő, s ezen felhajtás nem éppen az autósport elit kategóriájának a hírét-nevét öregbítette.
A Forma 1-ben is tudnak hazudni
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Amíg a trió egyik alakulata, az újrakezdő, patináns, maláj befektetők által életre kelt márka, a Lotus szinte csendben, feltűnés nélkül tette a dolgát: megnevezte pilótapárosát, az autóit elkészítette idejében, és már a tesztelt is, addig a Campos és az USF1 háza táján nap, mint nap röppentek fel ellentmondó hírek a Forma-1-es szereplésük kapcsán.

A spanyoloknál viszonylag hamar kiderült: nincs meg az az összeg, ami feltétlenül kellene ahhoz, hogy végigvigyék a 2010-es szezont. Egy pilótával, Bruno Sennával szerződést kötöttek, de a brazil nem hozott szponzorokat, igaz fizetést sem kért a szolgálataiért… Így adódott az a helyzet, hogy mindenképpen fizetős versenyzőt kellett volna találni mellé csapattársnak. Az később derült ki, hogy még így sem elegendő az anyagi háttér, ezért – mentve, ami menthető – egy gyors tulajdonoscserével hoztak némi friss tőkét az alakulathoz.

Az új vezető, Jose Ramon Carabante pedig a csapathoz szerződtette a Force India korábbi főnökét, Colin Kollest, hogy tegyen csodát, ha tud, s szűk két hét alatt készítse fel az autókat a bahrein-i évadnyitó futamra. Nos, a román származású szakember jött, látott és felmért, majd első lépésben kihirdette: Senna helye nem biztos az alakulatnál, mert bár a fiatal brazilt érvényes kontraktus köti a spanyolokhoz, de hát sajnos nem hozott magával szponzorokat…

Kolles egyébként annak is hangot adott, amit első gyárlátogatása során megdöbbenve tapasztalt: a Campos szerelőcsarnokában nem igazán mentek flottul a felkészülés. Az első kollesi reakciók óta némileg rendeződtek a dolgok: megszereztéjk második pilótának az igencsak vastag pénztárcával rendelkező Karun Chandhokot, és ezzel a Forma-1 minden idők legkiválóbb pilótájának választott Ayrton Senna unokaöccse is megmenekült a munkanélküliségtől. Habár a hivatalos bejelentés még nem történt meg, de a hírek szerint ez a felállás szinte biztosnak vehető, ahogyan az is, hogy a korábban az USF1-gyel leszerződött Jose Maria Lopez lesz a tesztpilóta, szintén nagy szponzori pénzt hozva a csapathoz.

S az argentin pilótával el is jutottunk az igazi botránykőhöz ezen a rögös útvonalon: az USF1-ről gyakorlatilag egy nappal ezelőtt derült ki – hivatalosan –, hogy nullán állnak, és csak hitegették a közvéleményt azzal, hogy döcögve bár, de haladnak a munkálatokkal. Az elmúlt hónapok alatt voltak jelei annak, hogy az újvilági alakulatnál problémák vannak, de csak néhány héttel ezelőtt kezdték ők maguk is óvatosan jelezgetni: nem biztos, hogy Forma-1-es szereplés lesz Ken Anderson és Peter Windsor szép elképzeléséből, amely világra segítette volna az első amerikai csapatot a száguldó cirkusz történetében. A csapatvezetés néhány napja előbb négyfutamos haladékot kért Bernie Ecclestone-tól, majd azt, hogy 2010 helyett legyen kedves az egy évvel későbbi szezonra helyet biztosítani nekik a száguldó cirkuszban.

Az F1 kis Napóleonja azonban megelégelte az időhúzást és a sok félrevezetést, bejelentette: nincs halasztási lehetőség, ha az amerikaiak nem állnak rajthoz Bahreinben, akkor azzal elveszítik az engedélyüket nemcsak az idei szezonban, hanem a jövőre nézve is. A kemény válasz teljességgel érthető, hiszen az USF1 vezetése még azt is képes volt bevállalni arcpirulás nélkül, hogy gyakorlatilag nem létező versenyülést „adott el” Jose Maria Lopeznek, s ráadásul 830 ezer dollárt készségesen át is vettek a jócskán megvezetett versenyző szponzorától, az argentin államtól.

Mindenesetre az amerikai álom ilyetén való megsemmisülése után egy szerb alakulat, a Stefan GP járhat jól, ugyanis ha megfelel a szigorú FIA-ellenőrök elvárásainak a csapat pénzügyi kimutatása, akkor zöld utat kapnak az elit kategóriába, hogy újabb privát csapatként bizonyíthassanak a nagyok között.

