Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Közpénzből fizetjük, hogy a CATL könnyebben elérje a debreceni bérleményét

Cívishír | 2024. 08. 22. | 06:30:41
Állami cégvezetők is tisztességesen keresnek az iparcsarnok-bizniszen.
Közpénzből fizetjük, hogy a CATL könnyebben elérje a debreceni bérleményét
A kínai nagyvállalat nem panaszkodhat a magyar támogatásokra (Fotó: CATL/Facebook)
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

A Zemplénkő Kft. nettó 240 millió forintért alakíthat ki vasúti átjárót a 106-os vasútvonalon a kínai CATL épülőben lévő gyára és egy, a Nemzeti Ipari Park Üzemeltető és Fejlesztő (NIPÜF) Zrt. által a közelmúltban felhúzott csarnok között. Az átjáró közpénzből létesül, hiszen a megvalósítást az Építési és Közlekedési Minisztérium állja.

Az Elektronikus Közbeszerzési Rendszerben elérhető adatok szerint a beavatkozás 16 méteren, két forgalmi sáv képében érinti a vasútvonalat, az átjárót félsorompóval kiegészített fénysorompó teszi biztonságossá. A közforgalom számára nem lesz nyitott, hiszen két magánutat köt majd össze. A kivitelezést mások mellett a debreceni D-Profil Kft. is szerette volna elnyerni, de ők nagyobb összegért vállalták volna a munkát.

A NIPÜF Zrt. inkább INPARK-ként ismert. A debreceni hírekbe akkor kerültek be, amikor kiderült, hogy leányvállalatuk, az INPARK Szigma Kft. 60 ezer négyzetméteres logisztikai csarnokot épít, amelyet a CATL hosszú távra tervez kibérelni. Ez az a csarnok a déli iparzónában, amely szinte szomszédos a kínai gyáróriással, de a vasútvonal miatt jelenleg nincs közvetlen közúti kapcsolat az ingatlanok között. S ezen kíván változtatni most a Lázár János által vezetett minisztérium.

Az INPARK Szigma elsődlegesen a CATL raktározási igényeit elégíti ki, de a kínai vállalat korábbi tájékoztatása alapján akkumulátormodulok összeszerelését is végzik majd az épületben. Ez a fázis az akkumulátorcellák gyártásának utófolyamata. A cellákat a távol-keletiek egy saját beruházásban épülő üzemben végzik majd – derül ki a CATL közléséből. Az utolsó hírek szerint az ipari csarnokot a nyár elején átvették a kínaiak, s megkezdték a technológiai eszközök telepítését.

Az akkumulátorgyár, nyugatra a vasútvonal, majd az INPARK területe (Fotó: openstreetmap.hu)

Még egy érdekesség. Az INPARK Szigma Kft. ügyvezetője Agócs-Kiss János, aki az állami cég egyik vezérigazgató-helyettese is egyben. A NIPÜF Zrt. törvényileg előírt adatszolgáltatásából kitűnik: Agócs-Kiss utóbbi munkakör jogcímén havi 2,4 millió forint alapbérre és évi 576 ezer forint béren kívüli juttatásra, míg a debreceni leánycég ügyvezetéséért havi 250 ezer forint tiszteletdíjra jogosult. Nincs vége: Agócs-Kiss további két INPARK-cégnél felügyelőbizottság elnök havi 80-80 ezerért. Ugyanő a Debreceni Egyetem honlapja szerint külső óraadó az Állam- és Jogtudományi Kar, Pénzügyi Jog és Közmenedzsment Tanszéken.

Ratalics László

Vasúti átjárót építenének Debrecen déli városrészében
Most már szerződhet a város és a MÁV.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Publicus: a magyarok többsége nem szeretne budapesti olimpiát
Publicus: a magyarok többsége nem szeretne budapesti olimpiát
Csak a kormánypárti szavazók között van jelentős támogatottsága a budapesti olimpiának.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Gazdaság
Kétszer drágulhatnak a temetői díjak Debrecenben
Októbertől jöhetnek az új árak, de ehhez a közgyűlés is kell.
KSH: csökkent a nyilvántartott álláskeresők létszáma
Magyarországon 4 millió 765 ezer ember dolgozik.
Egyre többet költünk internetre, tévé-előfizetésre
Az összkiadásokba nem számolták bele a streamingszolgáltatásokat.
Aszfaltot kaphat Báránd több utcája
Könnyebb lehet a helyiek élete.
Hirdetés
Hirdetés