Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Épp öt éve is katasztrófát élt át Európa

| 2020. 03. 24. | 23:06:00
Március 24-én ütközött hegyoldalnak a Germanwings járata.
Épp öt éve is katasztrófát élt át Európa
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

A Germanwings 9525-ös, Barcelona és Düsseldorf közötti menetrend szerinti járata 2015. március 24-én lezuhant. Az Airbus A320-as a Nyugati-Alpokban hegyoldalnak repült. A gépen 144 utas és 6 fő személyzet tartózkodott.

A járat az eredeti menetrend szerint március 24-én 9.35-kor indult volna Barcelonából és 11.55-kor kellett volna megérkeznie Düsseldorfba. Végül majd félórás késéssel, közép-európai idő szerint 10.01-kor szállt fel a barcelonai El-Prat repülőtérről.

A felszállást követően a Lyoni-öböl felett érte el az utazómagasságot. Marseille és Toulon között belépve a dél-franciaországi szárazföldi területre, enyhe szögben eltért a megadott repülési iránytól, a hozzárendelt repülési magasságtól és jóváhagyás nélkül gyors repülésimagasság-csökkentésbe kezdett. A pilótákkal való sikertelen kapcsolatfelvételt követően a légiirányítás vészhelyzetet jelentett, és riasztották a Francia Légierő legközelebbi készenléti vadászrepülőgépeit. A gép kb. 10 perc alatt körülbelül 2000 méter magasságig ereszkedett, mielőtt 10.41-kor eltűnt a radarokról. A francia légügyi hatóság közleménye szerint a gép személyzete nem adott le vészjelzést. Az időjárási körülmények nem voltak kirívóak.

A becsapódás helyszínétől körülbelül 140 kilométer távolságra fekvő katonai légi támaszpontról felszálló Mirage 2000C már nem érte levegőben az utasszállító repülőgépet.

A 9-10 percig tartó, közel egyenletes ereszkedés alatt a gép végig tartotta a repülési irányt, a személyzet nem kommunikált az irányítással. A válaszjeladót a pilóták nem állították át egyik vészhelyzetet jelző kódra sem.

A repülőgép végül kb. 700 km/h sebességgel nekirepült egy hegyoldalnak, és a becsapódáskor apró darabokra szakadt. 

A gép

Az Airbus A320–211 repülőgépet 1990-ben gyártották, közel 25 éves korával a légitársaság egyik legidősebb gépe volt, közel 58 300 órát repült és 46 700-szor szállt fel. A gép korábban a fapados Germanwings anyavállalata, a Lufthansa flottájában repült.

A gép utolsó rutinellenőrzését egy nappal a baleset előtt, 2015. március 23-án végezték.

Lubitz, a beteg első tiszt

A pilótafülkében elhangzott beszélgetéseket rögzítő fekete doboz hangfelvételéből az derült ki, hogy az egyik pilóta kiment a fülkéből, azonban már nem tudott visszajutni. Az ajtón kopogtatott, de nem érkezett válasz, a felvételen még az is hallható, ahogy megpróbálják betörni a fülkeajtót. Március 26-án a marseille-i ügyészség sajtótájékoztatóján elmondták, hogy az első tiszt, Andreas Lubitz egyedül maradt a fülkében. A Lubitz lakásán tartott házkutatás során olyan összetépett dokumentumot találtak, amely szerint Lubitz orvosi kezelés alatt állt, és betegsége miatt aznap nem is dolgozhatott volna. Búcsúlevelet nem hagyott. A hatóságok szerint valószínűleg szándékosan vezette hegyoldalnak a vele együtt 150 embert szállító repülőgépet.

Az Európai Pilóták Egyesülete közleményében súlyos hibának és idő előtti feltételezésnek itélte a francia ügyészségnek azokat a kiszivárogtatott információit, miszerint az első tiszt szándékosan okozta a katasztrófát.

Áldozatok

A 144 utas legtöbbje német és spanyol volt, közöttük két csecsemő is volt. Az utasok között egy németországi, halterni gimnázium 16 tanulója és két kísérő tanárnő is volt, akik egy spanyolországi diákcsereprogramot követően tartottak haza.

Hirdetés
További híreink
Villámárvíz Texasban: legalább 24-en meghaltak
Villámárvíz Texasban: legalább 24-en meghaltak
Gyerekek tűntek el egy táborból.
 Bűnvádi feljelentést tettek a parajdi katasztrófa miatt
Bűnvádi feljelentést tettek a parajdi katasztrófa miatt
Számos védett halfaj és a szintén védett hódpopuláció több egyede elpusztult.
Parajdi katasztrófa: egy héten belül megoldások kellenek
Parajdi katasztrófa: egy héten belül megoldások kellenek
A Kis-Küküllő sószennyezése állandósulni látszik.
Oroszország visszaadna háromezer holttestet
Oroszország visszaadna háromezer holttestet
Putyin kész az újabb tárgyalásokra.
Parajdi katasztrófa: újabb községben van veszélyhelyzet
Parajdi katasztrófa: újabb községben van veszélyhelyzet
Már 21-re nőtt a vízellátási gondokkal küzdő települések száma.
Kapu Tibor máris üzent a magyaroknak
Kapu Tibor máris üzent a magyaroknak
Tizenötmillió magyar ember emelt ma idáig - mondta.
Itt az újabb időpont: ekkor indulhat Kapu Tibor az űrbe
Itt az újabb időpont: ekkor indulhat Kapu Tibor az űrbe
A felbocsátás élőben követhető lesz.
Irán rakétákat lőtt ki amerikai katonai bázisok felé
Irán rakétákat lőtt ki amerikai katonai bázisok felé
Lezárta légterét Katar, majd később az Egyesült Arab Emírségek és Szaúd-Arábia is.
Nagyváradi gyerekeket szállító busz borult fel
Nagyváradi gyerekeket szállító busz borult fel
Egy ember meghalt Debrecen testvérvárosából, sokan megsérültek.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Leszakadt a vakolat a berettyóújfalui kórházban
Leszakadt a vakolat a berettyóújfalui kórházban
Egymásnak esett a TISZA Párt EP-képviselője és az egészségügyi államtitkár.
Zivatarokkal, jégesővel zárulhat a hét
Zivatarokkal, jégesővel zárulhat a hét
Nagyon erős UV-B-sugárzás várható az egész országban.
Hirdetés
Hirdetés
Gazdaság
Mintegy 3 kilométer hibádzik Bocskaikertig
Debrecenen múlik, hogy összejön-e az újabb fontos kerékpáros összekötés.
A CATL cáfolja a leépítésekről szóló híreket
Bővül a debreceni gyár dolgozói létszáma – írják.
Kedvezményes lakáshitel: itt vannak a részletek
Felkészülnek a lakásfelújítást tervezők.
Otthonteremtés: még kedvezményesebb hitel
Az első lakásvásárlók számára.
Támogatott tartalom
Különleges strandvillamos közlekedik Debrecenben
Különleges strandvillamos közlekedik Debrecenben
A célállomáson kedvezményes strandbelépő vár!
Zsuzsi születésnap
Zsuzsi születésnap
Utazzon július 12-én, szombaton a Zsuzsi vonattal!
Szeptemberben lesz a Könnyek a vízben segélykoncert
Szeptemberben lesz a Könnyek a vízben segélykoncert
Az adományozás tovább folytatódik.
Medence körüli burkolat: a biztonság garanciája
Medence körüli burkolat: a biztonság garanciája
Mire jó a medence körüli burkolat és milyen előnyökkel rendelkezik?
Hirdetés
Hirdetés