Írt a CATL a mikepércsi anyáknak, de ők nem nyugodtak meg
„Június 5-én megkaptuk az újabb válaszlevelet a CATL-től. Úgy véljük, az akkumulátorgyáraknak miatt – a CATL válaszai alapján – Debrecen nem tudja teljesíteni a klímastratégiájában vállalt CO2-csökkentést. 2035-re tervezik elérni a teljes beszállítói lánc karbonsemlegességét. Addig az érintett lakosság azonban áldozata annak az ipari tevékenységnek, melyet jogellenesen kiadott engedéllyel kezdtek el építeni” – írta a szerkesztőségünknek küldött levelében Pintye Andrea, a Mikepércsi Anyák a Környezetért Egyesület tagja, aki mellékelte a CATL válaszát, amelyet az alábbiakban teljes terjedelmében közlünk.
"Kedves Egyesületi Tagok!
Köszönjük, hogy megtisztelték a CATL-t kérdéseikkel. Kérjük fogadják alábbi – He úrral és más kollégáimmal is egyeztetett – válaszainkat.Megerősíthetem, hogy a CATL minden európai uniós és helyi jogiszabálynak és előírásnak teljes mértékben meg kíván felelni. A Contemporary Amperex Technology Hungary Kft. teljes mértékben jogszerűen tervezi végezni tevékenységét, és ezt várja el beszállítóitól is. A legmagasabb szintű szabványokat követjük, ideértve az ISO 14001 és 45000 irányítási rendszereket. Tény, hogy az elektromos járművek kibocsátásmentesek, a CATL elektromos járművek számára szándékozik akkumulátorokat gyártani Debrecenben. A karbonsemlegességet termelésünk vonatkozásában is fokozatosan el kívánjuk érni. A CATL egy másik leányvállalata, a Sichuan Contemporary Amperex Technology Limited 2022 márciusában kapott PAS 2060 szabvány szerinti karbonsemlegességi tanúsítványt. A szecsuani üzem az egész CATL számára követendő jó példa. A CATL beszállítói karbonkibocsátását is folyamatosan vizsgálja, és együttműködik velük annak érdekében, hogy 2035-re elérjük a teljes beszállítói lánc karbonsemlegességét.
A hulladékokat elkülönítve fogjuk gyűjteni – ezzel is elősegítve az újrafeldolgozást. A gyár területéről (zárt hulladékgyűjtőkből) engedéllyel rendelkező üzleti partnereink fogják intézni a hulladékok elszállítását az ADR és környezetvédelmi szabályok betartásával. Még nem zárultak le a szürkevízzel kapcsolatos tárgyalásaink, így azokról egyelőre nem tudunk tájékoztatást adni. A Debreceni Vízműtől szeretnénk a környezetre nem ártalmas tisztított szennyvizet kapni. A csúcsvízigény várhatóan évente néhány alkalommal, pár napos időszakban fog jelentkezni. Vízmérlegünk fő elemei megtalálhatók az Egységes Környezethasználati Engedély dokumentációjában. Minden szennyvíz a Debreceni Vízmű szennyvíztisztítójába fog kerülni.
A CATL zárt logisztikájának, a szűréseknek és a kezeléseknek köszönhetően kevés, jól meghatározott ponton, csak egészségügyi határérték alatti levegőterhelésre kerülhet sor.
Folyamatban vannak zöldenergia-beszerzési tárgyalásaink, magunk is tervezünk befektetni naperőműbe.
Magunk fogjuk képezni leendő alkalmazottainkat, de szakképző centrumokkal és egyetemekkel is együttműködünk. A munkaerőt helyben toborozzuk.
A CATL globális piacvezető az elektromosautó-akkumulátorgyártásban, tizenhatezer kutatás-fejlesztési munkatársával, évi 2 milliárd dollár feletti K+F kiadásával, közel húszezer szabadalmával élen jár a kutatás-fejlesztés és az innováció terén. A hatékonyság, az akkumulátorok élettartama és az újrafeldolgozás a kutatás-fejlesztési tevékenységünk fő irányai közé tartoznak. A CATL az elektrokémiai lehetőségek széles skáláján kínál akkumulátorokat, ezek gyártási aránya a megrendelőktől függ.
A CATL több különböző földrajzi helyszínről szerzi be alapanyagait, és bátorítja az európai beszállításokat is.
Továbbra is készek vagyunk minden releváns információ megosztására a hatóságokkal és a nyilvánossággal.
Üdvözlettel:
Szilágyi Balázs
Közügyekért felelős vezető"
[Beillesztett cikk: Beperelte egy debreceni a katasztrófavédelmet a CATL miatt]