Vitézy Dávid öt pontban érvelt Debrecen ellen és Budapest mellett
Vitézy Dávid szerint teljes tévút, hogy a Lázár János által vezetett Építési és Közlekedési Minisztérium a debreceni BMW-gyár melletti szántóföldön építené fel az új Közlekedési Múzeumot. A főpolgármester-jelöltséget szoros csatában elvesztő közlekedési szakember öt pontban sorolta fel az érveit Budapest mellett és Debrecen ellen.
Az első érve az, hogy Debrecenben a közvetlenül elérhető lakosság és turizmus is kevesebb, mint a tizede a budapestinek. A második úgy szól: Budapest közlekedési szempontból az ország közepe, Nyugat- és Kelet-Magyarországról egyaránt jól megközelíthető, az ország a központi régión kívül élő kétharmada számára a legkönnyebben elérhető helyszín.
Egy, Debrecentől is tíz kilométerre fekvő kies szántóföld az autópálya-csomópont mellett Nyugat-Magyarországról, Zalaegerszegről vagy Szombathelyről akár 7-10 óra utazás is lehet egy iskolás csoportnak
- írja Vitézy Dávid, aki szerint a Közlekedési Múzeumot minden Budapesthez köti: a szakmai és muzeológiai stáb, az egyetemi háttér, az intézmény 125 éves fővárosi története, a magyar közlekedéstörténet a kisföldalattitól a villamosokig, a Csepeltől az Ikarusig, Széchenyitől Ganz Ábrahámig.
A kiválasztott helyszín még Debrecenbe költöztetés esetén is abszurd volna: egy, minden városi szövettől távoli, gyalogosan és tömegközlekedéssel megközelíthetetlen területen nem lehet XXI. századi múzeumot csinálni, ez teljesen nyilvánvaló
- zárja Facebook bejegyzését Vitézy Dávid.