Dán királyfié a Szent István-napi korona Debrecenben

Az utóbbi esztendők legjobb, legszínvonalasabb salakmotoros versenyét rendezték az államalapítás ünnepén Debrecenben, de ez előre borítékolható is volt. Baráth Norbert és szervező csapata ugyanis rendkívüli mezőnyt szorgoskodott össze a 47. Debrecen Nagydíjra. Jason Doyle, az ausztrál egyéni világbajnok vitte a prímet papíron, de mellette több csapatvilágbajnok is rajthoz állt, a debreceni közönség legnagyobb örömére.
Nagyjából ötezren jöhettünk össze a Perényi Pál-stadionban – bárcsak minden Loki-meccsen lennénk ennyien! –, és aki vette a fáradságot, hogy a helyszínen izgulja végig a küzdelmet, minden bizonnyal hosszú éveken át emlegeti majd ezt a viadalt.
Kezdődött minden azzal, hogy Jason Doyle kikapott az első futamában a lengyel Jamrógtól. Igaz, a 2017-es egyéni világbajnok utána összekapta magát, és makulátlan teljesítmény nyújtott a továbbiakban, amivel magabiztosan vitte el a pálmát a 20 futamos alapverseny után, ezzel egyenes ágon biztosítva a döntős részvételét. Ugyanakkor a dán Iversen, a finn Lahti, a svéd Ljung vagy a lengyelek, a már említett Jamróg és Mielsiac is szorgosan gyűjtögették a pontokat, és a szakértő közönség soraiban húsz futam után egyáltalán nem volt egyértelmű a végső győztes kiléte, bár a legtöbben Doyle-ra fogadtak képzeletben, de leginkább sörben vagy egyéb alkoholos nedűben.
Végül az említett öt vaspapucsos került az ötfős döntőbe, amely borította is a papírformát. A dán Iversen – sokszoros csapatvilágbajnok – kapta el a legjobban a rajtot, és a nagy favorit, az ausztrál hiába helyezett rá nagy nyomást az utolsó méterig, remek helyezkedéssel és taktikával motorozva elsőként haladt át a célon, megnyerve ezzel a 47. Debrecen Nagydíjat.
Nagyszerű versenyt láttunk, remek hírverése volt a sportágnak! Egy kicsit csak azért keserű a szánk íze, mert a magyarok – Magosi Nobert, Kovács Roland és Fazekas Dennis – gyenge epizódszerepet játszottak, a közönség lelkes buzdítása ellenére sem volt esélyük megszorongatni a nagymenőket, de bízzunk a debreceni salakmotor fejlődésében, és talán néhány év múlva már magyar sikereknek is örülhetünk majd egy hasonló színvonalú Debrecen Nagydíjon!






























