Végre nyugatról is elérheti Hajdú-Bihart az M4
Az M4-es autópálya építése folytatódik: a Törökszentmiklós–Kisújszállás és a Kisújszállás–Püspökladány szakaszok megvalósítása az ismert nehézségek ellenére is bírja a szakminisztérium támogatását – közölte a Facebook-oldalán szeptember elsején Bodó Sándor a térség hajdú-bihari országgyűlési képviselője. Hozzátette, összesen 70 kilométernyi új szakasszal bővülhet a sztráda.
Az M4-es autóút Budapest és a nagykereki román-magyar határ között épül ki részben a 4-es főúttal, részben a 42-es főúttal párhuzamosan Cegléd – Szolnok – Karcag – Püspökladány – Berettyóújfalu – Nagykereki – Nagyvárad útvonalon, kapcsolatot teremtve az észak-erdélyi A3-as autópályával.
Ez a leghányatottabb történetű pálya, hiszen az első szakasz még 1974-ben épült meg Albertirsa és Cegléd között. Az M4-es építése a kétezres években inkább kevesebb, mint több sikerrel folytatódott, majd a 2010-es évek második felében felpörögtek az események. Így 2020-ban átadhatták az Üllő és Albertirsa közötti 27, majd még abban az évben a Berettyóújfalutól Nagykerekiig (országhatár) tartó 30 kilométeres szakaszt.