Ferenczi László

A végleges menetrend a korábban kiadott tervezethez képest több ponton módosult: a Monacói Nagydíj a hagyományos időponthoz képest egy héttel előbbre költözött, a Japán és a Koreai Nagydíj egy héttel későbbre került, és az előző tervvel ellentétben végül mégsem kapta vissza a szezonzárót Brazília, ahogy idén, az évad utolsó versenyét jövőre is Abu-Dzabiban rendezik majd november 14-én.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
További híreink
Lengyel győzelem a debreceni idénynyitón
Lengyel győzelem a debreceni idénynyitón
Színvonalas versenyt láthatott a nagyérdemű.
Éljen május elseje! Kezdődik a salakos idény!
Éljen május elseje! Kezdődik a salakos idény!
Európa-bajnoki selejtezőt láthatunk Debrecenben
Diósgyőr-rali: Turánék nyertek
Diósgyőr-rali: Turánék nyertek
Alig több mint egy óra alatt teljesítették az össztávot.
Diósgyőr Rally: drogozott az egyik páros
Diósgyőr Rally: drogozott az egyik páros
A vezetőt és navigátort előállították a rendőrök.
Diósgyőr-rali: április első hétvégéjén
Diósgyőr-rali: április első hétvégéjén
Az össztáv megközelíti a 350 kilométert.
Forma-1: Verstappen négyszeres világbajnok
Forma-1: Verstappen négyszeres világbajnok
Akkora pontelőnyre tett szert, amit már nem lehet behozni a hátralévő két futamon.
Sporttörténelem: világbajnokot avatnak Debrecenben
Sporttörténelem: világbajnokot avatnak Debrecenben
Az esztendő utolsó versenyét rendezik a salakstadionban.
Molnár Martin nyerte az idegek harcát
Molnár Martin nyerte az idegek harcát
Az újoncok bajnoka a brit Forma-4-ben. A Virtuosi Racing magyar versenyzője 90 pontos hátrányt dolgozott le a szezon során.
Világsztárokkal érkezik a Rallycafé őszi lapszáma
Világsztárokkal érkezik a Rallycafé őszi lapszáma
Az október végi Zemplén Rallyn dől el a 2024-es abszolút magyar ralibajnoki cím.
Forma-1: gyík zavarta meg az edzést
Forma-1: gyík zavarta meg az edzést
Norris volt a leggyorsabb. +Videó
Jön a MotoGP Magyarországra, de nem Hajdúnánásra
Jön a MotoGP Magyarországra, de nem Hajdúnánásra
Így a nánási projekt papírjai alighanem végleg a kukába kerültek.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
NB I.: megvan az egyik kieső, melyik lesz a másik?
NB I.: megvan az egyik kieső, melyik lesz a másik?
Jelenleg a debreceniek állnak kiesőhelyen.
Késnek a vonatok a Debrecen-Mátészalka vonalon
Késnek a vonatok a Debrecen-Mátészalka vonalon
Felborult egy autó a vasúti átjáróban.
Hirdetés
Gazdaság
Fejlesztések és remények Berekböszörményben
Mikrobusz, piactér, kamerarendszer és kultúrház – így tervezik a jövőt a faluban, ahol még a skótok is otthon érzik magukat.
A bor elsősorban kultúra, nem alkohol
Egerbe került a Borászok Borásza díj.
Újabb tavak Debrecenben a vízmegtartásért
A Tócóvölgyben a Vezér utcainál sokkal nagyobb vízfelület jönne létre.
Vámháború: a britek jó alkut kötöttek
Sok munkahelyet sikerül így megtartaniuk.
Szakmai napot tartottak a debreceni hallgatóknak
Az iparban jelentősen megnőtt a gumifelhasználás.
A háztartási termékekre is jön az árrésstop!
A Kormányinfón jelentette be a miniszter.
Hirdetés
Hirdetés
Támogatott tartalom
Madarak és fák napja – ismerd meg az év fáját!
Madarak és fák napja – ismerd meg az év fáját!
Madarak és fák napja a Zsuzsival: élmény, tudás és természet egy helyen.
Tina Turner lelke Debrecenben
Tina Turner lelke Debrecenben
Rebecca O’Connor, a világ egyetlen Tina Turner által támogatott előadója, május 18-án lép színpadra a Kölcsey Központban.
Nosztalgiajáratok, játék, élmény és közlekedés
Nosztalgiajáratok, játék, élmény és közlekedés
A közlekedési kultúra napján, május 11-én, vasárnap újra felnyílnak a sorompók a DKV Zrt. Salétrom utcai telephelyén.
Tetőtéri ablak – megfelelő szigetelés és kényelem egyben
Tetőtéri ablak – megfelelő szigetelés és kényelem egyben
A nyílászárók szerepe az otthon hatékonyságában.
Hirdetés